• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 18:43:07 följande:

String är fult och osmakligt, men upp till den som vill ha det. Mest pinsamt för dem. Jag tittar åt ett annat håll på något mer smakfullt. Precis som jag gör när det kommer kvinnor med topplessbröst som hänger till naveln eller män med enorma ölmagar.

Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
  • Anonym (Ursäkta?)
    The past is now skrev 2014-07-02 19:55:54 följande:

String är aldrig vackert. Så nej det är inte ok.

Är din presbild ok?
  • Anonym (Ursäkta?)
    The past is now skrev 2014-07-02 20:01:42 följande:
    För den är inte vacker. Nämligen.
  • EnGladPingvin
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:
    Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
    Jag skulle tycka det var pinsamt eftersom det är så fult och osmakligt, men visst smaken är som baken. Tycker man det är fint har man säkert en annan åsikt. Poängen var att man kan titta åt ett annat håll och det är upp till personen hur han eller hon vill se ut. Att bar hud gillar solsken kan man däremot diskutera, men det skulle bli lite väl OT för den här tråden.
  • The past is now
    Anonym (Ursäkta?) skrev 2014-07-02 20:02:34 följande:
    För den är inte vacker. Nämligen.
    aww stackare då.. Ett snöre i röven undanber jag mig.
  • puss
    EnGladPingvin skrev 2014-07-02 20:03:18 följande:
    Jag skulle tycka det var pinsamt eftersom det är så fult och osmakligt, men visst smaken är som baken. Tycker man det är fint har man säkert en annan åsikt. Poängen var att man kan titta åt ett annat håll och det är upp till personen hur han eller hon vill se ut. Att bar hud gillar solsken kan man däremot diskutera, men det skulle bli lite väl OT för den här tråden.
    Fin eller ful, skitsamma. Det ska inte vara pinsamt att ha det utseende man har.
  • EnGladPingvin
    puss skrev 2014-07-02 20:25:33 följande:
    Fin eller ful, skitsamma. Det ska inte vara pinsamt att ha det utseende man har.
    String eller inte är inte ett utseende man har, det är något man har valt. Man kan sätta på sig något som är snyggare och mer smakfult.
  • Anonym (strings)
    puss skrev 2014-07-02 19:27:48 följande:
    Folk får bete sig som de har vett till. Att bete sig märkligt för att man inte gillar andras kläder blir ju väldigt skumt.
    Att klä sig märkligt är lika skumt det.
    puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:
    Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"
    puss skrev 2014-07-02 20:25:33 följande:
    Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.

Acceptera eller lev i förnekelse.

Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?