Inlägg från: Svartahallon |Visa alla inlägg
  • Svartahallon

BIM JANUARI 2024

Hej! Helt ny här jag med!
    Bim 23/1 om appen stämmer. Och är på ÄL+6 Det här är bara vårt andra försök men har längtat i sååå många år nu och äntligen fått med sambon på tåget. Hoppas så klart på denna men känner mig ändå förberedd på att det här kan ta ett tag. Vet inte om jag inbillar mig symptom nu pga vilja meeeen, idag började spänna i brösten, vilket inte är helt ovanligt. Brukar däremot inte komma så här tidigt. Sen har jag haft sån otrolig hunger senaste dagarna, blir hungrig 30 min efter varje måltid och känns som att jag inte har ett stopp, är dock inte sugen på något. Otroligt jobbigt!! Det här har jag aldrig haft förut? Sen igår märker jag att jag reagerar på lukter också, men kanske bara har varit i såna miljöer haha. Vad tror ni, är det för tidigt att känna symptom? Försöker övertala mig om att jag bara inbillar mig för att hålla nere förväntan. 
    Och en sista fråga, när kan man börja testa med vanliga test (RSFU och Apotea) och få ett + om man nu är gravid?

kram på er alla!

• Svartahallon
    fancyr skrev 2024-01-13 22:04:25 följande:

Jag har bim 22/1 och är också på äl +6. 

vad jag kan läsa mig till så är det för tidigt för symtom kopplat till graviditet. kanske tidigast imorgon kan man känna symtom. alt efter ägget fäst vilket sker mellan 6-12 dagar efter äl. Så svårt att veta det där med symtom. 

Ja tycker också att det är för tidigt. Men just hungern känns så otroligt konstig, de andra två kan ju vara av naturliga skäl. Men ska försöka ha is i magen tills att BIM närmar sig - lättare sagt än gjort hahaObestämd
  • Svartahallon
    Kaffetanten skrev 2024-01-14 18:37:31 följande:

Skulle säga 14 dagar! åh jag hoppas du har rätt. vad brukar ni loggföra för att hålla koll på cykeln? 

Jag använder Flo (man kan notera temp om man vill men har ingen koll på funktionen). Den fungerar toppen för mig. När vi började försöka så köpte jag en årsprenumeration för nån hundralapp för att kunna se alla funktioner. Men har använt Flo i långa många år innan dess och det går alldeles utmärkt att köra på gratisfunktionen. 
  • Svartahallon
    Svartahallon skrev 2024-01-14 19:03:13 följande:
    Jag använder Flo (man kan notera temp om man vill men har ingen koll på funktionen). Den fungerar toppen för mig. När vi började försöka så köpte jag en årsprenumeration för nån hundralapp för att kunna se alla funktioner. Men har använt Flo i långa många år innan dess och det går alldeles utmärkt att köra på gratisfunktionen. 
    Okej nu förstod jag kanske fel i vad du frågade efter. 
    Men de fysiska parametrarna jag loggar är bara sekret. Sen tar jag ägglossningtester när jag vet stt det närmar sig för att finjustera den prognos appen ger.

Har gjort så i många år tillsammans med kondom som preventivmetod :).

Kan tänka mig att börja tempa om jag inte plussar inom nån cykel framåt. 
  • Svartahallon

Kaffetanten:
    Ja jag förstår det helt och hållet. Har lärt mig mycket av Womensync och Vulverine. Vet att det finns mycket åsikter kring det och har själv märkt att jag sållar ut det som jag inte riktigt känner mig bekväm med eller tror på när det kommer till fertilitetsoptimering.

Men sekret är ett jättebra sätt för mig att se var jag är och hur kroppen mår. Tempat har jag gjort förut för många år sen när NC kom, det fungerade inte bra för mig då och den visade helt fel.

MariiiaK94:
    Skulle också kunna vara en implantationsblödning, om inte graviditetstest ger utslag är nog det enda du kan göra att vänta och se tyvärr :(

Ullabellan: stort lycka till! Känner att jag själv fokuserar så lätt på att bara vilja ha ett plus men det finns ju mycket som kan hända efter pluset också. Håller tummarna för många plus och friska bebisar för oss alla! 

• Svartahallon

MariiiaK94:

Jag är nog inte rätt person att fråga om det, men vet att det kan variera från att synas lite lite rött en gång, till att blöda lite i flera dagar. Jag upptäckte igår att det var väldigt lite blod på pappret, jag är nu på ÄL+8. Så hoppas på att det var en implantationsblödning, men vet inte riktigt. Brukar aldrig ha mellanblödningar. Men det där kan lika gärna vara skav efter sex haha.

Låter ju verkligen som symptom, men så svårt att veta. Jag har ju också haft väldigt tidiga symptom som bara blir mer och mer men försöker hitta naturliga förklaringar för att inte bli allt för ledsen om det inte visar något. Mycket av både sina och mina symptom kan ju ha med mens och PMS att göra också. 

Hur många dagar hade du mellan ÄL och BIM?

Håller alla tummar för din skull!! 

• Svartahallon

Åh men så kul för er båda!! Ser också streck! Stort grattis till er båda och hoppas det håller i sig nuHjärta

Är på ÄL+9 idag jag med och bad sambon köpa med ett tidigt test hem ikväll så ska testa imorgon eller torsdag om jag orkar hålla mig.... Hehe. 

Pendlar mellan såååå nyfiken och såååå orolig. 

Mina symptom hittills är:
    *Konstant hunger som jag haft sen ÄL+3. Som sagt har jag aldrig haft så innan och börjar redan bli påfrestande.
    *Tunga och ömma bröst. Fick så innan mens innan jag slutade med koffein för 6 månader sen, och det kom inte såhär tidigt. Utan bara 4-5 dagar innan. Det har jag haft sen ÄL+4.
    *Trots hunger blir jag återkommande illamående och har inte sug för något alls.. Brukar vara en riktig sockerråtta, speciellt innan mens. Men känner inget sug på något. Vet inte om det är symptom men känns märkligt.
    *huvudvärk varje dag, som kommer och går. Kan såklart bero på annat men inte vanligt för mig.

Håller alla mina tumma och tår för att jag får se ett litet litet streck snart! 

• Svartahallon

Även jag tog ett test, visar helt blankt. Är fortfarande jättetidigt och finns ju fortfarande hopp. Men så tråkigt! På något sätt så lugnade det mig i det hela så att jag kände att nu får jag ta och lugna ner mig lite. Ska testa på nytt i helgen tänker jag.

Håller tummarna för oss alla❤️

• Svartahallon
    Natalina1451 skrev 2024-01-18 18:59:43 följande:

Jag blödde på rätt friskt under dagen och ringde tillslut till gynmottagningen som utförde min skrapning o de insisterade på att jag skulle komma in till gynakuten. Så jag var där efter jobbet och man kunde se en graviditet i livmodern. Mätte ungefär lika stor som jag tror själv att jag är gången 5+3 +- ett par-3 dagar sa läkaren. det fanns en antydan till hjärtslag men inget säkert, så fick en uppföljningstid om en vecka. 

det fanns också ett hematom som det blöder ifrån, precis som i förra graviditeten, då började jag också blöda första gången i vecka 5+ och det kom och gick till det sista hematomet som var 2 dagar innan vattnet gick 😩 så det känns ju bara som att det där Mardrömmen börjar om. om jag var orolig innan så är det ingenting mot hur orolig och rädd jag är nu, ska jag behöva föda ett dött barn i andra trimestern igen!?

Åh vilken sits, jag håller mina tummar för att detta leder ett levande barn denna gång❤️.
    Förstår att du måste vara otroligt orolig!
  • Svartahallon

För min del så har jag fortsatt illamående och ömma bröst. Men jag kunde inte motstå att ta ett test till idag som var negativt. Men jag intalar mig stt det var för tidigt med det testet (vilket det var haha) och att jag inte tog med morgonurin.

Känner mig även helt helt sänkt sen ett tag tillbaka, och har därför tagit temp på dagen för stt se om jag har feber och därmed är sjuk. Men har bara visat lite förhöjt och inte känt mig sjuk i övrigt (typ snorigt eller så). Nu har jag inte mätt enligt någon konst men för varje dag har tempen ökat 0,1 grader. Idag ligger jag på ca 1,1 grad över min normala. Hoppas att det tillsammans med övriga symptom betyder att jag är gravid. Eller så är jag bara lite sjuk och har mer pms än vanligt.

Ska köpa ett CB testa tidigt ditigalt imorgon och kämpa livet ur mig för att testa på söndag eller måndag. Det blir då test på BIM-2/-1 & ÄL+13/14.

Men jag har en fråga som jag inte blir klok på. 
    På testerna står det ju att man kan testa exempelvis BIM-5. Men det kan ju vara ÄL+7 för någon och ÄL+11 för någon annan. Om det nu finns en graviditet så tänker jag att "graviditeten" har utvecklat sig lika långt på exempelvis ÄL+10 oavsett hur många dagar man ha kvar till mens? Kanske dåligt förklarat men jag fattar inte varför de skriver så när det kan skilja sig så otroligt många dagar från ägglossning beroende på ens cykel. Eller tänker jag fel?

Blir som en lite dagbok här. Mysigt och betryggande att gå in och läsa om er alla❤️

Svar på tråden BIM JANUARI 2024