• Frökensson

Vi med BIM augusti 2022

Fler som är igång och försöker bli gravid och som har beräknad mens i början eller mitten av augusti? Jag har BIM 12 augusti och använde ägglossningstest som gav utslag 27 och 28 juli. Vi lyckades mysa till det 26, 27 och 28 juli så oddsen känns ganska stora! Vi har två barn sedan innan och detta är första försöket med trean så jag känner ingen stress eller oro. Det får ta den tid det tar.

Men! Idag har jag otroligt ont i mitt ena bröst. Speciellt bröstvårtan. Kan vara en slump men när jag googla (som man inte ska göra) stod det att brösten kan ge symtom bara några dagar efter äl. 

Några fler med BIM första delen av augusti som tycker sig känna av något annorlunda i kroppen? 

• Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022
  • Frökensson
    Mozza skrev 2022-08-04 21:28:37 följande:

Hoppar in här!

BIM igår men fortfarande ingen mens. Haft illamående och trötthet i ca 2v nu men tog ett testa tidigt på bim-5 och ett vanligt på bim -1 som båda var negativa. Hoppas såklart att det är ett litet liv där inne men känns osannolikt i och med dem negativa testerna tyvärr. 

Jag tycker det låter lovande! Ibland visar det inte positivt förrän man har gått över bim. Så jag hade tagit ett nytt typ i morgon med morgonurin ??
  • Frökensson

Svar till Ettanvändarnamn123

Det är svårt när man har slutat med p-piller för kroppen blir i sån obalans ibland att man får mycket symtom. Så var det för mig. Tog sista pillret den 18 juni. Jag har fortfarande inte fått någon mens men lyckades se min ägglossning som var först den 28 juli typ. Så för min del körde jag med ägglossningstest för att se om min cykel ens kom igång. Nu får vi se om det resulterar i graviditet eller mens för min del.

Jag tycker att kolla sekret har stämt exakt med min ägglossning. Så det kan vara bra att hålla koll på :) 

När det gäller tempen så ska man endast jämföra sig med sig själv. Jag är lågtemperare själv så vad som är högt för mig är inte högt för andra osv. Men visst är det så att man brukar få högre temp efter ägglossning:)

• Frökensson

Sötmummy du har rätt. Jag minns faktiskt inte hur det varit med flytningar med mina två andra graviditeter. man glömmer detaljer tycker jag. Men det låter spännande! När ska du ta test? 

• Anonym (Anonym)
    Frökensson skrev 2022-08-05 20:14:08 följande:

Anonym! Hur gick det? Vad sa testet i morse?

Testet förut i eftermiddags var negativt(känslighet på 25) och tog ett ägglossningstest också för att se och den gav nästan fullt utlslag? glömde även svara på att jag slutade med p-piller i november 2021
  • sötmummy

Inker0003:japp det stämmer. Var på Hisingisland bor du? Världen är bra liten

• sötmummy

FRÖKENSSON: ska ta ett rapid early imorn 4 dgr innan mens om den nu ska komma som enl appen. Har den inte gjort varken innan jag började med ppiller. Aldrig haft så mkt flytningar de andra ggrna då mensen dykt upp. Ja är sjukt trött o öm där nere. Gick knappt o ha intimt med killen inatt. Är även sjukt uppblåst. Vågar knappt hoppas. Hur går det för dig?

• sötmummy

Mozza:säger som Frökensson. Ta ett nytt test. Ja kommer ihåg med ena sonen så plussade jag sent. Allt beror ju på när befruktning skedde. 

• Inker0003
    sötmummy skrev 2022-08-06 10:37:35 följande:

Inker0003:japp det stämmer. Var på Hisingisland bor du? Världen är bra liten

Men så skoj ju bor i Länsmansgården Glad
Svar på tråden Vi med BIM augusti 2022