sextiotalist skrev 2014-07-03 13:06:08 följande:
Kritik kan jag ta, av rätt person, men om någon från ingenstans ger mig kritik på min klädsel (som är helt OK) eller utseende så får personen ifråga räkna med en rejäl verbal käftsmäll.
Du har uppenbarligen missat det där med kritik, kritik har inget med personligt tyckande,
Att anse sig ha rätten att säga vad man tycker tyder på noll koll på sociala koder och sk sanningsägare är värre än folk med fel klädsel
Om du beger dig ut i offentligt rum med uppseendeväckande klädsel som skiljer dig markant från normen, så får du vara beredd på kommentarer. Hemma kan du göra som du vill utan reaktioner, men så fungerar det inte bland folk.
sextiotalist skrev 2014-07-03 13:09:37 följande:
Du tar dig rätten, men troligen kommer ingen bryr sig, har du tur så kanske någon upplyser dig hur patetiskt det är, har du otur så klagar du på fel person.
Sedan tror jag att det är bäst att du undviker offentliga platser, för vi andra ska trivas vi också och jag är ganska säker på att det är fler som står ut med avvikande klädsel än de som står ut med sanningsägare
Jag tror det är du som inte riktigt greppar det här med sociala koder. Drar du på dig string i en simhall väljer du ett plagg som du vet kommer skilja sig mycket från mängden. Du är fullt medveten om att du står ut, och då får du också räkna med reaktioner.
Behöver ju inte nödvändigtvis vara direkta kommentarer, kan även vara att folk pratar med varandra om dig, ger dig blickar, pratar med simhallens vakt osv. Men om du tror att du kan klä dig hur som helst helt utan reaktioner så är det nog du som får inse ett och annat om relationen mellan rättigheter och skyldigheter.