• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • ölburk2
    aldrigmer skrev 2014-07-03 16:25:13 följande:
    Jodu, jag var med......minns du Grupp 8......och överheten bestod av....män.
    Visst, dom högljudda på vänsterkanten.., precis som nu., men själv har jag aldrig sympatiserat med Vänstern, dom är ett gissel precis som de långt till höger.., problemet med båda falangerna är att inbillar sig att människor går att stöpa i en å samma form, å där har du orsaken till att folk ledsnde på 60-70-talet, å samma sak kommer att hända igen, dock med den skillnaden att nu är det folk på vänstersidan som rent desperat försöker få in alla i en å samma form.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    aldrigmer skrev 2014-07-03 16:28:55 följande:
    Du är lixom inte riktigt uppdaterad, du Solig men det kan ju bero på överkonsumtion av innehållet i ditt nick...... Cool
    Ingen aning om vad du menar..
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 16:11:28 följande:
    Om du som jag vuxit upp på 70-talet så hade du förstått.., men om du tror att det bara var hos Vänsterns anhängare som det gjordes uppror så tror du fel, det var en företeelse över hela Västvärlden som "alla" deltog i.., mer eller mindre, utom de mest borgerliga förstås..

Ja vad fan står feminism för idag, inte är det då detsamma som då det begav sig, idag är det enbart ett jäkla tjat om hur djävliga vi män är å hur fel vi gör.., från det lilla till det stora..
    Man behöver inte ha "varit med" för att ha koll på vad som hände, politiskt och ideologiskt. 

Tvärtom så är du ju uppenbarligen vid livet idag och trots det verkar du inte ha en susning om vad feminism innebär och vad feminister kämpar för. Om du tror att allt handlar om att tjata om hur dåliga män är så visar det med all önskvärd tydlighet hur okunnig du är. 
  • Varla

barnen är ju för fanken med i åtminstone ETT omklädningsrum fullt med NAKNA vuxna

• ölburk2
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-07-03 20:00:18 följande:
    Man behöver inte ha "varit med" för att ha koll på vad som hände, politiskt och ideologiskt. 

Tvärtom så är du ju uppenbarligen vid livet idag och trots det verkar du inte ha en susning om vad feminism innebär och vad feminister kämpar för. Om du tror att allt handlar om att tjata om hur dåliga män är så visar det med all önskvärd tydlighet hur okunnig du är. 
    Feminsm idag är "va fan som helst" alla sk feminister tycks veta å ha sanningen om feminism, är så less på allt tjat om feminism, vilket även tycks vara fallet med majoriteten av Sveriges kvinnor.

Idag slits det i kvinnorna från alla håll, hur vore det om ni sk feminister m.fl besserwissers lät kvinnorna (även männen) själva få styra sina liv å välja väg genom livet.., men inte då, ni ska kladda å gnälla på allt, speciellt de som funnit en lösning som inte överenstämmer med vad ni påstår vara jämlikhet..
    Men vänta bara, det kommer att slå tillbaka, ni kommer att få det hett om öronen när den tysta majoriteten kvinnor (å män) inte längre uthärdar all skit ni påför de som inte säller sig till era åsikter..
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 20:21:05 följande:
    Feminsm idag är "va fan som helst" alla sk feminister tycks veta å ha sanningen om feminism, är så less på allt tjat om feminism, vilket även tycks vara fallet med majoriteten av Sveriges kvinnor.

Idag slits det i kvinnorna från alla håll, hur vore det om ni sk feminister m.fl besserwissers lät kvinnorna (även männen) själva få styra sina liv å välja väg genom livet.., men inte då, ni ska kladda å gnälla på allt, speciellt de som funnit en lösning som inte överenstämmer med vad ni påstår vara jämlikhet..
    Men vänta bara, det kommer att slå tillbaka, ni kommer att få det hett om öronen när den tysta majoriteten kvinnor (å män) inte längre uthärdar all skit ni påför de som inte säller sig till era åsikter..
    Nej, feminism är inte "va fan som helst" bara för att du inte förstår vad det är. Men nu är vi OT så jag tycker vi lägger ner den diskussionen.
  • Anonym (strings)
    EnAnonumius skrev 2014-07-03 15:34:45 följande:
    Det är skillnad mellan kritik och beröm.

En skillnad du vägra att hantera och använder dig av invektiv och påhopp.

Ja jag återkommer IGEN till inlägg #17 för att bevisa att du vägra att hantera förmågan att kritiserar och vill förväxla personpåhopp med kritik.
    LOL, vad snackar du om? Livet består inte bara av beröm. Vad lever du i för värld?
  • ölburk2

Å som vanligt skyller vuxna sina moralfloskler på att ungarna ska slippa, ungarna är garanterat dom enda som skiter fullständigt om nån har string eller annat, möjligen frågar dom nåt, å kan då bli indoktrinerade med nån förljugen smörja av en vuxen..

• Anonym (strings)
    ölburk2 skrev 2014-07-07 00:30:38 följande:

Å som vanligt skyller vuxna sina moralfloskler på att ungarna ska slippa, ungarna är garanterat dom enda som skiter fullständigt om nån har string eller annat, möjligen frågar dom nåt, å kan då bli indoktrinerade med nån förljugen smörja av en vuxen..

Barn anammar naturligt det som är normen i samhället. Om någon har string i en simhall så går det definitivt emot normen.
  • ölburk2
    Anonym (strings) skrev 2014-07-07 00:40:15 följande:
    Barn anammar naturligt det som är normen i samhället. Om någon har string i en simhall så går det definitivt emot normen.
    Du, jag har åxå barn, inte fan har dom som små reagerat över (bad)klädsel eller nakenhet, men så har vi heller aldrig gjort det.., så det är oss dom härmat om dom nu härmat någon.., å jag lovar, jag/vi är så långt från den där sk normen du pratar om, tack-o-lov 
    Lite annorlunda blev det när dom blev större/pubertala, men aldrig att dom skulle bry sig om vad andra hade på sig på en badplats/annat ställe, iaf inte negativt, möjligen med humor..
  • Anonym (finatjejen)

Vilken rolig tråd.

Jag har string bikini på stranden och har haft på badhuset men det kändes dock inte bra.

På stranden är det väl inget fel och lite darr har ju alla.

Dessutom har jag två barn själv

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 10:40:04 följande:

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

Jag blir inte upprörd, men jag tycker att det ser ofräscht och fult ut. Lite WT.
  • Wildhunter
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 08:41:28 följande:
    Jag blir inte upprörd, men jag tycker att det ser ofräscht och fult ut. Lite WT.
    Visst är det fult !!.. attentionwhores... inget annat...
  • Anonym (finatjejen)

Det blir fånigt att diskutera fult/snyggt. Man har olika smaker. Det är som att diskutera vilken färg som är finast.

• Anonym (finatjejen)

Det blir fånigt att diskutera fult/snyggt. Man har olika smaker. Det är som att diskutera vilken färg som är finast.

• Anonym (Man39)
    Anonym (finatjejen) skrev 2015-03-10 23:55:48 följande:

Vilken rolig tråd.

Jag har string bikini på stranden och har haft på badhuset men det kändes dock inte bra.

På stranden är det väl inget fel och lite darr har ju alla.

Dessutom har jag två barn själv

Jag blir extra glad när en tjej har string på sådana platser. Då brukar jag tjuvkika och så blir det extra skönt att runka sen när man kommer hem :).
  • AnnaZL
    Varla skrev 2014-07-03 20:13:57 följande:

barnen är ju för fanken med i åtminstone ETT omklädningsrum fullt med NAKNA vuxna

Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?