• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • sötmummy

Frökensson : va tråkigt att höra. Ah ja har ju oxå slutat me ppiller o då kan ju som du säger mensen vara ur balans. Nya tag nästa cykle. 
    Inker0003 man kan ju ha en blödning i början. 

• Svering

Hoppar in här jag med.
    har BIM 10/8

Symptom: molvärk i ländryggen sedan 30/7, mestadels hela tiden 
    Brösten blev ömma och högra bröstvårtan nästan fördubblades i storlek, blodådror syns väldigt väl på båda brösten. Ser svullna ut. Igår och idag är de mindre ömma men ser likadana ut.

Ovanligt hungrig och trött på kvällar/eftermiddagar.

Negativt test idag 9/8, clearblue ultratidigt

vad tror ni? Detta är försök nr 11..

• okändokänd2
    sötmummy skrev 2022-08-09 17:14:10 följande:
    På clearblue early digitala. Ja e i chock på bra sätt

Åh grattis!! Tog du digitalt på samma dag som de andra du la ut? 

har nämligen fått supersvaga test som de om jag inte inbillar mig. kanske värt att prova digitalt?

• Madelenetrulsen

Hej! 
    Jag har bim 15/8 
    Jag och min man gifte oss nu i maj och då slutade jag ta p-piller direkt efter smekmånaden så mitten av juni. 
    Känner mej stressad över att inte kunna bli gravid. Har två barn från tidigare förhållande och då blev jag gratis direkt när jag sluta med p-piller. Men dom senaste åren har jag haft mycket problem med cellförändringar, stora blödningar titt som tätt m.m. Och min man led av anorexia när han var u g och tror inte han kan bli gravid. Me  han vill heller inte testa sperman... 

Har haft molande värk nu 6 dagar efter äl men jag har typ alltid molande värk där nere och ingen läkare vet vad det beror på.

Jag hoppas allt går vägen så vår oro kan släppa för vet ju att det självklart inte gör saken bättre. 

Och Grattis till dej sötmummy! ? Så kul!

• Frökensson

Allt är märkligt här. Jag skulle fått mens nu på fredag men den kom redan igår (måndag) morse och varade ungefär 24 timmar. Jag vet att nidblödning existerar men då handlar det om väldigt lite blod vad jag förstått. även om jag inte blött mycket så har jag ändå haft mycket mer än rosa flytningar och använt tampong. 

Jag tror bara det handlar om att kroppen är ur fas efter slutat med minipiller. Det är helt okej. Är jag inte gravid nu tar vi inte nya tag förrän i november har jag bestämt mig för. Så cykel kommer igång, jag hinner bli lite starkare och mer vältränad inför en graviditet nummer tre . 

• Inker0003

Min mens kom igång ordentligt igår så får bli nytt försök nästa månad för mig :/ 

• Anonym (Längtar)

Har BIM den 14/8 och är så nervös. Har inga känningar eller symptom. Är första försöket för barn nr 2 men har en konstig/dålig känsla. Första barnet blev till på första försöket så nu känns det som att om det inte blir barn direkt så kommer det aldrig bli barn. Jättekonstigt och ologiskt, jag vet, men jag har som sagt en så konstig känsla? 

• sötmummy

Frökensson: så kan det absolut vara. Nya tag styrkekram
    Inker0008 nya tag styrkekramar tilldig 
    Tack Madelenetrulsen

Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022