• Jag1977

Fakir 1sept

Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!

• Svar på tråden Fakir 1sept
  • Jag1977

Det är samma här... Min målvikt (som börjar kännas inom räckhåll!) har jag inte vägt sen innan barn, typ 2005!! Bara 7kg kvar totalt! Overkligt! Redan 8,5 borta! Och med den här takten är det inte långt borta alls! Tror jag tar det lugnt med extremt fysiska utmaningar (som backträning) just nu. Kroppen orkar inte, mjölksyran kom direkt och det kändes som att kroppen bara gav upp. Brukar ha en grym vilja, men tom den försvann...

• Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-09-04 15:08:21 följande:
    Det är samma här... Min målvikt (som börjar kännas inom räckhåll!) har jag inte vägt sen innan barn, typ 2005!! Bara 7kg kvar totalt! Overkligt! Redan 8,5 borta! Och med den här takten är det inte långt borta alls! Tror jag tar det lugnt med extremt fysiska utmaningar (som backträning) just nu. Kroppen orkar inte, mjölksyran kom direkt och det kändes som att kroppen bara gav upp. Brukar ha en grym vilja, men tom den försvann...
    Känner igen det där... Visst är det en hemsk känsla när orken bara tryter - särskilt när man brukar känna sig stark som en oxe i vanliga fall!
  • Martina 76

Vågen stod stilla idag. Kanske iofs inte så konstigt, men efter 2 kg på 3 dagar har jag blivit bortskämd!

Men i och med min målsättning på 5 kg så har jag ju 26 dagar till på mig att tappa resterande tre så det ska nog gå!  

• Lady Maria

Jag står stilla trots fakirandet. Hoppas att det är mensen som ställer till det och att jag får ett minus på vågen på fredag morgon.

• tiiitti

ner ett kg idag. nu släppte de nog. skönt! Jga åt en avokado och oliver till köttet igår. kanske tål jag lite grönsaker om jag utesluter all mejeri

• Martina 76
    tiiitti skrev 2012-09-05 09:46:58 följande:
    ner ett kg idag. nu släppte de nog. skönt! Jga åt en avokado och oliver till köttet igår. kanske tål jag lite grönsaker om jag utesluter all mejeri
    Det är nog bra att testa en sak i taget för att veta. Jag utesluter själv just nu mejeri (sånär som på smör) och jag tror att det är det som gör susen! Jag är en riktig ostoman i vanliga fall och kalorierna tenderar att dra iväg...
  • Jag1977

jag kämpar än! däremot är jag inte stenhård, har tex mjölk i min MBC på morgonen och iblan slinker det ned nån grönsak- men till 95% kör jag fakir. är dock rätt så deppig nu då jag har mens och tom gått upp 0,5kg denna vecka.... men ja vägrar ge upp...

goda middagstips;

en god köttbit, tex entrecot eller oxfile- servera vitlökssmör eller hemgjord bea till det. Mums!

lax i ignen med  hemgjord aiolo

räkor med aiolo

köttfärsbiffar med aioli eller bea 

grilla kyckling i olika former (hel, spett, file mm) servera med kryddsmör eller bea eller aioli           

• tiiitti
    Jag1977 skrev 2012-09-12 08:24:59 följande:
    jag kämpar än! däremot är jag inte stenhård, har tex mjölk i min MBC på morgonen och iblan slinker det ned nån grönsak- men till 95% kör jag fakir. är dock rätt så deppig nu då jag har mens och tom gått upp 0,5kg denna vecka.... men ja vägrar ge upp...

goda middagstips;

en god köttbit, tex entrecot eller oxfile- servera vitlökssmör eller hemgjord bea till det. Mums!

lax i ignen med  hemgjord aiolo

räkor med aiolo

köttfärsbiffar med aioli eller bea 

grilla kyckling i olika former (hel, spett, file mm) servera med kryddsmör eller bea eller aioli           
    Tack för tipsen!!

Nyfiken på om din fakir gett resultat annars (förutom detta tråkigt menskilo)  
  • Jag1977

Jo, har tappat 2,5kilo (nu under Mensen upp lite men jag hoppas det går bort direkt Mensen är över)

• tiiitti
    Jag1977 skrev 2012-09-12 09:35:39 följande:
    Jo, har tappat 2,5kilo (nu under Mensen upp lite men jag hoppas det går bort direkt Mensen är över)

Vad härligt. Grattis
  • Lady Maria

Jag har gett upp fakirandet, tyckte det var svårt att hålla mig så strikt.

Jag äter ofta tonfiskröra med kokta ägg och majonäs till lunch, gott och enkelt att fixa.

• EnsamMammaTillTvå

Hallå hur har det gått för er?

Svar på tråden Fakir 1sept