• Jossolo

    BIM JANUARI 2024

    Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 


    Hoppas på många +++++ 

  • Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Svartahallon

    Kort uppdatering från mig:
    Blev imorse inlagd på kvinnokliniken pga utomkvedshavandeskap, jättetråkigt! Men inte förvånad heller. Har som tur är inte jätteont men får se vad som händer kommande dygn. Är fastande om det blir operation i alla fall.

    Så nu håller jag mina tummar för dig EJT, jättebra med ett starkare positivt😍

  • EJT
    Svartahallon skrev 2024-02-11 14:49:45 följande:

    Kort uppdatering från mig:
    Blev imorse inlagd på kvinnokliniken pga utomkvedshavandeskap, jättetråkigt! Men inte förvånad heller. Har som tur är inte jätteont men får se vad som händer kommande dygn. Är fastande om det blir operation i alla fall.

    Så nu håller jag mina tummar för dig EJT, jättebra med ett starkare positivt😍


     Åh usch, vad obehagligt men vad bra att du åkte in!! All lycka till och hoppas kroppen återhämtar sig snabbt! När behöver man operera och när inte? 
  • Natalina1451
    Svartahallon skrev 2024-02-11 14:49:45 följande:

    Kort uppdatering från mig:
    Blev imorse inlagd på kvinnokliniken pga utomkvedshavandeskap, jättetråkigt! Men inte förvånad heller. Har som tur är inte jätteont men får se vad som händer kommande dygn. Är fastande om det blir operation i alla fall.

    Så nu håller jag mina tummar för dig EJT, jättebra med ett starkare positivt😍


     


    Åhnej, vad tråkigt 😞 hoppas att du blir bättre snabbt och att du inte behöver opereras <3

  • Svartahallon

    Det blir operation, har väntat hela dagen nu. Får se om det blir inatt eller imorgon istället. Jag fick lite olika alternativ och kände att operation passade mig bäst. Hade så pass låga HCG nivåer att jag var en kandidat för tre olika alternativ
    *avvakta hemma med regelbundna kontroller
    *spruta med cellgifter
    *operation

    Finns för och nackdelar med allt men jag valde operation i samråd med dem. Så får vi hoppas att det går bra!

    Har man över 1000 i hCG så blir det i princip alltid operation fick jag berättat för mig i alla fall. Jag låg på 600. Har man typ 200-300 så kan det försvinna av sig själv. Sen beror det på om hormonet ökar eller minskar också. En helt vetenskap med andra ord😅

  • Natalina1451
    Svartahallon skrev 2024-02-12 15:59:25 följande:

    Det blir operation, har väntat hela dagen nu. Får se om det blir inatt eller imorgon istället. Jag fick lite olika alternativ och kände att operation passade mig bäst. Hade så pass låga HCG nivåer att jag var en kandidat för tre olika alternativ
    *avvakta hemma med regelbundna kontroller
    *spruta med cellgifter
    *operation

    Finns för och nackdelar med allt men jag valde operation i samråd med dem. Så får vi hoppas att det går bra!

    Har man över 1000 i hCG så blir det i princip alltid operation fick jag berättat för mig i alla fall. Jag låg på 600. Har man typ 200-300 så kan det försvinna av sig själv. Sen beror det på om hormonet ökar eller minskar också. En helt vetenskap med andra ord😅


    Okej, skönt att du fick välja själv. Hoppas det går så smärtfritt som möjligt. jag var själv väldigt rädd inför min operation men man kan få lugnande (stesolid) om man vill o det hjälper. Fråga om du behöver så kommer dom säkert ge dig, man behöver inte lida i onödan.


    Du behöver inte svara såklart men undrade, Sitter utomkvedet i en av äggledarna? Tror dom att det kommer gå o rädda den eller tar dom bort en äggledare? 

  • Ullabellan

    Jag har suttit i samma sitts som dig svarthallon, dock hade jag inte mer ont än molande som mensvärk ungefär på höger sida. Jag hade hcg på 1600 och vägrade både cellgifter och operation fick gå på regelbundna kontroller och sakta men säkert tog kroppen hand om det utan att jag blev av med någon äggledare. Alla ska göra som känns bäst för dem men jag ogillar vårdens ?rutinmässiga? operationer och att tillhanda hålla cellgifter. Hoppas allt går bra för dig efter operation! 

  • Svartahallon

    Är nu hemma från sjukhuset efter operationen igår. Mår helt okej!

    Var inte alls stressad eller orolig inför så det var skönt! Ja, det satt i vänster äggledare som de nu tagit bort.

    Ullabellan: Förstår vad du menar, men jag vill bara flika in att jag inte alls upplevde vården som att de försökte pressa mig åt något håll och vad tydliga med alla eventuella komplikationer. Som jag skrev finns det för och nackdelar med alla alternativen. Men så skönt att höra att du mår bra idag! 

  • Svartahallon

    Vill tillägga att smärtan jag hade i magen (utöver molvärken längst ner) berodde på att jag hade en mindre mängd blod i buken som irriterade bukhinnan. Det tog dem bort vid operationen och smärtan är nu borta!

    Så det kan tydligen också vara ett tecken på utomkveds! 

  • EJT

    Vad skönt att du är hemma nu svartahallon och att allt gått bra! Hoppas det tar sig på nytt för er snart 🧡 Hur mår du emotionellt efter allt som varit? 

  • Svartahallon

    Det är väldigt svajigt nu när jag kom hem ska jag erkänna. Brister ut i gråt lite när som helst utan anledning. Men det är väl mycket att berarbeta efter alla snabba svängar. Känner mig dock inte nere eller så, eller rädd för framtiden. Vill mest bara må bra i kroppen igen. Så får vi se när vi väljer att börja försöka för barn igen. Just nu är det inget som fyller mina tankar särskilt mycket, det blir när det blir! 

  • EJT
    Svartahallon skrev 2024-02-13 20:16:31 följande:

    Det är väldigt svajigt nu när jag kom hem ska jag erkänna. Brister ut i gråt lite när som helst utan anledning. Men det är väl mycket att berarbeta efter alla snabba svängar. Känner mig dock inte nere eller så, eller rädd för framtiden. Vill mest bara må bra i kroppen igen. Så får vi se när vi väljer att börja försöka för barn igen. Just nu är det inget som fyller mina tankar särskilt mycket, det blir när det blir! 


    Kram till dig. Klart,  det varit jättemycket som hänt på sistone och inte konstigt att känslolivet är ur balans 🧡 Ta hand om dig! 
  • EJT

    Jag har nu börjat blöda igen (lite blodblande flytningar började för egt par dagar sen och idag mer blod och mer färskt) så nu ska nog ev rester av tidigare missfsll blödas ut alt att det startar igpng egt helt missfall nu. Känns faktiskt bara skönt, få komma vidare nu och börja om på nytt, slippa ovissheten. Jag hade ju en känsla att det var nåt kajko hela tiden. 

    Ska bli skönt slippa må illa också...

  • Svartahallon

    Åh tänkte precis att jag skulle fråga hur det gick för dig!

    Förstår din känsla med att det känns lite skönt att man får börja om från en sån här början. Hoppas att det går fort och inte är så smärtsamt. Kramar till dig! 

  • Svartahallon

    Hur har det gått för dig EJT?

    Själv är jag nu helt återställd (utöver lite ont i operations ärren) och väntar med spänning på att ägglossningen kommer igång igen😅

Svar på tråden BIM JANUARI 2024