Vad är det som gör att mga INTE vill amma??
Jag tycker det är viktigt med amning just för att få den här kontakten med sitt barn som man (för mig) omöjligt kan få genom att mata med flaska?!.
Men ffa för att bebis ska få i sig de viktiga ämnena från br.mjölken..
Jag ammade mitt första barn och kommer även amma mitt andra, finns inte en chans i världen att jag INTE kommer göra det...OM det inte skulle bero på nga komplikationer osv.
Jag själv tycker det är jätte mysigt med amning, det är lätt, du har maten uppvärmd o har den med överallt, du slipper söka upp mikro för att värma upp maten osv osv..
För mig är amning viktigt, men vet att mga inte tycker det är lika viktigt..
Min fråga till er är varför?
Förstår om komplikationer tillstött, men är mer ute efter att få reda på varför man inte vill av olika anledningar.
OBS!!!!
Jag ser inte ner på ngn o detta inlägg är inte meningen att ngn ska känna sig nertrampad, är endast nyfiken på hur ni tänker =)
Hittade även en bra artikel :
www.aftonbladet.se/wellness/article16519293.ab
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 08:58
Tack så mkt för era svar=)
Som sagt, märker att det finns en tendens att ta åt sig av det jag skriver.....det var som jag skrev inte min mening att få ngn att känna sig trampad på..
Jag skrev utifrån det JAG tycker om amning, måste även få ha friheten att skriva vad jag tycker om amning precis som ni skriver om varför ni inte gillar det =)
För min del var det svårt med amningen i början mtp att sonen inte tog bröstet som han skulle, han fick dock i sig rätt mängd iom att han tog bröstet efter klockslag / 3 h..
Det tog oss ca1 1/2 månader innan det funkade bra och efter det var det en frihet för mig som mamma!!
OM det inte funkar så är det en sak, men jag ville ju mer veta VARFÖR man inte vill amma..
Hur tänker ni runt omkr amningen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 12:32
Ok, är inte intresserad av att höra om det blivit komplikationer till att amningen inte funkar, utan vill veta varför ni inte vill..!!
Innan barnet kommit ut, vad är det som gör att ni INTE vill amma..??
Att det blir komplikationer vet vi redan att det kan vara en stor bidragande orsak till att man inte vill fullfölja amningen..
Men det är inte det jag är ute efter..
JAg är heller inte ute efter att folk ska bli sura o griniga på varandra här inne, kan vi försöka respektera det??
Och snälla, läs igenom mitt inlägg här först innan ni blir arga på mig o börjar diskutera huruvida jag tycker o vad som är fel o rätt!!
JAG måste precis som andra få ha rätten att säga vad JAG tycker om med amningen.
Trycker INTE ner ngn för att dem INTE vill amma..
Är ENDAST nyfiken och intresserad av att veta VARFÖR min inte vill amma, vad bakgrunden är (inte pga komplikationer)
TACK!!!!