BIM JANUARI 2024
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Hur går det för er?
Jag fick tid för VUL på tisdag, det lugnade mig ordentligt! Testar nu varje morgon tills det att mina test är slut, och vet inte om jag är knäpp. Men visst är det en ökning?
Siffrorna är datumen🤞
Och en följdfråga - tycker ni att strecken är för svaga för att vara i vecka 7? Känslan av att de är för svaga tillsammans med blödningarna ger en dålig magkänsla. Så är otroligt förberedd på att de inte ser en graviditet på tisdag.
Och en följdfråga - tycker ni att strecken är för svaga för att vara i vecka 7? Känslan av att de är för svaga tillsammans med blödningarna ger en dålig magkänsla. Så är otroligt förberedd på att de inte ser en graviditet på tisdag.
Jag vet inte om vecka 7 kanske är veckan då hook-effekten börjar komma in, och när du började testa, om den kan ha varit aktuell hela tiden. För om man har för mycket hcg kan testen bli svagare för det. Prova googla det och se, spä ut urinen med lite vatten och testa tror jag ska hjälpa mot detta isåfall.
Men jag ser en ökning definitivt. Vågar dock inte svara på hur de bör se ut, för jag vet inte. Hoppas allt går bra på tisdag 🥰
Ah läste mer om det nu! Får testa i helgen!
Testade positivt typ 6+3 (6/2) och är idag på 7+0 (9/2) med samma räknesätten.
Då är jag inte blind i alla fall hehe. Har så otroligt mycket "om och men" - teorier. Men har väl landat i att jag inte kan göra mer än att vänta till VUL och försöka fördriva tiden på något bra sätt.
Jag ser absolut en ökning, svartahallon. Dina test är lika starka/svaga som mina, jag går i exakt samma tankar.
Vad skönt att du fått till tid för VUL! Håller alla tummarna även om det visar graviditet som fortlöpt även om jag förstår att hoppet känns lågt 🧡 . Du får rapportera!
Jag har ingen tid för VUL så bara vänta och se för mig.
Jag mår illa varje dag så det är lite jobbigt, men imorse var tempen markant lägre så kanske är hormonerna på väg ut ur kroppen nu ändå så chansen för bibehållen graviditet är mycket låg tänker jag nu :( Har du några gravsymtom?
Jaa det är en hemsk känsla, man vill ju bara veta. Och om det är ett missfall så vill jag att det går över fortare, trött på att blöda nu.
Det som talar för graviditet:
*Illamående som kommer och går. Kräktes senast för 1 timme sen.
*Onda och spända bröst. För någon dag sen började börstvårtorna göra ont också. Så det blir mer.
*Uppblåst i magen
*Starkare gravtest
*Inte "klassiska" missfallsblödningar
*TRÖTT! Sover typ 10-12 h per dygn.
Det som talar emot:
*Blödningar, som jag tycker ökat lite idag med mer klumpar. Men inte stora. Långt ifrån en vanlig mens
*Sent plus, bim+3 visade inget.
*För svaga test? 2-3 (4-5) veckor på CB trots att jag borde vara i vecka 7+0 idag.
*Eventuellt lite molvärk idag men kan vara jag som känner efter.
*Också låg temp 35,8 ungefär
Mina tankar går i att om det inte är ett missfall, vilket jag tror, så är det en dålig utvecklad graviditet som inte kommer klara sig i det långa loppet. Men vi får se som sagt. Får återrapportera i nästa vecka.
Har du några fler symptom?
Läste lite om temp under graviditet och missfall och det ska tydligen vara väldigt individuellt hur kroppen reagerar. Så än finns det kanske hopp kvar? Känner du att du skulle vilja göra VUL? Har du pratat med vården?
Hade aldrig hört talas om hook-effekten! Jag ska prova späda urin imorgon och se vad som händer. Jag testade ju första gången i vecka 7 men testen har aldeig varit lika starka som kontrollstrecket, ska se om det kan bero på hookeffekten.
Lite dåöig bild, men det till höger/längst ner är det starkaste jag fått.
Jaa det är en hemsk känsla, man vill ju bara veta. Och om det är ett missfall så vill jag att det går över fortare, trött på att blöda nu.
Det som talar för graviditet:
*Illamående som kommer och går. Kräktes senast för 1 timme sen.
*Onda och spända bröst. För någon dag sen började börstvårtorna göra ont också. Så det blir mer.
*Uppblåst i magen
*Starkare gravtest
*Inte "klassiska" missfallsblödningar
*TRÖTT! Sover typ 10-12 h per dygn.
Det som talar emot:
*Blödningar, som jag tycker ökat lite idag med mer klumpar. Men inte stora. Långt ifrån en vanlig mens
*Sent plus, bim+3 visade inget.
*För svaga test? 2-3 (4-5) veckor på CB trots att jag borde vara i vecka 7+0 idag.
*Eventuellt lite molvärk idag men kan vara jag som känner efter.
*Också låg temp 35,8 ungefär
Mina tankar går i att om det inte är ett missfall, vilket jag tror, så är det en dålig utvecklad graviditet som inte kommer klara sig i det långa loppet. Men vi får se som sagt. Får återrapportera i nästa vecka.
Har du några fler symptom?
Läste lite om temp under graviditet och missfall och det ska tydligen vara väldigt individuellt hur kroppen reagerar. Så än finns det kanske hopp kvar? Känner du att du skulle vilja göra VUL? Har du pratat med vården?
Det tråkiga, om det nu skulle bli en graviditet i slutändan, är också att man fått sån trist start. Förra gången gick jag ju och myste och var glad såhär långt in i graviditeten (är inte så.oroligt lagd), nu mest ovisshet hela början. Tråkigt!
Känns så konstigt att det förmodligen inte är nåt levande kvar därinne när man mår så jäkla illa. Plågas i onödan känns det som!