• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Dixie
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 11:00:52 följande:
    Så kan man se det förstås... men var går då gränsen för hur mycket nakenhet som är OK?

så länge jag slipper se några könsorgan är jag nöjd! 
  • Voluptuous Shalimar
    Jag tycker inte det är så fint när det dallrar... och det gör det även på smala tjejer om de inte har helt platt rumpa. En rumpa som inte är tränad (därmed inte sagt att den är fet) dallrar väldigt lätt när det inte finns något som håller den på plats.

Jag vet inte, är det verkligen lämpligt att barn ser så mycket nakenhet?
    Dixie skrev 2014-07-01 10:57:29 följande:

Jag skulle aldrig använda stingbadkläder - det ser så smaklöst ut - men jag tycker inte det har någon betydelse om någon annan gör det framför mina barn - vill de gå runt och visa rumpan och vara smaklösa får de väl göra det?...

Så kan man se det förstås... men var går då gränsen för hur mycket nakenhet som är OK?

Med din sista fråga menar du egentligen "hur mycket daller som är OK?"

Stringbikini är ju inte snyggt någonstans och lika nödvändigt som att vara topless (vem ska kolla in om du råkar vara vit på skinkorna och brösten liksom?) men om folk vill ha det så kan jag absolut inte se att det på något sätt skulle vara skadligt för barn att se?!? Herregud.
  • Anonym (. 2)

Just därför jag inte går till simhall...blir äcklad av allas äckliga fula kroppar men människor har inte perfekta kroppar så är det bara.
    Däremot tycker jag det är respektlöst att gå i stringbikini - ingen vill se era dallriga rövar oavsett hur smal du tror att du är, det ser fortfarande fult och nasty ut. Yuck.
    Det räcker med allt annat man ser, behöver inte se dina skinkor också.

• MxMeNow
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 10:40:04 följande:
    Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

Fult och smaklöst kan jag tycka (smaken är som baken) men det kvittar väl. En rumpa i ett omklädningsrum eller i ett badhus/strand, same shit, samma rumpa. Ett barn gör knappast skillnad på var de ser rumpan. Vill andra gå omkring nakna kvittar det mig, jag kommer inte göra det.
  • Anonym (?)
    Jag tycker inte det är så fint när det dallrar... och det gör det även på smala tjejer om de inte har helt platt rumpa. En rumpa som inte är tränad (därmed inte sagt att den är fet) dallrar väldigt lätt när det inte finns något som håller den på plats.

Jag vet inte, är det verkligen lämpligt att barn ser så mycket nakenhet?

Jag skulle aldrig använda stingbadkläder - det ser så smaklöst ut - men jag tycker inte det har någon betydelse om någon annan gör det framför mina barn - vill de gå runt och visa rumpan och vara smaklösa får de väl göra det?...

Nej det är inte snyggt eller smakfullt, men måste väl fortfarande få ha på sig vad man vill. Ingen tvingar dig att titta. Det är många som inte ser snygga ut i badkläder, ska dom inte heller få bada? 
  • sextiotalist
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-07-01 11:05:46 följande:
    Med din sista fråga menar du egentligen "hur mycket daller som är OK?"

Stringbikini är ju inte snyggt någonstans och lika nödvändigt som att vara topless (vem ska kolla in om du råkar vara vit på skinkorna och brösten liksom?) men om folk vill ha det så kan jag absolut inte se att det på något sätt skulle vara skadligt för barn att se?!? Herregud.

String är nog det fulaste plagget som skapats, det är ytterst få som kan ha det.
    Men skadligt knappast, men fruktansvärt fult
  • Anonym (strings)
    sextiotalist skrev 2014-07-01 11:58:18 följande:

String är nog det fulaste plagget som skapats, det är ytterst få som kan ha det.
    Men skadligt knappast, men fruktansvärt fult
    Rätta mig om jag har fel, men många som säger att string är så fruktansvärt fult säger det för att de själva har fula rumpor som inte passar i string. Och är de själva för fula så vill man få det till att det är ett fult plagg.
  • MxMeNow
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 12:10:12 följande:
    Rätta mig om jag har fel, men många som säger att string är så fruktansvärt fult säger det för att de själva har fula rumpor som inte passar i string. Och är de själva för fula så vill man få det till att det är ett fult plagg.

Ingen har en kropp med rumpa som klär (eller i detta fall kläder det ju inte kroppsdelen) i string.
  • Anonym (H)

Håller med.
  • Anonym (strings)
    MxMeNow skrev 2014-07-01 12:32:38 följande:

Ingen har en kropp med rumpa som klär (eller i detta fall kläder det ju inte kroppsdelen) i string.
    Just det ja, nästa argument. "Om inte jag har en kropp som passar till string ska ingen annan få ha det heller!"
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?