Ni som legat i koma eller varit sövda...
Drömmer man då?
Vill helst veta av folk med erfarenhet.
Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då?
Drömmer man då?
Vill helst veta av folk med erfarenhet.
Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då?
Jag har aldrig drömt under narkosen, däremot har jag drömt under ett koma, men det har vart när jag tydligen vart på väg att vakna.. Det ÄR ju då man ska drömma som jag lärt mig? I djupsömnen ska man väl inte drömma?
Sövd - drömde ingenting (vad jag vet)
Drömde ingenting under narkos.
Nej. Har varit sövd ca 20 ggr, koma en gång. Aldrig drömt något, vad jag minns.
Jag var sövd under 4h i våras och drömde inget alls. När jag vaknade var det som att jag varit frånvarande en sekund.
Det sägs att man måste vakna till mitt i en dröm för att minnas den.
När man är sövd är det ju just det som inte ska hända. Kanske därför man inget minns.
Varit sövd 2 ggr under operation, drömde ingenting alls, det kändes ungefär som jag blinkat en sekund och sedan vaknade.
sövd några gånger.
Första gången hade min kropp svårt att ta upp sömnmedlet, så dom fick ge mer än normalt för min vikt.
den gången minns jag att jag "var" hos min bortgångna häst, red över gröna ängar, satt på hennes rygg i härlig galopp.
När jag vaknade sa sjuksköternskan "äntligen, du var väldigt svårväckt, fick ge dig uppvakningsmedel"
men vem är (ett namn)...?
Då svarade jag att det är min bortgångna häst...
sjuksköternskan sa att det hade varit precis som om jag pratade till hästen...
Dom andra gångerna somnade jag och vaknade, inget mer.
Nej, jag har inga minnen från då jag låg nedsövd i flera dygn. Vet att jag yrade, så hjärnan är igång.
Men; Inga minnen alls.
koma/sövd pga hjärnblödning
ja varit sövd/koma i 18 dagar i januari början på 2014, drömde jätte mkt och var i min egen lilla värld där, när jag vaknade upp var jag ff i min dröm i några dagar..
tog ca 2 veckor tills jag fattade att allt var bara dröm och så småningom började lite av minnet komma tillbaka.
Drömmen var så verkligt att jag kommer ihåg det även idag.