• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • Inker0003
    sötmummy skrev 2022-08-03 17:42:48 följande:

Inker: spännande ju. Tänk om vi får vårt plus snart ????

Ja längtar så, men försök nummer 10 nu så håller tummarna men har inte jätte stora förhoppningar heller, men ska försöka hålla mig och ta test som tidigast lördag Glad
  • Frökensson

Jag försöker svara dig Anonym men min telefon vill inte riktigt. 

Har du slutat med p-piller nyligen? För så var det för mig när jag slutade.
    Annars kan det säkert vara graviditet. Har många som fått blödningar, men jag har själv aldrig fått det. 

Ta ett gravidtest och kolla. Det hade iaf jag gjort  :)

• sötmummy

Inker:hoppet e det sista som man ska ge upp. Ja e bara på försök 3 nu men ja har sån längtan. Håll ut snart kan du testa??

• sötmummy
    sötmummy skrev 2022-08-03 21:18:04 följande:

Inker:hoppet e det sista som man ska ge upp. Ja e bara på försök 3 nu men ja har sån längtan. Håll ut snart kan du testa??

Snart kan du testa. Hjärtat blev frågetecken
  • Frökensson

Syntom för mig: Svettningar på natten, svullen i hela kroppen, ont o bröstvårtorna. Men inga flytningar alls. Brukar man ha det?

• Anonym (Anonym)
    Frökensson skrev 2022-08-03 19:58:27 följande:

Jag försöker svara dig Anonym men min telefon vill inte riktigt. 

Har du slutat med p-piller nyligen? För så var det för mig när jag slutade.
    Annars kan det säkert vara graviditet. Har många som fått blödningar, men jag har själv aldrig fått det. 

Ta ett gravidtest och kolla. Det hade iaf jag gjort  :)

gjorde ett test i förrgår som var negativt, men glömde nämna också att på fredagen som var så fick jag ett positivt graviditetstest men när jag tog flera med samma urin så var det negativt. Vet inte hur men det blev kanske något fel på det, tog även ägglossningstest samtidigt så jag vet inte ifall det på något vis lyckats komma färg ifrån den. 

ska nog testa mig imorgon bitti med morgon urin så får jag se. 

• sötmummy

Frökensson spännande med alla dessa symtom. Ja har ju 6 dgr innan beräknad mens o skulle t apoteket förut o köpa early clearblues . O så bara känner jag hur de känns splaff där nere. O ja ba noo säg inte mens. Men nopp de va en kraftig flytning som var desutom lite vitaktig. 
    Tänker att alla symtom sätter sig olika för människor. Tex inplantationsblödning m.m ? 

• Inker0003
    sötmummy skrev 2022-08-03 21:19:49 följande:
    Snart kan du testa. Hjärtat blev frågetecken
    Ja jag håller hoppet uppe,  jag har ju inte under dessa andra försök känns dessa symptom så hoppas det är något denna gång, skulle va så skoj, hoppas du får pluss snart med, (på din profil står det du bor i HisingsBacka om det stämmer så bor vi iallafall på samma ö :D
  • Ettanvandarnamn123

Hej! Första barnet och första försöket för mig. Vet inte när min BIM är, men vi har iaf legat minst var tredje dag men oftast varje eller varannan sedan jag slutade med piller. Sista p-pillret togs 14 juli (5-6 veckor av piller i rad), inte fått någon bortfallsblödning, fick det iofs inte senaste gången heller.

När jag har slutat med piller tidigare så har mensen varit regelbunden. Så typiskt att den inte kommit just när man vill. 

Har haft ömma bröst i 3 dagar (mestadels bröstvårtorna) vilket enligt googling kan vara att jag har ägglossning, är gravid eller ska få min mens, alltså alla olika scenarion hehe. Så i helgen får vi väl se om det kanske är mens. Om inte så funderar jag på att kanske ta ett test om 1-2 veckor för att utesluta det.

Började tempa mig för 5 dagar sedan men när jag googlar så lät det som rätt höga temperaturer, så har väl gjort något fel när jag har tempat... 37,4 - 37,0-36,9- 37,1-36,9. Försökt att göra det innan jag börjar snooza alarmet på morgonen. 

Någon som har några tankar/erfarenhet kring detta?

• Mozza

Hoppar in här!

BIM igår men fortfarande ingen mens. Haft illamående och trötthet i ca 2v nu men tog ett testa tidigt på bim-5 och ett vanligt på bim -1 som båda var negativa. Hoppas såklart att det är ett litet liv där inne men känns osannolikt i och med dem negativa testerna tyvärr. 

Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022