Vad köper du till läraren?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Hej,
Idag köpte vi en presentförpackning med väldoftande hudvårdsprodukter till vårat barns lärare i avslutningspresent. Vad tänker ni köpa/har ni köpt till era barns lärare?
Bra att jag slipper att tacka dig, för du har inget att tacka för med dina kommentarer mot mig.
Du hade inget vettigt att komma med till mig alls.
Det du tillförde var bara ett ytterligare ett tydligt bevis att det är mycket viktigare för vissa folk att de kan klappa sig själva på axeln, visa sig präktiga, skryta med att slösa pengar, och skita i att ta hänsyn till att mottagaren KAN vara allergisk/överkänslig.
Något mer du vill tillföra för att rättfärdiga hänsynslöshet, vid gåvogivande?
Visst är det en trevlig gest men EnAnonumius har uppenbart rätt i att gesten och självberömmet är det viktiga, mycket viktigare än att ta hänsyn till mottagarens önskemål och behov. Och så kan man konstatera att några blir otroligt provocerade av att få den trevliga gesten ifrågasatt. Jag har insett efter många års deltagande i olika forum att det alltid finns orsaker varför folk blir provocerade. De känner sig alltid träffade för att budskapet alltid har rätt men i varierande grad givetvis.
Tagga ner som att sluta diskutera på ett diskussionsforum?
Skärp dig.
Om du inte förstår att ett frågetecken betyder en fråga och inte ett påstående så är inte jag rätt person att förklara skillnaden för dig.
Att alla gillar olika går åt två håll och gäller även öppna textbaserade forum. Att man tycker att någon tar för mycket plats betyder inte att man har rätt att vara spydig och otrevlig utan det betyder att man får ta sitt eget ansvar och ta mer plats och skriva fler inlägg där man delger sina åsikter utan att för den skull bete sig som att man saknar all social kompetens, dvs uppträda som en normal vuxen med normalt sunt förnuft. Man kan uttrycka det på ett mer handgripligt sätt: man uppträder precis lika spydigt som man gör i fikarummet med kollegorna när man diskuterar saker man tycker olika om.
Som du ser tycker alla olika om speciellt doftande saker. Det i sig talar ju för att riskerna är rätt stora att 'väldoftande' produkter inte alls uppskattas och då landar man åter i att det är viktigare med självberöm än att glädja mottagaren.