• Anonym (strings)

String OK på strand och/eller simhall?

Tycker ni det är OK med stringbikini på stränder eller i simhallar där det finns barn?

Själv har jag aldrig sett det på en svensk strand (däremot utomlands), men en gång såg jag en ung brud som hade det i simhallen - det fungerade cirka en halvtimme innan det kom fram en upprörd mamma som började prata med henne.

Vad tycker ni? Är det OK att gå omkring med rumpan bar bland barn?

• Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?
  • Anonym (.)

Vad spelar det för roll? Ungarna lär väl se drösvis med bara rumpor i omklädningsrummet ändå.

• Anonym (strings)
    Anonym (.) skrev 2014-07-01 10:42:22 följande:

Vad spelar det för roll? Ungarna lär väl se drösvis med bara rumpor i omklädningsrummet ändå.

Det är väl iofs lite skillnad med ett omklädningsrum och en mer offentlig plats?
  • aldrigmer

Ja. Det är inte särskilt snyggt men visst, det är det inte då jag kommer dallrande heller. Speedos, string, burkini....visst, helt ok. 

• Anonym (?)

Varför skulle det inte vara ok?

• Anonym (Fult)

Jag fattar inte varför man ska ha string när man ska bada. Var 2 tjejer för ett tag sen som hade det här på stranden.. De hade inte ens speciellt fasta rumpor så det ens såg bra ut. Inte speciellt trevligt för andra heller kanske att behöva ha mitt framför nyllet på en om det är en fullbelagd strand.....

• Anonym (strings)
    aldrigmer skrev 2014-07-01 10:44:03 följande:

Ja. Det är inte särskilt snyggt men visst, det är det inte då jag kommer dallrande heller. Speedos, string, burkini....visst, helt ok. 

På tal om det, string får ju uppenbarligen skinkorna att dallra mer då ingenting håller dem på plats. Hon den unga tjejen i simhallen var absolut inte överviktig, men skinkorna dallra ju klart synligt iaf liksom när hon gick... inte så fint kanske?
    Anonym (?) skrev 2014-07-01 10:45:06 följande:

Varför skulle det inte vara ok?

Jag har ingenting emot det så, men rumpan är väl ändå en väldigt privat del av kroppen? Plus att den dallrar lätt vilket inte är särskilt snyggt eller smakfullt.

• Anonym (.)

Men vadå, är det estetiska skäl som gör att det inte är ok? Att man tvingas se dallrande?

Jag tycker att string är det fulaste plagget som existerar, men jag bryr mig inte om folk har på sig det. Har svårt att se vad barnen skulle ta för skada av att se det heller.
    Om det är dallrandet som är så jobbigt - ska överviktiga ha heltäckande då?

• Dixie

Jag skulle aldrig använda stingbadkläder - det ser så smaklöst ut - men jag tycker inte det har någon betydelse om någon annan gör det framför mina barn - vill de gå runt och visa rumpan och vara smaklösa får de väl göra det…...

• Anonym (strings)
    Anonym (.) skrev 2014-07-01 10:53:57 följande:

Men vadå, är det estetiska skäl som gör att det inte är ok? Att man tvingas se dallrande?

Jag tycker att string är det fulaste plagget som existerar, men jag bryr mig inte om folk har på sig det. Har svårt att se vad barnen skulle ta för skada av att se det heller.
    Om det är dallrandet som är så jobbigt - ska överviktiga ha heltäckande då?

Jag tycker inte det är så fint när det dallrar... och det gör det även på smala tjejer om de inte har helt platt rumpa. En rumpa som inte är tränad (därmed inte sagt att den är fet) dallrar väldigt lätt när det inte finns något som håller den på plats.

Jag vet inte, är det verkligen lämpligt att barn ser så mycket nakenhet?
    Dixie skrev 2014-07-01 10:57:29 följande:

Jag skulle aldrig använda stingbadkläder - det ser så smaklöst ut - men jag tycker inte det har någon betydelse om någon annan gör det framför mina barn - vill de gå runt och visa rumpan och vara smaklösa får de väl göra det?...

Så kan man se det förstås... men var går då gränsen för hur mycket nakenhet som är OK?

• Anonym (.)
    Anonym (strings) skrev 2014-07-01 11:00:52 följande:
    Jag tycker inte det är så fint när det dallrar... och det gör det även på smala tjejer om de inte har helt platt rumpa. En rumpa som inte är tränad (därmed inte sagt att den är fet) dallrar väldigt lätt när det inte finns något som håller den på plats.
    Det är väl mycket som inte är fint i badsammanhang - celluliter, håriga ryggar, fläskmagar, stora hängiga bröst, mansbröst o.s.v. Så länge man täcker könet spelar det väl ingen roll vad folk har på sig? Du kan ju alltid välja att låta bli att titta.
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?