Septemberbruttorna - tråd 20
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Hej på er.
Jag håller med corax, hinner det rinna iväg så mycket tid mellan gångerna man tittar in här?!
Med mig är allting bra, och jag börjar inse att jag väntar barn. Det är långt till golvet och extrakilona börjar bli allt tyngre. Min barnmorska skrattade åt mig när jag i vecka 30 konstaterade att jag började känna mig gravid. Hon tyckte att det var på tiden.
Snart är det dags. Känns overkligt att jag redan är en bra bit in i vecka 33... Någon som tänker ta vid efter mig?
Jumjum, hur gick det med inskolningen?
Hej!
sternchen: Redan vecka 33!?!? jISSES! Jo inskolningen gick jättebra. Jens fick vara med i två dagar.William brydde sig inte alls om honom så personalen tyckte att Jens bara skulle lämna sen dagen efter. Och sen dess har det rullat på. Så det var snabbt inskolat
Då har man VAB:at för första gången. William har inte haft någon feber eller kräkt sen igår. Han kräktes igår morse. Idag har han mått jättebra. Varit lite tröttare än vanligt men busat som den lille buse han är. Han har matvägrat dock, ALL varm mat har han ratat. Jag har gett honom kräm istället, bättre än inget. När Jens kom hem gav han honom mer kräm. Sen lekte han här på golvet med sina bilar.
Vi fixade i ordning maten, sen skulle vi äta. Vi erbjuder alltid William mat när vi äter, så även idag. Jag mosade lite potatis och morot till honom. Det hann inte ens in i munnen på honom innan det kom en blåbärsflod ur munnen på honom Stackars min lille prins.
Fattar inte vad detta är....
Ser nu att en del av texten försvunnit.
Skulle ju skriva: Igår var Jens hemma med en William med feber och som dessutom kräkt under natten och morgonen.
Han vaccinerades under förra veckan så vi trodde att det var det...men kräkningarna?
Nu är han i alla fall 18 månader. Väger 10,2 kilo och är 78 cm kort
Tänkte bara titta in och berätta att det var en liten Emil som bodde i magen.
Har han redan kikat ut??? STORT GRATTIS!! Gick allt bra? Hur mår ni? När föddes han? Hur stor var han? Full rapport tack
Hej på er! Gamla Imperia här!
Jag har varit borta jättelänge, några år tror jag! Mitt familjelivkonto hade inaktiverats iaf.
Fick ett infall att kolla om ni finns kvar och det verkar ni ju göra! Kul!
Och självklart har det hänt massor, många barn har kommit till världen ser jag.
Ingen knodd här men så planerar jag inte heller. Jag har spenderat de senaste åren med att utbilda mig och har helt glömt bort det här stället.
Hoppas ni alla mår bra! Kram
Stort grattis till Sternchen och lilla Emil!
Kul att se dig igen Imperia!
Och Happy Thanksgiving till er alla!
KRAM
Ojsan, sprang tiden iväg så. Tja, jag kanske ska informera lite närmre om Emil...
För tillfället ligger det en två månader gammal Emil bredvid mig i sängen och "pratar" med täcket. Den här tiden har gått så galet fort. 7 oktober föddes han, 48 cm lång och vägde 3170 g. Söt redan från början och blir mer söt för varje dag som går. Måste bero på alla sötsaker jag åt som gravid. Förlossningen var nog en ganska standardförlossning. Det tog 19 timmar från första värken tills dess att han var ute. Tog en vecka innan jag kunde llverväga att skaffa syskon så småningom.
Nu börjar vi lära känna vår son och han har nog lärt känna oss. Men jag saknar min mage...
Stort stort grattis till lille Emil ! Född samma dag som min lille systerson. Har du några bilder på underverket (får kika in på din pres)? Skönt att allt går bra och att det flyter på.
Min lille Vilmer fyller snart 1 år. Hej och hå vad tiden går FORT! Han har gått rätt länge nu, springer och klättrar. Vilket inte alls är särskilt kul - han skadar sig jätteofta och jag är helt matt av att hela tiden hålla koll på var han är och vad han gör. Men han är världens goaste mysigaste annars, så kärleksfull och älskar att kramas och pussas.
God Jul och Gott Nytt År alla Bruttor!
Många kramar från Mig och killarna.
Önskar er alla en god fortsättning och ett Gott Nytt År!!
Kram
Kikar in för att se om det händer något här. Man kan ju inte påstå att vi är så superaktiva här längre.
Hoppas det är bra med er alla. Ser ju flera av er på FB men saknar undrar förstås hur det är med er andra.
Här är det bra. Killarna blev 3 1/2 igår och det är minst sagt full rulle. De är på dagis i veckorna sedan jag började jobba för nästan exakt ett år sedan. De tycker det är jättekul med dagis vilket känns skönt.
Kram till er alla!
Ne men vi är väl aktiva
Här är det bra, Jag jobbar sedan ett år på en skola i en liten by. Har en etta med 37 elever med en annan lärare. Vi har att göra kan jag säga.
Hinner knappt andas mellan varven.
William "fyller" två och ett halvt idag. Helgalet att det gått så fort!
Hoppas ni alla mår bra!
Kramar
Det var länge sedan jag var här inne och kikade. Har en 4,5 åring som trotsar och busar nu för tiden ;) Jag är sjukskriven pga stress och ångest sedan i januari.. Vi längtar efter en liten till. Hur är det med er andra?
Hej!
Är det någon som hänger här fortfarande? :)