Ni som legat i koma eller varit sövda...
Drömmer man då?
Vill helst veta av folk med erfarenhet.
Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då?
Drömmer man då?
Vill helst veta av folk med erfarenhet.
Alltså ni som legat djupt sövda (operation) eller i koma....drömde ni då?
Jag har blivit sövd ett par gånger och jag sov så skönt drömde ingenting .
varit sövd! drömde inget !! min pappa låg i koma i 6 månader,han drömde massa konstiga saker och hörde vi prata med honom
Då vet jag....ingen verkar ha haft direkta skräckupplevelser.
Min svärfar har drabbats av mördar bakterier (köttätande) och ligger i djupsömn.
Ville bara veta om han drömde eller om han är helt borta...
Jag har blivit sövd en gång, jag drömde precis innan jag vaknade upp, vart skitarg för att de väckte mig!
Jag har varit sövd 5 ggr och jag drömde inget eller var inte medveten om någonting runt omkring mig. Jag drömmer annars nästan varje natt men denna sömn har liksom varit för djup för att jag skulle kunna uppfatta något. Däremot efter narkosen och man ligger och slumrar i och ur medvetande, då har jag drömt.
Sövd flera gånger pga hjärtoperationer och sov gott..inga drömmar!
Har blivit sövd flera gånger och aldrig drömt något.
jag har inte drömt vad jag kan komma ihåg när jag varit sövd. Däremot blev jag vansinnig en gång när jag höll på att bli sövd, och slog med läkare/sköterskor så de fick hålla fast mig tills jag blev helt sövd. Jag var då ca 10år och kom inte ihåg nånting av det.
Det finns ju skräckhistorier där folk påstår sig ha vaknat ur narkosen, men då handlar det ofta om dröm faktiskt. Att man tror att man vaknar.
När jag sövdes drömde jag inget. Jag somnade innan ögonlocken hann stängas och att vakna var ett helsike:)
De som ligger i koma kan med all sannolikhet drömma, men att de kommer ihåg vad de drömt är inte troligt.