annanasglass skrev 2014-01-31 11:59:12 följande:
Jag är strikt vegetarian (vegan).
* Hur länge har ni varit vegetarianer?
2 år. Var innan dess icke-köttätare i många år (men åt fisk och skaldjur).
* Fördelar/nackdelar?
Största nackdelen är att folk har fördomar så fort man säger vegan. Man får utstå mycket mer skit än om man "bara" är vegetarian.
Jag äter som jag gör av hälsoskäl och inte politiska skäl, och vill därför inte kalla mig vegan, men om man säger vegetarian så blir man serverad ägg och mjölkprodukter. Många s.k. veganer ÄR hippies och snackar om totalt ovetenskapliga saker som "energin" i maten, folk som snackar om levande föda och food combining som inte har några som helst vetenskapliga belägg. Det är jättejobbigt att bli associerad med dessa människor, speciellt om man som jag jobbar i kostbranchen. Att äta ute var svårt i början men nu är det inte svårt längre. Men så kan jag göra undantag ibland om det t.ex. är lite äggvita i något eller fiskbuljong eller liknande, även om jag föredrar att inte äta dessa produkter. Men när man reser utomlands t.ex. kan det vara svårt att vara strikt. Då får man göra sitt bästa.
* Har ni fått finare hy?
Jag har alltid haft fin hy, det är ingen skillnad. Däremot är jag mycket friskare.
* Ser ni yngre ut än eran riktiga ålder?
Ja, 3-4 år yngre (närmar mig 30).
Hur äter man för att bli mätt? Bonussvar

. Mycket fullkornsprodukter och bajlväxter. =)
Vad är det som är skadligt med att äta kött och mjölkprodukter i vettiga proprtioner?