• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-01 22:14:09 följande:
    Ha en badpåse över huvet då.

Folk får klä sig som de vill.
    Men då får de också räkna med olika reaktioner istället för att tro att alla ska reagera precis som de tänkt sig.
  • Anonym (Z)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 22:15:38 följande:
    Men då får de också räkna med olika reaktioner istället för att tro att alla ska reagera precis som de tänkt sig.

Tror de flesta inte tänker sig att någon ska reagera alls över om baken hoppar. Har man problem med det bör man stanna hemma.
  • Anonym (S)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 20:41:10 följande:
    Tror inte bara det är jag som störs av en dallrande bakdel i simhallen.

Beror på vad hon gör. Skakar rumpan? Då dallrar det alltid lite. Springer? Om det dallrar då behöver rumpan träning.
    Ändan dallrar inte mindre i bikinibyxor eller baddräkt om du trodde det.

Varför är en rumpa så "skamligt" att du lär dina barn skämmas över sina kroppar?
  • Anonym (S)
    Sarakechi skrev 2014-07-01 22:08:45 följande:

Jag vill inte behöva se andras fula rövar eller bröst, så nä.

Jag "tvingas" se andras hängbröst i bikinis, och feta dallrande magar, gropar i lår osv. Varför är en rumpa värre?
  • Anonym (strings)
    Anonym (Z) skrev 2014-07-01 22:28:54 följande:

Tror de flesta inte tänker sig att någon ska reagera alls över om baken hoppar. Har man problem med det bör man stanna hemma.
    Vad spelar det för roll? Precis som folk får klä sig hur de vill så får folk reagera hur de vill. Du kan inte ha kvar kakan och äta den samtidigt.
    Anonym (S) skrev 2014-07-01 22:42:55 följande:
    Ändan dallrar inte mindre i bikinibyxor eller baddräkt om du trodde det.

Varför är en rumpa så "skamligt" att du lär dina barn skämmas över sina kroppar?

Jo det gör den. En stringrumpa har liksom ingenting som håller den på plats. Jag lär inte mina barn skämmas över sina kroppar, jag lär dem respektera människor runtomkring dem.
  • Anonym (Z)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 07:52:36 följande:
    Vad spelar det för roll? Precis som folk får klä sig hur de vill så får folk reagera hur de vill. Du kan inte ha kvar kakan och äta den samtidigt.Jo det gör den. En stringrumpa har liksom ingenting som håller den på plats. Jag lär inte mina barn skämmas över sina kroppar, jag lär dem respektera människor runtomkring dem.

Ingen har förbjudit dig att reagera som du vill men om du är så antidaller så säger det mer om dig. Inget man behöver ta hänsyn till.
  • AnnaSthlm

Det är inte särskilt lämpligt men personligen skulle jag inte bry mig. Däremot vill jag inte se folk som badar i kalsonger eller andra kläder på en simhall. Av hygieniska skäl.

• Anonym (strings)
    Anonym (Z) skrev 2014-07-02 08:09:05 följande:

Ingen har förbjudit dig att reagera som du vill men om du är så antidaller så säger det mer om dig. Inget man behöver ta hänsyn till.
    Kan säga samma sak fast åt andra hållet. Alla kan använda string, men då säger det en del om dessa personer.

Sedan är det väl alltid upp till dig vilka reaktioner du tar till dig?
  • Anonym (S)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 07:52:36 följande:

Jo det gör den. En stringrumpa har liksom ingenting som håller den på plats. Jag lär inte mina barn skämmas över sina kroppar, jag lär dem respektera människor runtomkring dem.
    Nej, du kanske tror det men nej. Vad gör du för att täcka din dallriga mage då? Och dina dallriga gropiga ben? Badburka kanske? Vad vet jag? Att respektera andra människor betyder att man låter människor klä sig som de vill (inom lagens riktlinjer) utan att lägga sig i eller kritisera det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-02 08:15:40 följande:
    Kan säga samma sak fast åt andra hållet. Alla kan använda string, men då säger det en del om dessa personer.

Sedan är det väl alltid upp till dig vilka reaktioner du tar till dig?

Tjejen med den dallrande baken hade ingen string....
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?