• 130214

Subway, 100 kr för en macka och dryck?!

Va en sväng förbi Subway idag. Fick en smärre chock av priserna. Är inte snål på mat i och äter ofta ute.
    Men 100 spänn för deras meny, dvs macka, dryck och valfritt av ett äpple/liten chips/en cookie.
    Sjukt dyrt och ovärda pengar för billigt bröd och pålägg från kantiner?!

Det värsta var nästan att ska man ha menyn så får man betala lite extra än om man köper det separat.
    Vegomacka 70 kr, mjölk 13 kr, äpple 7 kr. "Menyn" kostar 100 kr!!

Visst kan man välja en läsk för 19 kr men man måste ändå lägga till 3 spänn bara för att få "menyn"...

Har inga problem att betala en hundring för en grillad surdegsmacka med sallad och en riktig latte på café men det här var ju löjligt...

• Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!
  • 130214
    Mariohn skrev 2013-01-22 23:10:15 följande:
    Det fina i kråksången är att man kan slippa äta där om man inte vill

Ja jo, det kan man. Blev bara lite chockad eftersom jag läst flera trådar om folk dom dreglar efter de för jäkla mackorna. Och idag var det enda alternativet inom 30 minuters avstånd så det blev det eller svälta

Men inte igen.
  • Mariohn
    130214 skrev 2013-01-22 23:27:10 följande:

Ja jo, det kan man. Blev bara lite chockad eftersom jag läst flera trådar om folk dom dreglar efter de för jäkla mackorna. Och idag var det enda alternativet inom 30 minuters avstånd så det blev det eller svälta
    Men inte igen.
    Folk gillar väl mackorna. Jag gör det inte. Men vad kostar ett meal på donken eller bk? Jag vet inte men det är väl inte så billigt? 
  • jannej

Det är de sjuka hyrorna som gör att priset blir högt. 50000 för 100.-150 kvm i månaden i storstad är vanligt

• h8him

Mackor ute är väl aldrig billiga? Samma med en kopp kaffe på café, svindyrt. Det roliga med det du skriver är att där jag bor kan man hitta en underbar lunch med ett fantastiskt salladsbord, förrättssoppa, flera varmrätter, samt efterrätter (ja man får välja olika) och måltidsdryck samt kaffe/te billigare till lunchen än den menyn från subway som du skrev ner priserna från. Hur dumma är människor egentligen? Reklam säljer, det kan man konstatera!

• Hon o Han

precis som expresso house som tar 30 spänn för en LITEN coca flaska..... SJUKT!

• 130214
    Mariohn skrev 2013-01-22 23:30:45 följande:
    Folk gillar väl mackorna. Jag gör det inte. Men vad kostar ett meal på donken eller bk? Jag vet inte men det är väl inte så billigt? 

Runt 60-70 så det är ändå rejäl skillnad
  • 130214
    jannej skrev 2013-01-22 23:31:26 följande:
    Det är de sjuka hyrorna som gör att priset blir högt. 50000 för 100.-150 kvm i månaden i storstad är vanligt

Vadå sjuka hyrorna? Det är ju ett reglerat pris av Subway som är internationellt. Priserna är ju samma i hela landet och de har ju oftast bara ett hål i väggen och några få stolar och bord. Inga stora lokaler att snacka om.
  • h8him
    130214 skrev 2013-01-23 00:02:52 följande:

Vadå sjuka hyrorna? Det är ju ett reglerat pris av Subway som är internationellt. Priserna är ju samma i hela landet och de har ju oftast bara ett hål i väggen och några få stolar och bord. Inga stora lokaler att snacka om.
    Ja, det är snarare kostnader för franchise som är enorma.
  • Erki

Om ni förstod vilka kostnader och div skatter m.m som låg bakom så är inte priserna så konstiga egentligen?

Hyra, personal, sociala, pension, sjuklönekostnader, extrapersonal, moms, råvaror, svinn, moms, skatt, el, försäkringar m.m...har säkert glömt massor.
    Gillar subway för där vet man vad man får och det är alltid färskt!
    Annars kan du köpa en macka på ica för 45-50 som har flera dagars hållbarhetstid. Inte lika gott? :)

Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!