• 130214

Subway, 100 kr för en macka och dryck?!

Va en sväng förbi Subway idag. Fick en smärre chock av priserna. Är inte snål på mat i och äter ofta ute.
    Men 100 spänn för deras meny, dvs macka, dryck och valfritt av ett äpple/liten chips/en cookie.
    Sjukt dyrt och ovärda pengar för billigt bröd och pålägg från kantiner?!

Det värsta var nästan att ska man ha menyn så får man betala lite extra än om man köper det separat.
    Vegomacka 70 kr, mjölk 13 kr, äpple 7 kr. "Menyn" kostar 100 kr!!

Visst kan man välja en läsk för 19 kr men man måste ändå lägga till 3 spänn bara för att få "menyn"...

Har inga problem att betala en hundring för en grillad surdegsmacka med sallad och en riktig latte på café men det här var ju löjligt...

• Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!
  • h8him
    Elin 885 skrev 2013-01-25 11:43:09 följande:
    bantardiet?
    jag äter mackor och yoghurt till frukost, proteindrink (proteinpulver med mjölk) och frukt till mellanmål, lunch 1/3 del av tallriken är sallad, resten är vanlig mat, mellis samma som på förmiddagen, middagen samma upplägg som lunchen. jag ökar i muskelmassa och går ned i omfång vilket är mitt mål...frågor på det?
    1500 kalorier per dag till din längd är en bantardiet. Om man väger 50 kilo och är en kvinna mellan 19 och 30 år, som har en väldigt låg aktivitetsnivå (i stort sett stillasittande inomhus) så behöver man 1610 kcal per dag. Du får i dig mindre än så och är väldigt aktiv!

Men det är bra gjort av dig att försöka gå ner i vikt genom träning!
  • 130214
    Elin 885 skrev 2013-01-25 11:48:47 följande:
    ok fol i denna tråd verkar ha väldigt mkt förutfattade meningar om mig, mitt kostupplägg osv. hur som haver så är jag frisk (förutom mina kroniska sjukdomar) ökar i muskelmassa och minskar i omfång varje vecka nästan. jag har tränar i många år och är väldigt van vid att träna, jag gick dock upp massor i fett efter en olycka både psykisk och fysiskt som jag tar bort nu.

inte ens min storätande man kan äta en sub på 30 cm och han äter som en häst, dubbelt så mkt som jag gör.

hur som haver, så har jag tröttnat på att ödsla min tid här inne när jag endast får personliga påhopp hela tiden. fortsätter detta så får jag tyvärr anmäla det till moderator vilket jag verkligen inte har tid med. nåväl, livet är kort och min tid är alldels för dyrbar för detta.

Tragiskt att du enbart får tillrätta visa andra medan utomstående inte får kommentera dig!

Diskussionstrådar kanske inte är nåt för dig trots allt.
  • Dominant
    Elin 885 skrev 2013-01-25 10:50:02 följande:
    ok jag får inte ihop detta.
    en sub of the day 15cm kostar 35kr, vad en läsk kostar vet jag inte, jag brukar dricka bubbelvatten de få ggr jag äter på subway.
    eller menar ts att han/hon äter en 30cm sub????? det får jag inte ens i mig efter ett hårt styrkepass.
    Var det du skrev och frågade om, Elin. Vad folk försöker påpeka är att du har en snedvriden bild då du inte "kan få ihop" och blir chockad över att någon kan äta en hel smörgås. Som sagt, varför tror du de tillverkas om ingen kan äta dem?
  • Duckan

Nu verkar tråden helt plötsligt handla om nåt annat så  jag hakar på och håller med de som säger att de äter en 30 cm macka på Subway. Det gör jag med, utan problem. Dessvärre håller den mig inte mätt så länge och det gör inte Mc D heller.

• Elin 885

ok efter allt dividerande om min diet så ska jag nu skriva ned vad jag äter på en vanlig dag.

Frukost ca 2dl lättyoghurt naturell, 2-3 mackor med ost och gurka, en kopp kaffe.
    mellis: 0,5 dl proteinpulver blandat med 1,5dl mjölk en banan och aminosyror blandat med vatten
    träning.
    Lunch; Vanlig lagad mat, resterna från igår, till det brukar jag dricka ca 2 dl mjölk eller juice. t ex 4 hemgjorda ganska stora köttbullar, 2 dl pasta, riven parmesan och så grönsaker till det.
    Mellis samma som ovan samt en kopp te.
    Middag samma upplägg som lunchen
    är jag hungrig på kvällen så brukar jag ta en kopp te och lite mörk choklad.
    jag gjorde en vild gissning på att det var 1500kcal men ser nu att det nog är mer.
    hur som haver så vill jag gärna att folk slutar att påpeka hur jag äter nu, det är inte roligt. Jag kan inte äta mer, då skulle magen stå i alla hörn.

• 130214
    Elin 885 skrev 2013-01-25 14:11:02 följande:
    ok efter allt dividerande om min diet så ska jag nu skriva ned vad jag äter på en vanlig dag.

Frukost ca 2dl lättyoghurt naturell, 2-3 mackor med ost och gurka, en kopp kaffe.

mellis: 0,5 dl proteinpulver blandat med 1,5dl mjölk en banan och aminosyror blandat med vatten

träning.

Lunch; Vanlig lagad mat, resterna från igår, till det brukar jag dricka ca 2 dl mjölk eller juice. t ex 4 hemgjorda ganska stora köttbullar, 2 dl pasta, riven parmesan och så grönsaker till det.

Mellis samma som ovan samt en kopp te.

Middag samma upplägg som lunchen

är jag hungrig på kvällen så brukar jag ta en kopp te och lite mörk choklad.

jag gjorde en vild gissning på att det var 1500kcal men ser nu att det nog är mer.

hur som haver så vill jag gärna att folk slutar att påpeka hur jag äter nu, det är inte roligt. Jag kan inte äta mer, då skulle magen stå i alla hörn.

Du kanske ska skapa en egen tråd ang din vikt och matintag istället?

Ingen här bryr sig om hur du äter utan påpekade på dina felaktiga uttalanden om vad som är normalt kcalintag och normalmängd att äta. Inget annat.
  • Elin 885
    130214 skrev 2013-01-25 16:10:05 följande:

Du kanske ska skapa en egen tråd ang din vikt och matintag istället?
    Ingen här bryr sig om hur du äter utan påpekade på dina felaktiga uttalanden om vad som är normalt kcalintag och normalmängd att äta. Inget annat.
    och återigen så får jag anmäla inlägg för personagrepp, som med så många andra inlägg i denna tråd...suck!
  • 130214
    Elin 885 skrev 2013-01-25 16:10:53 följande:
    och återigen så får jag anmäla inlägg för personagrepp, som med så många andra inlägg i denna tråd...suck!

Det är inget personangrepp! Kritik mot felaktiga uttalanden är inte personangrepp.

Du tar det personligt och det är inte avsändarens fel! Inga inlägg har heller blivit borttagna till följd av dina anmälningar just för att de inte är personangrepp!!!!
  • 130214
    130214 skrev 2013-01-25 16:13:25 följande:
    Det är inget personangrepp! Kritik mot felaktiga uttalanden är inte personangrepp.

Du tar det personligt och det är inte avsändarens fel! Inga inlägg har heller blivit borttagna till följd av dina anmälningar just för att de inte är personangrepp!!!!

Fattar inte att du överhuvudtaget är med i en disskussion om det enbart går ut på att du ska få kritisera andra människor?! Förbluffande!
Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!