130214 skrev 2013-01-22 23:08:59 följande:
Va en sväng förbi Subway idag. Fick en smärre chock av priserna. Är inte snål på mat i och äter ofta ute. Men 100 spänn för deras meny, dvs macka, dryck och valfritt av ett äpple/liten chips/en cookie. Sjukt dyrt och ovärda pengar för billigt bröd och pålägg från kantiner?! Det värsta var nästan att ska man ha menyn så får man betala lite extra än om man köper det separat. Vegomacka 70 kr, mjölk 13 kr, äpple 7 kr. "Menyn" kostar 100 kr!! Visst kan man välja en läsk för 19 kr men man måste ändå lägga till 3 spänn bara för att få "menyn"... Har inga problem att betala en hundring för en grillad surdegsmacka med sallad och en riktig latte på café men det här var ju löjligt...
Haha så jävla dyrt att det är löjligt, jag blir dessutom inte mätt på snabbmat som subway eller mcdonalds, efter en timme är jag lika hungrig igen! Där jag bor finns en jättebra salladsbar typ där man får skitmycket salladstillbehör som kyckling, räkor, ost osv för 70 spänn, bröd och läsk ingår! Förstår inte varför subway ska vara så jävla dyra? Häromveckan jobbade jag konstiga tider så kunde inte äta frukost hemma, första dagen gick jag till subway och fick en fjantig liten macka och en kaffe för typ 59 kronor, dan efter hittade jag ett café där man får en STOR ciabatta med diverse pålägg och en kaffe inkl påtår för 35!!! (frukosterbjudande typ) Tror inte subway har så mycket högre omkostnader än någon annan, man kan dessutom be nån på ett café göra en smörgås om man vill ha nåt speciellt på den och det är fortfarande billigare, nyttigare och framförallt godare!!