• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    Snälla Killen skrev 2025-05-16 02:58:14 följande:

Jag var inne på Butricks tidigare idag och kunde inte låta bli att köpa en "schnel hest" mask...

Fint köp där! Kanske något du kan ha på dig om du går ut och festar i helgen 🥳 Tur att det var en snäll häst och inte en dum 😅🐴
  • Snälla Killen
    Eurydike skrev 2025-05-16 12:30:25 följande:
    Fint köp där! Kanske något du kan ha på dig om du går ut och festar i helgen 🥳 Tur att det var en snäll häst och inte en dum 😅🐴
    Haha! Alltid snäll 😇

Det roliga är att jag uppdaterade en av min profilbilder på en dating-sida med denna bilden och efter att jag gjorde det så ökade inkomna meddelanden och förfrågningar med 90%, jämfört med innan 😄

Man kommer så mycket längre om man har lite humor och självdistans än att lägga all sin tid på att snickra ihop en "perfekt" fasad 😉
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Eurydike skrev 2025-05-16 12:27:37 följande:
    Nämen, tack så mycket Stooler! 🤩

Nu vet jag vad som finns inuti och ska bara lyckas lista ut vad det är. Det ser ut som en gammal (mini)räknare eller kassaapparat 😅
    Ser ut som en enigma maskin...
  • FredrikLiksom

Tjabba tjena hallå alla nattugglor!

Imorgon inleds Människor i Meduzas musik på Tidaholms museum. Syns vi där?

Kan tänka mig att tråden är full av Meduzafans.

• burleskburkläsk
    FredrikLiksom skrev 2025-05-16 21:54:41 följande:

Nej tyvärr men ha det riktigt toppen där!
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2025-05-16 12:27:37 följande:
    Nämen, tack så mycket Stooler! 🤩

Nu vet jag vad som finns inuti och ska bara lyckas lista ut vad det är. Det ser ut som en gammal (mini)räknare eller kassaapparat 😅
    Jag skulle nog gissa på en räknemaskin. Glad
    Är det bra med dig då? Jag åkte till en kompis i Åtvidaberg i helgen. Åker hem på söndag. Glad
  • Eurydike
    Snälla Killen skrev 2025-05-16 16:38:14 följande:
    Haha! Alltid snäll 😇

Det roliga är att jag uppdaterade en av min profilbilder på en dating-sida med denna bilden och efter att jag gjorde det så ökade inkomna meddelanden och förfrågningar med 90%, jämfört med innan 😄

Man kommer så mycket längre om man har lite humor och självdistans än att lägga all sin tid på att snickra ihop en "perfekt" fasad 😉
    Det låter bra det, med tanke på ditt användarnamn! 😇

Vad roligt! De tänker nog att du har självdistans och humor och det är ju attraktivt. Jag blev faktiskt raggad på av en man med hästhuvud en gång. Han stod utanför krogen och gnäggade till mig, men jag hängde inte med hem till stallet för att inspektera sänghalmen 😅🐴

Perfekta fasader kan lätt bli lite tråkiga! Perfekta fasaner också 🐦
  • Eurydike

Tjenare på dig!

Så du ska gå på museum imorgon och mingla med Meduzafans 🤩 Det gör du rätt i!

Tyvärr kommer jag att vara i Jönköping då, men hoppas du får det riktigt trevligt och att det bjuds på någon trevlig dryck eller tilltugg. Kanske skulle varmkorv och bärs passa bäst till utställningen 🌭🍻
  • Eurydike
    RaYzLeR skrev 2025-05-16 22:26:13 följande:
    Jag skulle nog gissa på en räknemaskin. Glad
    Är det bra med dig då? Jag åkte till en kompis i Åtvidaberg i helgen. Åker hem på söndag. Glad
    Ja, det är det nog! Eller en tidsmaskin 🤔 Man knappar in årtal och hur länge man vill vara borta. Allt är möjligt tills vi vet säkert vad vi har att göra med. Det är bra med mig! Idag var jag på tjejdejt och imorgon ska jag till en kompis i Jönköping och grilla 😋 Kul att du också är hos en kompis! Hoppas ni hittar på något skoj och äter något gott 🤩
  • Eurydike
    Snälla Killen skrev 2025-05-16 16:38:50 följande:
    Ser ut som en enigma maskin...
    Ingenting är omöjligt, som Gunde sade 😂
  • Aniiee

Nä, för långt. Enligt google maps skulle det ta mig 73 timmar att knalla till Tidaholm.....
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • FredrikLiksom
    burleskburkläsk skrev 2025-05-16 22:14:47 följande:
    Nej tyvärr men ha det riktigt toppen där!
    Du får fler chanser, det håller tydligen på till september.
    Eurydike skrev 2025-05-17 01:47:25 följande:
    Tjenare på dig!

Tyvärr kommer jag att vara i Jönköping då, men hoppas du får det riktigt trevligt och att det bjuds på någon trevlig dryck eller tilltugg. Kanske skulle varmkorv och bärs passa bäst till utställningen 🌭🍻
    Det blev inte av tyvärr. Men det verkar vara ända till september så någon dag så ska jag kika. Jönköping är ju trevligt!
    Aniiee skrev 2025-05-17 02:03:21 följande:
    Nä, för långt. Enligt google maps skulle det ta mig 73 timmar att knalla till Tidaholm.....

Oj. Det är ju ganska långt. Men som sagt, bara du kommer fram innan september så hinner du 😎

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2025-05-17 16:27:51 följande:
    Du får fler chanser, det håller tydligen på till september.
    Eurydike skrev 2025-05-17 01:47:25 följande:
    Tjenare på dig!

Det blev inte av tyvärr. Men det verkar vara ända till september så någon dag så ska jag kika. Jönköping är ju trevligt!
    Oj. Det är ju ganska långt. Men som sagt, bara du kommer fram innan september så hinner du 😎

Så synd! Men då har du ju lite tid på dig att hinna se den nu i sommar 🌞 Ja, Jönköping är en fin stad!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2025-05-16 01:53:25 följande:
    Ja, det funkar utan också och är väldigt effektivt precis som du skriver! Suddig syn kan bjuda på spännande upplevelser. En död fisk kan bli en skatt och tvärtom 😅 Det låter som en bra idé istället för att leta efter det där jäkla låset resten av livet! 🙃 Jo, lite mysko verkar det nog att stryka runt med en nyckel och prova främmande lås. Kanske blir man själv inlåst rätt vad det är 🚔
    Eller så förblir man utelåst och kanske hade man kunnat sälja nyckeln på auktion till högstbjudande. Ett väl förpackat äventyr åt den som ids. Kanske snarare så att man hade fått betala för att få någon att åta sig nyckeluppdraget, men här fick vi ju fin hjälp att lista ut vad åtminstone skrinet innehöll! Det var riktigt bra. Det ligger något i det där med suddig syn, jag jämför med klar sikt, kontra sikt i dimma. I den senare ter sig världen mjuk och liksom kantlös, rent visuellt, i den förra framträder konturer och former desto mer. 
  • fultextad användarhandbok

Hallå hallå i denna tablå. Namnet är mig inte bekant sedan tidigare, så jag inte inte titulera mig vara an anhängare till nämnda musiker, eller artist. Dessutom hade det nog varit lite långt för egen del att ta sig dit. Förhoppningsvis kan du ta tillvara på det!
  • Aniiee

HA! Jag kom in på min Wattpad! Raderade raskt allt som redan fanns där och kommer i framtiden lägga upp framföt allt Crystal Mage, tror jag.

Så... följ mig på wattpad? Kanske? OM ni ids.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-05-20 20:34:45 följande:
    Eller så förblir man utelåst och kanske hade man kunnat sälja nyckeln på auktion till högstbjudande. Ett väl förpackat äventyr åt den som ids. Kanske snarare så att man hade fått betala för att få någon att åta sig nyckeluppdraget, men här fick vi ju fin hjälp att lista ut vad åtminstone skrinet innehöll! Det var riktigt bra. Det ligger något i det där med suddig syn, jag jämför med klar sikt, kontra sikt i dimma. I den senare ter sig världen mjuk och liksom kantlös, rent visuellt, i den förra framträder konturer och former desto mer. 
    Ja, det låter snarare som en tjänst man köper än ett äventyr man säljer. Men kanske hänger allt bara på hur man marknadsför det 😉 Ja, Stooler dök upp och löste gåtan åt oss! 🤩 Nu kan jag se på det där mystiska skrinet på ett annat sätt nästa gång. Dimma kan bädda in världen i ett mjukt och ulligt tillstånd. Det blir drömskt, nästan som att befinna sig uppe bland molnen. Samtidigt vill man ibland se världen i all sin detaljrikedom, på gott och ont.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2025-05-20 22:01:23 följande:

HA! Jag kom in på min Wattpad! Raderade raskt allt som redan fanns där och kommer i framtiden lägga upp framföt allt Crystal Mage, tror jag.

Så... följ mig på wattpad? Kanske? OM ni ids.

Jag är tyvärr för omodern för wattpad! Som den otekniska dinosaurie jag är så vet jag inte ens vad det är 😅🦖
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-05-20 20:03:19 följande:
    Så synd! Men då har du ju lite tid på dig att hinna se den nu i sommar 🌞 Ja, Jönköping är en fin stad!

Ja det får nog bli det vid tillfälle 😃 även om det kanske inte är riktigt politiskt korrekt att insupa sådan kultur.

fultextad användarhandbok skrev 2025-05-20 20:37:23 följande:
    Hallå hallå i denna tablå. Namnet är mig inte bekant sedan tidigare, så jag inte inte titulera mig vara an anhängare till nämnda musiker, eller artist. Dessutom hade det nog varit lite långt för egen del att ta sig dit. Förhoppningsvis kan du ta tillvara på det!
    Nej, det förstår jag. Det är inte klassat som medievänligt direkt. Även om det verkar som det börjar ändra sig nu. Det ligger nog lite skam i att tillgodogöra sig kulturupplevelser a la Eddie Meduza men det finns något uppfriskande och punkigt över en sån tillställning.

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!