• Peterheter

Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

Om män klagar på kvinnors utseende kommer samhället direkt till undsättning för kvinnorna och säger att det finns skadliga skönhetsnormer, och att ätstörningar beror på dessa och inte på kvinnans egna val.

Om kvinnor däremot beskriver män på dejting som "gyttja" som de måste ta sig igenom, då är det ingen i samhället som kommer till undsättning för männen och ifrågasätter kvinnornas mansnormer, eller säger att det är kvinnornas fel att män tar självmord och drabbas av psykisk ohälsa.

Varför är det så här?

• Svar på tråden Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-15 13:12:14 följande:
    Jag hör media varken klanka ner på kvinnors kroppar eller mäns kroppar.

Fan ta itu med eran egen skit och känslor över kvinnor. Kasta inte skit över människor som inte förtjänar det. Så jävla mycket hat och förakt råder över kvinnor på familjeliv. Offerkoftor sitter extremt tajt.
    -oj, har inte du (i egenskap av man) en offerkofta? Här, vi stickade den till dig. Ingenting går upp mot en hemmagjord.
    Vad tycker du om kvinnan som också reagerar och skrev en artikel om hur kvinnor får förlöjliga mäns utseende i media?
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 12:23:23 följande:

Man tar oftast kvinnans parti, och det mesta är mäns fel. Det hör också till könsnormerna. Kvinnor har ofta högre i tak att kunna säga vad som helst. Det går utmärkt. Men inte åt andra hållet.

Hur förklarar du dig själv då? Du verkar inte ha några skrupler alls med ditt hyckleri
  • EnAnonumius
    Peterheter skrev 2023-12-15 11:56:36 följande:
    Nu pratar jag på samhällsnivå, inte på detta skitforum.
    Om du anser att FL är ett skitforum., vad fan gör du här och gnäller och fräser så hårt att du nästa tappar dina julgranskulor du har mellan benen?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 13:13:43 följande:
    Vad tycker du om kvinnan som också reagerar och skrev en artikel om hur kvinnor får förlöjliga mäns utseende i media?
    Du har postat en länk förstår jag?  Du tror att det är en talesperson utsänd av kommittén kvinnor?

Det sk "nazistargumentet" en form inom retoriken där du anger "guilt by association"
  • EnAnonumius
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 12:18:31 följande:
    Ett av standardsvaren män får är "gå till gymmet".
    I samma andetag så säger kvinnor att utseendet inte är viktigast för att hon ska känna attraktion för mannen.
    Och sen i nästa stund hör man henne säga nåt om mäns utseende och kroppar. Hmm... du sa ju nyss att utseendet inte var så viktigt... Obestämd
    Det är skillnad mellan att vara hälsosam och "bra utseende".. Lär dig det.

• Peterheter
    EnAnonumius skrev 2023-12-15 13:14:15 följande:
    Om du anser att FL är ett skitforum., vad fan gör du här och gnäller och fräser så hårt att du nästa tappar dina julgranskulor du har mellan benen?
    Därför att jag vet att massa gamla feministtanter här har noll argument när de ska tala för sin sak. Allting urartar direkt i personangrepp eller skvaller och vuxenmobbning.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 12:37:39 följande:
    Har jag sagt det? Nej, det har jag inte. Men jag hört många kvinnor kommentera mäns kroppar. Om det är positivt så är det för att hon tycker han är snygg, några tänker på sex. Om det är negativt så är det för att hon vill förlöjliga honom. 

Varför drar du då upp att de säger att de väljer män pga insidan? Finns ju ingen motsättning. 

• Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Peterheter skrev 2023-12-15 13:24:30 följande:
    Därför att jag vet att massa gamla feministtanter här har noll argument när de ska tala för sin sak. Allting urartar direkt i personangrepp eller skvaller och vuxenmobbning.
    Okey, nu har du förklarat varför du tycker FL är ett skitforum.. Vilket jag aldrig efterfrågade en sådan dylik förklaring

Kan jag få svar på min faktiska fråga*?
    Vad gör du här och fräser och gnäller för när du anser att FL är ett skitforum?
  • Anonym (Urk)
    Peterheter skrev 2023-12-15 11:17:59 följande:
    Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

Om män klagar på kvinnors utseende kommer samhället direkt till undsättning för kvinnorna och säger att det finns skadliga skönhetsnormer, och att ätstörningar beror på dessa och inte på kvinnans egna val.

Om kvinnor däremot beskriver män på dejting som "gyttja" som de måste ta sig igenom, då är det ingen i samhället som kommer till undsättning för männen och ifrågasätter kvinnornas mansnormer, eller säger att det är kvinnornas fel att män tar självmord och drabbas av psykisk ohälsa.

Varför är det så här?

"Det är kvinnornas fel att män tar självmord och drabbas av psykisk ohälsa"

Kvinnohatet flödar på familjeliv i vanlig ordning.
Svar på tråden Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?