• Anonym

Ni som legat i koma eller varit sövda...

Drömmer man då?

Vill helst veta av folk med erfarenhet.

Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då? 

• Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...
  • mialee1

Jag har blivit söv många gånger i samband med cancerbehandling och jag kan inte minnas att jag drömt.
    Jag gör ett vilt antagande och tror att "sömn" vid koma är annorlunda än vid narkos eftersom koma ofta följer av ett trauma mot huvudet. Man hör ju många historier om patienter i komma som hör sina anhöriga o.s.v.

• Anpema

Sövd 6 gånger- inga drömmar, ingen uppfattning om vad som händer runt omkring

Medvetslös/avsvimmad ett antal gånger -  inga drömmar, ingen uppfattning om vad som händer runt omkring  

• bubblan79

sövd flera gånger och nej jag har inte drömt under narkos men däremot precis under uppvaket men kan inte tänka mig att det skulle vara samma sak som koma

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (PA)

Sövd - Ja. Blindtarmsop. Minns fortfarande delar av drömmen fast detta nu var 28 år sedan. (Jag sprang uppåt i en spiraltrappa).

• listo

Sövd flera gånger, Kan inte minnas några drömmar men har däremot pratat i sömnen.

• Anonym

Min pappa var sövd i några månader. Han berättade om väldigt livliga ganska skräckinjagande drömmar. De gjorde honom väldigt rädd för att dö.

• Tecken

Sövd flera gånger, minns inte att jag drömt något. Däremot har jag en väninna som legat i koma som berättade att hon hade drömt drömmar som kändes väldigt verkliga (då hon var i koma). Då hon vaknade hade hon svårt att möta verkligheten. Jag har diskuterat det fenomenet med en ssk och det är tydligen inte så ovanligt (iaf inte enligt den ssk).

• Anonym

okej tack för svaren.

Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...