• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:22:23 följande:
    Bra att du skiter i det, för då innebär ju det att du heller inte bryr dig om folk klagar på att du är ful.

En del här verkar tro att man kan klä sig hur som helst och bara få de reaktioner man vill ha. Men om du har rätt att klä dig hur du vill så har folk rätt att kommentera det hur de vill också. Rättigheterna går åt båda hållen.
    Rätt - ja.

Men det är fruktansvärt ouppfostrat att komma med sådana kommentarer. Skäms på dig!
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Hypnotica
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 13:37:43 följande:
    Beror ju på hur människor klär sig också. En del klär sig ju så uppseendeväckande som möjligt med flit för att de VILL att folk ska kommentera och reagera, men nåde den som säger något negativt... allt måste vara positivt.

Jag tycker det är en galen inställning. Man måste kunna ta kritik, särskilt om man via sin klädsel ber om det.
    På samma sätt som att en lättklädd kvinna ber om att bli tafsad på, få öknamn slängt efter sig eller bli våldtagen, menar du?

Nrewsflash: Folk klär sig i de kläder de trivs med. Låt dem. UTAN fula blickar och kommentarer.

Undrar vem som har den galna inställningen här.
  • sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 13:37:43 följande:
    Beror ju på hur människor klär sig också. En del klär sig ju så uppseendeväckande som möjligt med flit för att de VILL att folk ska kommentera och reagera, men nåde den som säger något negativt... allt måste vara positivt.

Jag tycker det är en galen inställning. Man måste kunna ta kritik, särskilt om man via sin klädsel ber om det.
    Jag använder måttot, kan man inte säga något trevligt, så knip, såvida det inte medför något annat positivt.
    Så ja, jag kan nog, om jag är illa tvungen att säga något, säga något neutralt istället för att framföra kritik, förresten, kritik mot vad.
    Om personen vill väcka uppmärksamhet, så vad är problemet?
    Det mest negativa jag kan klämma fram, kan nog vara "hur tänkte hon/han nu?"
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:58:53 följande:
    Om någon klär sig osmakligt på offentlig plats har jag rätt att kommentera det, eftersom jag också vistas där och ska trivas.

Med rättigheter att klä sig hur man vill kommer också skyldigheter att lyssna på och ta hänsyn till andra.
    Det har du inte, eftersom du inte äger det offentliga rummet. Det visste du tydligen inte.
  • puss
    Hypnotica skrev 2014-07-03 13:52:20 följande:
    På samma sätt som att en lättklädd kvinna ber om att bli tafsad på, få öknamn slängt efter sig eller bli våldtagen, menar du?

Nrewsflash: Folk klär sig i de kläder de trivs med. Låt dem. UTAN fula blickar och kommentarer.

Undrar vem som har den galna inställningen här.
    Klok du.
  • sextiotalist
    puss skrev 2014-07-03 13:58:06 följande:
    Det har du inte, eftersom du inte äger det offentliga rummet. Det visste du tydligen inte.
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-03 13:58:06 följande:
    Man behöver inte äga det offentliga rummet för att få uttrycka sin åsikt.

Jag förstår att det känns lockande med en värld där alla bara säger positiva saker om dig, men verkligheten fungerar inte så.
  • sextiotalist
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:15:04 följande:

Jag förstår att det känns lockande med en värld där alla bara säger positiva saker om dig, men verkligheten fungerar inte så.
    Det finns alltid otrevliga sanningsägare, men faktiskt, jag upplever nog att de stora majoriteten tänker som jag gör.
    Ja, man kan lämna kritik, men kritik ska lämnas med stort hjärta och i vänskap, annars kan det lika bra vara, annan kritik tillför inte något, mer en stor portion irritation eller att man gör någon ledsen
  • puss
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 14:15:04 följande:

är det så att du i det offentliga rummet yttrycker dion åsikt om hur folk går klädda är du ute i ogjort ärende.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (strings)
    sextiotalist skrev 2014-07-03 14:25:33 följande:
    Det finns alltid otrevliga sanningsägare, men faktiskt, jag upplever nog att de stora majoriteten tänker som jag gör.
    Ja, man kan lämna kritik, men kritik ska lämnas med stort hjärta och i vänskap, annars kan det lika bra vara, annan kritik tillför inte något, mer en stor portion irritation eller att man gör någon ledsen
    Haha, du verkar ha problem att ta kritik. Det viktigaste med kritik är inte att den framförs "med ett stort hjärta", utan att den framförs sakligt.

Folk som inte kan ta kritik borde inte ens vistas utanför sitt eget hem. Ingen tvingar någon att bry sig. Men precis som att man måste få klä sig hur man vill måste man få säga vad man tycker. Kläder är kommunikation lika mycket som vanliga ord.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?