• Peterheter

    Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

    Om män klagar på kvinnors utseende kommer samhället direkt till undsättning för kvinnorna och säger att det finns skadliga skönhetsnormer, och att ätstörningar beror på dessa och inte på kvinnans egna val.

    Om kvinnor däremot beskriver män på dejting som "gyttja" som de måste ta sig igenom, då är det ingen i samhället som kommer till undsättning för männen och ifrågasätter kvinnornas mansnormer, eller säger att det är kvinnornas fel att män tar självmord och drabbas av psykisk ohälsa.

    Varför är det så här?

  • Svar på tråden Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?
  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-16 21:47:48 följande:
    Nej. Det gör jag inte. Du pratar om att du tycker att kvinnor får vara offerkoftor men att det är så synd om män som blir utsatta för "dubbla standarder" för att du anser att de inte får vara offerkoftor i lika hög grad.

    Du börjar snudda på att vara en offerkofta själv. Har du ens reflekterat över det. Oftast så brukar det låta på det sättet du beskriver. Utan någon som helst referens till vad du snackar om.

    Nej jag skrev inte att jag tycker det är synd om någon av dem. Men jag förstår att det är vad du vill att jag ska tycka så att du kan ge dig på mig personligen om det, precis som du ger dig på TS för att vara ute efter sex. Du är mycket osaklig.

  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 22:50:50 följande:

    Nej jag skrev inte att jag tycker det är synd om någon av dem. Men jag förstår att det är vad du vill att jag ska tycka så att du kan ge dig på mig personligen om det, precis som du ger dig på TS för att vara ute efter sex. Du är mycket osaklig.


    Sicket skitsnack. Ditt första inlägg är ett typexempel på offerkoftementalitet. Helt utan referens (halmgubbe) så drar du fram det här ur röven:
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 19:27:45 följande:
    Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

    Ja, det finns helt klart en del dubbla standarder. När kvinnor ratas för de är för gamla, fula eller tjocka då är det männen som gör fel, och det är mäns fel att kvinnor mår psykiskt dåligt.
    När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan.


    Gnäll och snyft. Fan vad trött jag blir. 
  • Tukt

    Åh, offerkofta! Det var ett tag sedan man hörde den. Har ni fått slut på "hyckleri"?

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-16 23:34:23 följande:
    Sicket skitsnack. Ditt första inlägg är ett typexempel på offerkoftementalitet. Helt utan referens (halmgubbe) så drar du fram det här ur röven:
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 19:27:45 följande:
    Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

    Ja, det finns helt klart en del dubbla standarder. När kvinnor ratas för de är för gamla, fula eller tjocka då är det männen som gör fel, och det är mäns fel att kvinnor mår psykiskt dåligt.
    När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan.


    Gnäll och snyft. Fan vad trött jag blir. 
    Eller hur, enligt din elaka retorik så är det så synd om kvinnorna jag skrev om som blir ratade för de är gamla fula och tjocka, gnäll och snyft. Och psykisk ohälsa på grund av männen. Vilka offerkoftor. Fan vad trött du blir.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-16 23:47:56 följande:
    Eller hur, enligt din elaka retorik så är det så synd om kvinnorna jag skrev om som blir ratade för de är gamla fula och tjocka, gnäll och snyft. Och psykisk ohälsa på grund av männen. Vilka offerkoftor. Fan vad trött du blir.

    Fattar du ens vad du skriver? Det du skriver är att det är så synd om män och att kvinnor är så dumma. Att folk behandlar män orättvist. Till och med ts som skriver att ondskefulla kvinnor gör så att män tar livet av sig låter du passera utan ens en jävla reaktion. Det är tydligen i sin ordning.


    Gnäll, snyft, offerkofta.
    Jag blir så jävla trött. Såna som du besudlar familjeliv.

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-17 00:21:14 följande:

    Fattar du ens vad du skriver? Det du skriver är att det är så synd om män och att kvinnor är så dumma. Att folk behandlar män orättvist. Till och med ts som skriver att ondskefulla kvinnor gör så att män tar livet av sig låter du passera utan ens en jävla reaktion. Det är tydligen i sin ordning.


    Gnäll, snyft, offerkofta.
    Jag blir så jävla trött. Såna som du besudlar familjeliv.


    Nej jag har inte skrivit det, det har du hittat på att jag har skrivit. Vad TS har skrivit får du ta med honom.
  • Anonym (Blaha)

    Ser väldigt få offerkofta-trådar här inne där kvinnor beklagar sig över utseendet på män eller tjatar om ålder på vad de attraheras av.


    Däremot dyker det dagligen upp en drös med trådar om hur hemska kvinnor är för de inte ligger med alla män och hur orättvist det är att inte 20 åringar ser alla 50 åringar som potentiella ligg.

    för guds skull, sluta sitta hemma och titta på porr och tro att kvinnor kommer finna er attraktiva för att ni spenderar x antal timmar på gymmet för att se ut som en 20 åring. Jobba på era personligheter och vad för energi ni utstrålar istället. Läs böcker, prata om tankar med vänner och kollegor, var öppna. Se till och ha ett liv ni trivs med och sunda sociala färdigheter så kanske ni inte ses som den där "gyttjan"
    (för det är vad gyttjan är, män som inte kan kommunicera, inte vill vara vän på riktigt, bara är intresserade av det sexuella. Män som inleder samtalen med öh sex? Osv)

  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-17 11:09:21 följande:
    Nej jag har inte skrivit det, det har du hittat på att jag har skrivit. Vad TS har skrivit får du ta med honom.

    Du har visst skrivit det. Ett jävla gnäll. Du pratar om "dubbla standarder" för att du vill förmedla bilden av hur "orättvist " män blir behandlade. 


    offerkoftementalitet. Du navigerar runt allt jävla förakt och hat mot kvinnor som står skrivet för att det minsann är "mest synd om männen"
    snyft, hulkande, jävla förbannad klagan.

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-17 14:00:10 följande:

    Du har visst skrivit det. Ett jävla gnäll. Du pratar om "dubbla standarder" för att du vill förmedla bilden av hur "orättvist " män blir behandlade. 


    offerkoftementalitet. Du navigerar runt allt jävla förakt och hat mot kvinnor som står skrivet för att det minsann är "mest synd om männen"
    snyft, hulkande, jävla förbannad klagan.


    Vad jag vill förmedla bestämmer inte du. Jag har inte skrivit någonting om mest synd för männen, så du citerar nog någon annan.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-17 14:08:23 följande:
    Vad jag vill förmedla bestämmer inte du. Jag har inte skrivit någonting om mest synd för männen, så du citerar nog någon annan.

    Vilket selektivt minne du har. Citat från dig:
    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."


    dvs "det är egentligen mest synd om männen "

    sen så kanske du väljer att inte uppfatta offermentaliteten du förmedlar, i samband med kvinnohatet du navigerar runt. Vilket är ett tecken på en baslinje hos dig själv. 

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-17 14:30:16 följande:

    Vilket selektivt minne du har. Citat från dig:
    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."


    dvs "det är egentligen mest synd om männen "

    sen så kanske du väljer att inte uppfatta offermentaliteten du förmedlar, i samband med kvinnohatet du navigerar runt. Vilket är ett tecken på en baslinje hos dig själv. 


    Nej, inte alls DVS utan det där är dina ord, inte mina. Du bestämmer inte vad jag menar eller vad jag tycker. Fult av dig. Och jag är inte ämnet för tråden så dina fula anklagelser om mig är dessutom helt ointressanta.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-17 21:10:32 följande:
    Nej, inte alls DVS utan det där är dina ord, inte mina. Du bestämmer inte vad jag menar eller vad jag tycker. Fult av dig. Och jag är inte ämnet för tråden så dina fula anklagelser om mig är dessutom helt ointressanta.
    Förutom att det faktiskt är ett rakt citat från dig.
  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-17 21:19:16 följande:
    Förutom att det faktiskt är ett rakt citat från dig.
    Inte alls, jag har INTE skrivit DVS det är egentligen mest synd om männen. Det är dina ord, inte mina.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-17 21:35:41 följande:
    Inte alls, jag har INTE skrivit DVS det är egentligen mest synd om männen. Det är dina ord, inte mina.

    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."


    Dvs "det är mest synd om männen egentligen"

    Går inte att tolka det på annat sätt.

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-17 21:43:24 följande:

    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."


    Dvs "det är mest synd om männen egentligen"

    Går inte att tolka det på annat sätt.


    Jo, det går att tolka det som att det är inte synd om dem och de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan, när jag skriver att det är inte synd om dem de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan

    DIN TOLKNING att det är synd om männen, får du stå för själv, det är inget jag tar på mig.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (...) skrev 2023-12-18 14:16:43 följande:
    Jo, det går att tolka det som att det är inte synd om dem och de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan, när jag skriver att det är inte synd om dem de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan

    DIN TOLKNING att det är synd om männen, får du stå för själv, det är inget jag tar på mig.
    Jag förstår vad du menar. Du försöker få det att låta som något annat. Ganska irriterande.

    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."



    Dvs "det är mest synd om männen egentligen" Vi kan väl lägga till "kvinnor är så dumma som inte tycker synd om dom, fast det är så synd om männen framförallt"

    sånt satans gnäll.

  • Anonym (...)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-18 15:25:55 följande:
    Jag förstår vad du menar. Du försöker få det att låta som något annat. Ganska irriterande.

    "När männen ratas av samma skäl då är det inte synd om dem, utan de ska jobba på sig själva och ta av sig offerkoftan."



    Dvs "det är mest synd om männen egentligen" Vi kan väl lägga till "kvinnor är så dumma som inte tycker synd om dom, fast det är så synd om männen framförallt"

    sånt satans gnäll.


    Nej, jag har inte skrivit det. Det är du som försöker få det att låta som något annat än vad jag skrev. Men ja det är bra att du är tydlig med att NI lägger till det, vilka nu NI är, för det har ingenting med mig att göra. Dessutom är det irrelevant vem jag personligen tycker synd om eller inte, det förändrar inte poängen och det är helt OT i övrigt också faktiskt.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?