• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • Amaaanda00
    sötmummy skrev 2022-08-11 09:47:48 följande:

Idag på bim fick ja mitt digitala svar på 25 ml 

Grattis ??????
  • Anonym (Längtar)
    sötmummy skrev 2022-08-11 09:47:48 följande:

Idag på bim fick ja mitt digitala svar på 25 ml 

Grattis grattis grattis!
  • Ettanvandarnamn123

Tog ett vanligt test igår. Negativt?

Var 1 månad sedan vi slutade med piller, ingen bortfallsblödning eller mens. Verkar vara lite känsligare för lukter än vanligt (men kan vara för att jag inte varit utsatt för de lukterna så mkt tidigare) och svullna ömma bröst och bröstvårtor i 13 dagar nu.

Sån besvikelse över att inget händer, är jag inte gravid vill jag iaf ha mensen tillbaka så att jag kan beräkna BIM osv.

• Ettanvandarnamn123
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-14 18:56:50 följande:

Tog ett vanligt test igår. Negativt?

Var 1 månad sedan vi slutade med piller, ingen bortfallsblödning eller mens. Verkar vara lite känsligare för lukter än vanligt (men kan vara för att jag inte varit utsatt för de lukterna så mkt tidigare) och svullna ömma bröst och bröstvårtor i 13 dagar nu.

Sån besvikelse över att inget händer, är jag inte gravid vill jag iaf ha mensen tillbaka så att jag kan beräkna BIM osv.

Nu kom mensen! Så skönt att något händer i alla fall!
  • summer13
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-14 19:50:46 följande:
    Nu kom mensen! Så skönt att något händer i alla fall!
    Nya tag inför nästa försök då! Hjärta
    Här har jag noll koll på äl, så vi har försökt ligga regelbundet denna månaden, hittils iaf..
    Har bim i slutet av månaden så får jobba vidare ett par gånger till.
    Jobbigare nu när man börjar jobba dock, att hitta energi på kvällar till sex, man är ju helt slutkörd! Bättre när man är ledig och man kan hitta luckor när som i vardagen och energi finns Tungan ute
  • Ettanvandarnamn123
    summer13 skrev 2022-08-14 23:38:45 följande:
    Nya tag inför nästa försök då! Hjärta
    Här har jag noll koll på äl, så vi har försökt ligga regelbundet denna månaden, hittils iaf..
    Har bim i slutet av månaden så får jobba vidare ett par gånger till.
    Jobbigare nu när man börjar jobba dock, att hitta energi på kvällar till sex, man är ju helt slutkörd! Bättre när man är ledig och man kan hitta luckor när som i vardagen och energi finns Tungan ute
    Ja, jag hade inte heller koll och kommer inte att använda stickor osv. Vi låg varje till varannan dag i ca 3 veckor, sista veckan blev det bara 1 gång men det hjälpte tydligen inte!
  • Jessissa

Jag hoppar in här och hoppas det är okej!

Vi är inne på 7:e försöket och just nu på ÄL+8. Har BIM den 22 augusti. 

De senaste dagarna har jag känt en extrem trötthet och har haft huvudvärk, inte alls likt mig. Annars känner jag inga symtom, men den oförklarliga tröttheten från hell och huvudvärk har fått mig att ändå hoppas på ett litet frö Hjärta

Hur går det för er och har ni några symtom? 

• Madelenetrulsen

Jag har inte dom klassiska symtomen men dålig i magen, känner mej yr och vinglig och trött. Lite illamående. Men väldigt lite. Har två barn sedan innan och då var det inte så här. Är bim+4 dagar och tog ett test igår. Det är svagt men kan det stämma att det växer nått där inne? 

Aldrig använt sånna här test förut

• sötmummy
    Madelenetrulsen skrev 2022-08-19 11:32:19 följande:

Jag har inte dom klassiska symtomen men dålig i magen, känner mej yr och vinglig och trött. Lite illamående. Men väldigt lite. Har två barn sedan innan och då var det inte så här. Är bim+4 dagar och tog ett test igår. Det är svagt men kan det stämma att det växer nått där inne? 

Aldrig använt sånna här test förut

Syns streck där. Hur har det gått?
  • Madelenetrulsen
    sötmummy skrev 2022-09-05 14:47:06 följande:
    Syns streck där. Hur har det gått?
    Bra! Var så nervös och nojig men det gick vägen och är i vecka 7 nu ♡ illamåendet kommer mer och mer och har börjat kräkas ... 
    Hur mår du? 
Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022