Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

String OK på strand och/eller simhall?

Anonym (strings) skrev 2014-07-01 11:00:52 följande:
    Jag tycker inte det är så fint när det dallrar... och det gör det även på smala tjejer om de inte har helt platt rumpa. En rumpa som inte är tränad (därmed inte sagt att den är fet) dallrar väldigt lätt när det inte finns något som håller den på plats.

Jag vet inte, är det verkligen lämpligt att barn ser så mycket nakenhet?
    Dixie skrev 2014-07-01 10:57:29 följande:

Jag skulle aldrig använda stingbadkläder - det ser så smaklöst ut - men jag tycker inte det har någon betydelse om någon annan gör det framför mina barn - vill de gå runt och visa rumpan och vara smaklösa får de väl göra det?...

Så kan man se det förstås... men var går då gränsen för hur mycket nakenhet som är OK?

Med din sista fråga menar du egentligen "hur mycket daller som är OK?"

Stringbikini är ju inte snyggt någonstans och lika nödvändigt som att vara topless (vem ska kolla in om du råkar vara vit på skinkorna och brösten liksom?) men om folk vill ha det så kan jag absolut inte se att det på något sätt skulle vara skadligt för barn att se?!? Herregud.
  • Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2014-07-01 11:58:18 följande:

String är nog det fulaste plagget som skapats, det är ytterst få som kan ha det.
    Men skadligt knappast, men fruktansvärt fult
    Jag använder string för att troskanten inte ska synas under en tunt plagg. I det sammanhanget är det ett jättebra påfund. Men håller med dig om att det inte är snyggt utan något över...
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (anonym) skrev 2014-07-02 20:52:07 följande:

Nja kan inte tycka det är ok att visa halva rumpan bland barnfamiljer. Om man nu verkligen måste ha string kan man väl iaf lägga sig en bra bit bort..

Wohoo, jag har varit på FKK-bad i Tyskland massor av gånger. Där är ALLA nakna. Högs omärkligt och oavancerat och väldigt avslappnat. Det skulle flera här i tråden må bra av att prova på tror jag. 

Barnen i barnfamiljen har ju för fanken kommit ut ur en f***a! Hur barnvänligt är det, va?
  • Voluptuous Shalimar
    Ess skrev 2014-07-02 20:57:42 följande:

Jag tycker det är fruktansvärt fult. Men jag har uppfattningen att mina barn inte tar skada av att se en kvinnoröv.

• Voluptuous Shalimar
    EnAnonumius skrev 2014-07-03 01:20:26 följande:
    Med tanke på att du klagar på dallrande rumpor så måste du ha en själv. Fast de sitter och intalar sig själv att du inte har en.
    Men det är ju allmänt känt att de som klagar på andras rumpdaller har en rumpa som dallra så hårt att de ser ut som en vandrande jordbävning när de går och därför måste själv klaga på andra som bär string..
    HA HA HA! TystSkrattande
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:49:37 följande:
    Inte en chans.., tror f.ö inte det var nån direkt feminism av det slag som ventileras idag som gjorde att BH:n slängdes, utan "alla" var less, även män, på inte kunna få vara sig själv., det var helt enkelt ett slags uppror mot överheten som skulle lägga sig i allt vad folk gjorde.

Idag ser vi samma sak, det ska petas i precis allt som vanligt folk företar sig, å alltid börjar nån eller nån gruppering genast gnälla om nån kliver ur ledet å hävdar sin rätt att leva som dom själv önskar.., värst på det gnällandet är extremfeministerna som ser allt som dom inte själva kokat ihop som förtryck, ojämlikhet eller sexifiering.., självklart kommer det att slå tillbaka, det är bara en tidsfråga.
    Så du tror på riktigt att det var det konservativa borgarskapet som brände BH:n och förordade topless? OK. 

Vet du vad feminism är och vad det står för?
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 16:11:28 följande:
    Om du som jag vuxit upp på 70-talet så hade du förstått.., men om du tror att det bara var hos Vänsterns anhängare som det gjordes uppror så tror du fel, det var en företeelse över hela Västvärlden som "alla" deltog i.., mer eller mindre, utom de mest borgerliga förstås..

Ja vad fan står feminism för idag, inte är det då detsamma som då det begav sig, idag är det enbart ett jäkla tjat om hur djävliga vi män är å hur fel vi gör.., från det lilla till det stora..
    Man behöver inte ha "varit med" för att ha koll på vad som hände, politiskt och ideologiskt. 

Tvärtom så är du ju uppenbarligen vid livet idag och trots det verkar du inte ha en susning om vad feminism innebär och vad feminister kämpar för. Om du tror att allt handlar om att tjata om hur dåliga män är så visar det med all önskvärd tydlighet hur okunnig du är. 
  • Voluptuous Shalimar
    ölburk2 skrev 2014-07-03 20:21:05 följande:
    Feminsm idag är "va fan som helst" alla sk feminister tycks veta å ha sanningen om feminism, är så less på allt tjat om feminism, vilket även tycks vara fallet med majoriteten av Sveriges kvinnor.

Idag slits det i kvinnorna från alla håll, hur vore det om ni sk feminister m.fl besserwissers lät kvinnorna (även männen) själva få styra sina liv å välja väg genom livet.., men inte då, ni ska kladda å gnälla på allt, speciellt de som funnit en lösning som inte överenstämmer med vad ni påstår vara jämlikhet..
    Men vänta bara, det kommer att slå tillbaka, ni kommer att få det hett om öronen när den tysta majoriteten kvinnor (å män) inte längre uthärdar all skit ni påför de som inte säller sig till era åsikter..
    Nej, feminism är inte "va fan som helst" bara för att du inte förstår vad det är. Men nu är vi OT så jag tycker vi lägger ner den diskussionen.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?