• Anonym

Ni som legat i koma eller varit sövda...

Drömmer man då?

Vill helst veta av folk med erfarenhet.

Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då? 

• Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...
  • Hyperduttan

Har inte drömt under narkos :)

• Smulan1979

När jag varit sövd inga drömmar. När jag svimmat har jag dock drömt massvis (trots att det varit korta stunder).

• Anonym

fy jag beklagar !!!!tror han har det bra !vi får hoppas på det iaf 

• FruZäll

Nej aldrig drömt . Var nersövd vid operation

• Fluffskalle

Nej, det har varit som att blinka en sekund och sedan vakna upp igen.

Varit nedsövd under operationer och medvetslös efter misshandel ett bra tag, men vet inte om det senare räknas som koma.

• Minna76

Inga drömmar som jag kan komma ihåg när jag varit sövd. Men däremot kommer jag ihåg från uppvaket. Hörde att folk pratade men kom inte ihåg vad de sagt efteråt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:45:45 följande:
    Då vet jag....ingen verkar ha haft direkta skräckupplevelser.

Min svärfar har drabbats av mördar bakterier (köttätande) och ligger i djupsömn.

Ville bara veta om han drömde eller om han är helt borta... 
    Usch, det låter inge roligt.
    Jag tror som dom flesta att när man är sövd för en op så är nog dom flesta helt borta. Men när man ligger nersövd som din svärfar så är det ju en annan sorts sövning. man brukar säga att det sista sinne du förlorar är hörseln. Så prata med honom om vardagliga saker och ting. På så sätt om han nu faktiskt drömmer eller är i "dvala"så blir ju det iaf positiva drömmer.
    Styrkekramar till dig TS
  • Bottis

Aldrig. Varit sövd väldigt många gånger och det har aldrig hänt. Du somnar, du vaknar.

• Nallefar72

Hej. Fick stroke när jag var 31 och det var som att slå av brytaren, inga minnen alls förrän på avd långt senare. Men jag har fått berättat att jag sluddrade och lallade så kanske drömde? Oavsett minns jag inget av det. Tror han har det rätt bra. Lycka till!

Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...