• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • Frökensson

Jag har BIM den 12 och funderar på ett ta ett tidigt test redan nu. Sånt som man ska kunna testa upp till 6 dagar tidigt. Jag känner mig egentligen inte så gravid med syntom. Fortfarande öm i brösten och lite hård i magen. Men förutom det är det bara en annan känsla med mina bröst och lite humörsvängningar. Och bara en känsla av att jag kan vara gravid som inte har med symtom att göra. 

• Mozza
    Frökensson skrev 2022-08-07 20:00:01 följande:

Jag har BIM den 12 och funderar på ett ta ett tidigt test redan nu. Sånt som man ska kunna testa upp till 6 dagar tidigt. Jag känner mig egentligen inte så gravid med syntom. Fortfarande öm i brösten och lite hård i magen. Men förutom det är det bara en annan känsla med mina bröst och lite humörsvängningar. Och bara en känsla av att jag kan vara gravid som inte har med symtom att göra. 

Jag tycker du ska testa, det skadar ju inte att testa lite tidigt. Blir det negativt får du ju bara vänta till bim
  • Frökensson
    Mozza skrev 2022-08-07 20:51:51 följande:
    Jag tycker du ska testa, det skadar ju inte att testa lite tidigt. Blir det negativt får du ju bara vänta till bim
    Jag tog ett tidigt test ikväll. Man som dessutom helst ska ta morgonurin ????  Det blev negativt. Jag ville tro mig se ett svagt streck men nej, det var ändå inte där när jag kollade noga. Nu ska jag attans inte ta något mer test förrän om mensen är sen. Har verkligen inga tydliga tecken eller symtom på graviditet ???? ömma bröst har jag haft sedan jag slutade med p-piller i juni så det får jag bortse ifrån tror jag. 
  • Frökensson

Idag kom nog mensen. Bara dag 24-25 på cykeln så väldigt tidigt. Men har inte fått tillbaka mensen sen jag slutade med p-piller så har hört att cykeln kan vara helt ur balans. Trist att det inte blev någon bebis denna månad men ändå viktigast att cykeln kommer igång för annars är det svårt ????

• okändokänd2

någon som ser något? Tycker mig se en skugga. Fortfarande tidigt är mellan äl+10 och äl+12.

• Roxwell
    Osäker på Äl denna månad då jag inte lyckats ta rester samt så var mensen extra lång förra månaden. Slutade med p-piller i slutet på maj så kanske lite obalans? Så får bara hoppas här nu att vi prickat den. Om ägglossningen sköts lika många dagar som mensen höll på extra så hade jag ÄL den 6/8 och lyckades ha sex varje dag från 3-7/8 så nu är det bara att hålla tummarna! Natten till den 6e hade jag lätt mensvärk och det brukar vara mitt ända symptom på äl. Nu våntar en lång men spännande väntan :)
  • Roxwell
    okändokänd2 skrev 2022-08-08 08:35:23 följande:

någon som ser något? Tycker mig se en skugga. Fortfarande tidigt är mellan äl+10 och äl+12.

Tycker mig också se en skugga! Testa ta ett nytt till imorgon så hinner hcg öka 
  • Inker0003
    Frökensson skrev 2022-08-08 08:09:04 följande:

Idag kom nog mensen. Bara dag 24-25 på cykeln så väldigt tidigt. Men har inte fått tillbaka mensen sen jag slutade med p-piller så har hört att cykeln kan vara helt ur balans. Trist att det inte blev någon bebis denna månad men ändå viktigast att cykeln kommer igång för annars är det svårt ????

Åh så tråkigt :/ tror min mens också börjat hade rosa flytningar nu vid 6 tiden men verkar ha avtagit men är ju 3 dagar tidigt med så kanske kommer igång segt :/
  • Frökensson
    Inker0003 skrev 2022-08-08 08:58:28 följande:
    Åh så tråkigt :/ tror min mens också börjat hade rosa flytningar nu vid 6 tiden men verkar ha avtagit men är ju 3 dagar tidigt med så kanske kommer igång segt :/
    Ja. Märkligt. Jag vet dock att man kan blöda lite i början fastän jag själv inte gjort det med de andra. Fast mitt är mer än flytningar så det är nog mensen ändå. 
Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022