Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Ni som legat i koma eller varit sövda...

Drömmer man då?

Vill helst veta av folk med erfarenhet.

Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då? 

• Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...
  • Anonym

Min pappa var sövd i några månader. Han berättade om väldigt livliga ganska skräckinjagande drömmar. De gjorde honom väldigt rädd för att dö.

• Anonym

okej tack för svaren.

• Anonym

Jag har blivit sövd ett par gånger och jag sov så skönt drömde ingenting .

• Anonym

varit sövd! drömde inget !! min pappa låg i koma i 6 månader,han drömde massa konstiga saker och hörde vi prata med honom

• Anonym

Då vet jag....ingen verkar ha haft direkta skräckupplevelser.

Min svärfar har drabbats av mördar bakterier (köttätande) och ligger i djupsömn.

Ville bara veta om han drömde eller om han är helt borta... 

• Anonym

jag har inte drömt vad jag kan komma ihåg när jag varit sövd. Däremot blev jag vansinnig en gång när jag höll på att bli sövd, och slog med läkare/sköterskor så de fick hålla fast mig tills jag blev helt sövd. Jag var då ca 10år och kom inte ihåg nånting av det.

• Anonym

fy jag beklagar !!!!tror han har det bra !vi får hoppas på det iaf 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:45:45 följande:
    Då vet jag....ingen verkar ha haft direkta skräckupplevelser.

Min svärfar har drabbats av mördar bakterier (köttätande) och ligger i djupsömn.

Ville bara veta om han drömde eller om han är helt borta... 
    Usch, det låter inge roligt.
    Jag tror som dom flesta att när man är sövd för en op så är nog dom flesta helt borta. Men när man ligger nersövd som din svärfar så är det ju en annan sorts sövning. man brukar säga att det sista sinne du förlorar är hörseln. Så prata med honom om vardagliga saker och ting. På så sätt om han nu faktiskt drömmer eller är i "dvala"så blir ju det iaf positiva drömmer.
    Styrkekramar till dig TS
  • Anonym

Det sägs att man måste vakna till mitt i en dröm för att minnas den.
    När man är sövd är det ju just det som inte ska hända. Kanske därför man inget minns.

Svar på tråden Ni som legat i koma eller varit sövda...