Inlägg från: Miss Vane |Visa alla inlägg
  • Miss Vane

Traderatråden nr 16

Kan ni hjälpa mig? Jag har råkat ange fel storlek på en annons som ligger ute. Jag insåg det efter första bud. Klantigt, jag vet... Hur bör jag gå tillväga nu för att det ska bli "rätt"? Har jag någon möjlighet att stoppa annonsen? Ska jag lägga till info om rätt storlek och informera högste budgivare? Snälla hjälp en klant ;)

• Miss Vane

Jag satte ut 10 annonser förra veckan, och jag är redan mer än nöjd med slutpriserna trots att de inte går ut förrän ikväll, det är fortfarande flera timmar kvar.

Nåväl, det här ger ju mersmak. Men, när jag nu sätter ut fler annonser, hur ska jag tänka med slut tid? Vilken tid i månaden är bäst? Direkt efter barnbidrag eller efter lön också? Bästa tid på dygnet? Kvällen efter "nattningstid"? 

• Miss Vane

Jösses vad dyrt det har blivit att sälja på Tradera! :o Borde kanske ha kollat det innan, haha... Jag har för mig att jag betalade runt 3 % sist jag var i farten, men det var nog en fem år sen nu. Men men, jag fick i alla fall bra betalt på mina auktioner som gick ut igår. :D

En fråga bara, nog anses det väl fortfarande som rätt ok att skicka i "billigt" emballage, som plastpåsar etc. För det har jag tänkt göra så långt som möjligt. Är det mailing bags som gäller annars? Vet ni om de går att få tag på billigt på tex Ebay? 

• Miss Vane
    Medusan skrev 2013-11-08 13:48:20 följande:
    Det duger alldeles utmärkt med vanliga plastpåsar (dock inte tunnaste varianten som riskerar att gå sönder). Jag brukar köpa mailingbags från England på E-bay för en rätt billig penning men använder lika ofta vanliga plastpåsar från klädaffärer och liknande.

• Miss Vane

Mobilen lever sitt eget liv... :)

Det blir plastpåsar denna gång, men jag har beställt mailingbags från Hong Kong nu. Jag hoppas att de kommer fram till nästa omgång auktioner går ut. :)

Svar på tråden Traderatråden nr 16