• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Miss Vane

Jösses vad dyrt det har blivit att sälja på Tradera! :o Borde kanske ha kollat det innan, haha... Jag har för mig att jag betalade runt 3 % sist jag var i farten, men det var nog en fem år sen nu. Men men, jag fick i alla fall bra betalt på mina auktioner som gick ut igår. :D

En fråga bara, nog anses det väl fortfarande som rätt ok att skicka i "billigt" emballage, som plastpåsar etc. För det har jag tänkt göra så långt som möjligt. Är det mailing bags som gäller annars? Vet ni om de går att få tag på billigt på tex Ebay? 

• Medusan
    Medusan skrev 2013-11-07 11:17:39 följande:
    Jo jag har betalt för snart 4 veckor sedan men ej fått någon vara. Hon har inte skickat den och erkänner det själv och har lovat att sätta tillbaka mina pengar men har inte gjort så trots löfte om det. Ser också att fler än jag är i samma sits då hon fått negativt omdöme av andra.

Kommer nog göra en polisanmälan om jag inte har pengarna inom en vecka.
    Efter att ha bett tradera hjälpa mig att få mina pengar har jag nu faktiskt fått dem efter många veckor. Tror inte att de andra som blivit lurade kommer få sina pengar dock utan jag fick dem nog för att jag vägrade ge mig.
  • Medusan
    Medusan skrev 2013-11-08 13:47:04 följande:
    Efter att ha bett tradera hjälpa mig att få mina pengar har jag nu faktiskt fått dem efter många veckor. Tror inte att de andra som blivit lurade kommer få sina pengar dock utan jag fick dem nog för att jag vägrade ge mig.
    Det duger alldeles utmärkt med vanliga plastpåsar (dock inte tunnaste varianten som riskerar att gå sönder). Jag brukar köpa mailingbags från England på E-bay för en rätt billig penning men använder lika ofta vanliga plastpåsar från klädaffärer och liknande.
  • Miss Vane
    Medusan skrev 2013-11-08 13:48:20 följande:
    Det duger alldeles utmärkt med vanliga plastpåsar (dock inte tunnaste varianten som riskerar att gå sönder). Jag brukar köpa mailingbags från England på E-bay för en rätt billig penning men använder lika ofta vanliga plastpåsar från klädaffärer och liknande.

• Miss Vane

Mobilen lever sitt eget liv... :)

Det blir plastpåsar denna gång, men jag har beställt mailingbags från Hong Kong nu. Jag hoppas att de kommer fram till nästa omgång auktioner går ut. :)

• mullemuppan
    Medusan skrev 2013-11-08 13:47:04 följande:

Härligt att det löste sig för dig!
  • elis82

va dåligt i år med fina fest klänningar till barn på butiker, ni får lägga ut om ni har hemma!

• scaras
    Imsewimse skrev 2013-12-13 19:27:25 följande:
    Ny prishöjning igen, efter nyår, för att sälja på Tradera...
    Så trist! Folk tycker nog det snart inte är nån ide längre att sälja lite billigare, beg. grejer och hela idén går förlorad. Bara jobb och kostnader för att sälja. För "dyrt" för mig som vill sälja mest för att stilla mitt dåliga samvete över min egen (egentligen rätt måttliga) konsumtion och för att få känna att sakerna hamnar hos folk som verkligen vill ha dom (och kanske inte har råd att köpa nytt) istället för att bara kasta.
    Kanske Tradera satsar på en ny, rikare målgrupp nu när det finns mer gratistjänster som sysslar med begagnathandel av billigare kläder och likn.?
  • leiapp
    scaras skrev 2013-12-13 20:32:21 följande:
    Så trist! Folk tycker nog det snart inte är nån ide längre att sälja lite billigare, beg. grejer och hela idén går förlorad. Bara jobb och kostnader för att sälja. För "dyrt" för mig som vill sälja mest för att stilla mitt dåliga samvete över min egen (egentligen rätt måttliga) konsumtion och för att få känna att sakerna hamnar hos folk som verkligen vill ha dom (och kanske inte har råd att köpa nytt) istället för att bara kasta.
    Kanske Tradera satsar på en ny, rikare målgrupp nu när det finns mer gratistjänster som sysslar med begagnathandel av billigare kläder och likn.?
    Vad heter de gratistjänsterna? För jag har lite kläder som nån säkert har användning för men det inte är värt att sälja på Tradera.
  • Lingonflickan
    Miss Vane skrev 2013-11-08 14:03:46 följande:
    Mobilen lever sitt eget liv... :)
    Det blir plastpåsar denna gång, men jag har beställt mailingbags från Hong Kong nu. Jag hoppas att de kommer fram till nästa omgång auktioner går ut. :)
    Ojdå! De där Hongkongpåsarna har dåligt rykte vad jag minns. Taskig tejp så tejpa extra.
    Puss!!
  • scaras
    leiapp skrev 2014-01-21 05:46:29 följande:
    Vad heter de gratistjänsterna? För jag har lite kläder som nån säkert har användning för men det inte är värt att sälja på Tradera.
    På Fb finns ju många klädbytar/säljar grupper som även välkomnar bortskänkes. Sök tex  på kläder säljes eller likn. så borde komma upp passande grupper. Är med i en barnkläders grupp som är lokal för vår stad och en lokal för landskapet.
  • Imsewimse

Gjort ett nytt ryck med att sälja lite på Tradera, men tycker det är tråkigt att det är så få som lämnar omdöme efter avslutad auktion... Hur är det för er?

• star67

jag har lagt några auktioner ut med rabatt kod 50% provstations avgift, men när jag ändrar något auktion dyker upp rutan med kampanj kod igen !! men nu erbjudande gäller inte längre . om man ändrar auktionen då gäller inte rabatten då??

Svar på tråden Traderatråden nr 16