• Petite Chérie

Subway, 100 kr för en macka och dryck?!

Subway är ju jättegott och värt pengarna tycker jag. Det är nyttigt jämfört med alla andra snuskställen som BK och McD och då tycker jag att dom där 30-40 kronorna blir värt det. Dessutom ser man när dom gör mackan och det känns också bra, iallafall för mig.

Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Petite Chérie
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 03:40:36 följande:
    Varför skulle Subway vara nyttigare?
    500 kalorier i en bigmac, 470 kalorier i en stor pommes och 175 kalorier i en mellan cola.

500+470+175=1145 i en vanlig big mac & co. Jag åt en hel subway macka, alltså 30 cm, för några veckor sedan med kyckling = ca 800 kalorier. Stor skillnad.
  • Petite Chérie
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 04:19:11 följande:
    Men det är väl läsk i menyn på Subway också? Så jag vet inte om jag tycker att skillnaden är så stor faktiskt. Inget av dom är direkt nyttigt.
    Jag dricker inte läsk. Jag äter min macka och dricker vatten. Blir jättemätt och håller mig på det i massa timmar, jämfört med en big mac & co. Det känns äcklig och flottigt att äta mcd och det håller en inte mätt lika länge och på samma sätt. Men säg att man drack en läsk till då, 975 kalorier blir det då, en skillnad på 170 kalorier, vilket jag anser är ganska mycket.
  • Petite Chérie
    h8him skrev 2013-01-25 07:54:48 följande:
    Blir inte det en orättvis jämförelse när du skippar colan och kakan i menyn från subway men lägger till pommes och dessutom den stora (får man ens det när man beställer en meny) i maten från McD? Drömmer

Tar man en fiskburgare så är det 330 kcal i den, så kan man skippa colan (som du gör på subway) och ta en mellanpommes med 335 kcal så är det alltså en stor skillnad mellan McD och Subway. Tar man en vanlig Big och mellanpommes hamnar man på ca 840 kcal, så någon "enorm" skillnad mellan de två är det inte, om man inte lägger till cola och stor pommes i den ena....

En stor subway macka är ju mycket mer mat iofs än en big mac & co.
  • Petite Chérie
    straw2008 skrev 2013-01-25 10:02:21 följande:

Du jämför ju äpplen o päron ? Lägg till pommes samt läsk till din macka eller dra ifrån pommes o läsk från hamburgaren... OJ nu blev mackmenyn extremt onyttig.
    Mycket mera mat i en 30 cm subway än en bigmac med pommes.
  • Petite Chérie
    130214 skrev 2013-01-25 17:48:39 följande:

Mycket mer bröd menar du?
    Eh, nej, mycket mera mat. 2 stora kycklingbitar(t.ex) som både mättar bättre och smakar bättre än 2 tunna hamburgare i en big mac som är gjorda på gud vet vad. Och massor med grönsaker också.

Alltså, en 30 cm sub blir ju typ som 2 hamburgare nästan. Så det blir ju inte mer bröd än om du äter två big mac.
  • Petite Chérie
    130214 skrev 2013-01-25 18:00:49 följande:
    Nej en cm sub med tex skinka innehåller lika mycket protein som en big Mac men dubbelt så mycket kolhydrater!
    Okej? Fortfarande mindre kalorier i en 30 cm än en big mac & co och man blir mer mätt. Men ät på mcdonalds du om det är så himla viktigt för dig:P
  • Petite Chérie
    130214 skrev 2013-01-26 13:40:33 följande:

Svar nej. En 30 cm sub går på drygt 700 kcal - en big Mac knappt 500!

Kakan till suben över 200 kcal liksom chipsen.
    Pommes till big Mac dryga 300.

Det blir 900 vs 800 kcal ex dryck!

Och jag äter inte mc donalds alls, va nog 10 år sedan - men avskyr folk som ska hävda felaktigheter!
    Det går ju inte att prata med dig! En 30 cm sub är mycket mera mättande än en big mac & co! Ingen kaka, inga chips. Bara mackhelvetet.
  • Petite Chérie
    kapten howdy skrev 2013-01-26 20:21:46 följande:
    Varför göder ni snabbmatskedjorna ? 
    Varför inte äta ordentligt innan ni sticker ut?

Nynnar på "we´re all livin in America"
    *slap* Gå tillbaka till avatartråden, farbror Howdy.
  • Petite Chérie
    kapten howdy skrev 2013-01-26 21:35:33 följande:
    ? Trodde ingen tyckte om mig där.
    Jag gör!=)
  • Petite Chérie
    kapten howdy skrev 2013-01-26 21:50:56 följande:
    *sätter på mig skalmannedräkten och kravlar mig över* Är där om 10 min.
    Awesome!
  • Petite Chérie
    h8him skrev 2013-01-27 00:01:04 följande:
    Nu var det en liten macka jag jämförde med burgaren men inte är en stor macka mer "mat" än big mac & co, eller tycker du verkligen det?
    Det beror på vilken man äter. Vissa stora subs hamnar över 1000 kalorier. www.subway.com/nutrition/nutritionlist.aspx
    Ja, det tycker jag. Blir mätt på en big mac & co, men håller mig inte på det så länge. En stor sub kan jag hålla mig mätt på en hel dag typ.
  • Petite Chérie
    h8him skrev 2013-01-27 01:24:39 följande:
    Och du tror inte att människor är olika? Eller att en sub med 1000 kcal kanske också sköljs ner med läsk eller att den som äter big mac dricker vatten till?

Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!