Septemberbruttorna - tråd 20
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Hej här i sommarhettan!! Verkar som det är åska på G här i Småland så jag ska fatta mig kort
Är på jakt efter en liten vagn. En sittvagn med fullt liggläge (helst) som får plats i en liten Golf. Några tips??
Det ska vara en andravagn då vi har kvar vår Emmaljunga.
Hur är det med er alla?
Här är det hett som bara den, och inte alls skönt. En förkylning på det så är det helt klart bäst att hålla sig inne. Idag blir det i alla fall till att städa, tvätta och handla, mina vanliga helgbestyr. I veckorna hinner jag inte med något då jag kommer hem. Killarna är ganska kinkiga på kvällarna så det är fullt upp att bara försöka få mat på bordet och allt som ska fixas inför nästa dag.
Än så länge har det varit riktigt skönt att jobba. Det är mindre stressigt än att vara hemma med mina två busfrön. Klart att jag önksar att det inte var riktigt så långa dagar, men det är skönt att komma ut i arbetslivet igen nu. Mina små grå behöver lite nya utmaningar. Och barnen tycker det är kul att vara på dagis, och det är säkert jättebra för dem att få lite gruppverksamhet och inte bara hänga med mamma hela dagarna.
Har FL föresten tagit bort att trådarna bara är öppna i tre månader. Så bra i så fall!
sweedy: Skönt att det rullar på bra med både arbete och dagis. Men trist att det är så stressigt i veckorna för er! Japp de har tagit bort tre-månaders-spärren. Annars är det bra?? Hoppas förkylningen går över snart!
Här är det bra. William växer så det knakar. Han traskar runt och ska undersöka ALLT! Kan vara lite jobbigt ibland då vi inte riktigt vant oss vid den höjden han kan nå på nu, och fort går det som bara den! Här hemma håller vi på med lite upp-piffning av hemmet.
Vi har sedan tidigare grå väggar på hela nedervåningen (ett stort rum med kök, vardagsrum och hall). Vi har trivts jättebra med färgen men den har skavts av på sina ställen, vilken är mindre fint. Dessutom har vi inte trots ett flertal besök på olika färghandlar i byn fått tag i den nyansen av grå. Så nu ska vi se hur det blir med gräddvitt.
Väggarna består av panel från golv till tak så det är inte bara att måla om om vi inte tycker om det då det är ganska tidskrävande, så vi får hålla tummarna. Gör gärna det ni med!!
Undrar precis som sweedy: Hur är det med alla??
Hej tjejer!
Här var det längesen man var! Stämmer det verkligen att det var i mars sist jag var här? Ojoj! Men vi ses ju på facebook ibland, vissa av oss.
Hur går det för Sternchen? När var det bf?
Vet ni, jag sprang på betan för ett par veckor sen. Knepigt! Var nere i Halmstad för att träffa min nya chef. Ja, jag har också fått jobb! Vi skulle bara äta lite glass innan vi åkte hem. Vem kommer gårndes där om inte betan, också glassugen förstås, så vi satt och pratade en liten stund. Kul!
Grattis till jobb ni andra också! (Tror jag har grattis dig på facebook, jumjum, men grattis igen isf!)
Jag har fått projektanställning på timmar över sommaren/hösten. J har haft semester nu i tre veckor, så jag har precis hunnit börja jobba lite, men nu började han jobba igen idag och det är inte lätt att få nåt gjort med Viktor hemma, så det blir nog nästan heltidsjobb för mig i sep-nov. Kul att börja jobba igen, det är två år sen sist! Och Viktor börjar skolas in på dagis om två veckor. Så fort det går!! Lite tidigt tycker jag det är egentligen, men han kommer säkert trivas bra och har ju storasyrran där, plus att vi vet att det är ett kanonställe med underbar personal, då känns det såklart tryggt.
Annars har vi fullt upp här, fixar med trädgården och huset. Alltid är det nåt. Undrar hur man ska hinna jobba egentligen?
Corax: Kul med jobb!! Grattis!
Sitter här med världens ångest! Imorgon börjar jag jobba, på tisdag ska William skolas in på dagis. Jag mår så hemskt dåligt av detta. Känns som jag överger honom Kommer ju träffa honom varje dag men det känns så fel!!
Vet inte hur många gånger jag sagt att jag älskar honom under dagen. Mitt hjärta brister!
Blir inte bättre av att Jens svägerska skriver såhär till mig när jag skrivit till henne att jag mår dåligt:
"så får du värkligen inte känna dagis är jätte bra och han kommer tycka det är super kul med massa barn och nya leksaker + att dom som ska ha hand om han kan sin sak
" /> själv ser jag fram emot att våra pojkar ska börja i morgon igen dom har längtat som attans... nu är han ju tyvär i den åldern när seperationsångesten är störst därför har jag skolat in våra precis vid 1årsdagen då tycker dom bara det är roligt och tänker inte på att mamma eller pappa inte är med"
Det första är väl en sak.. Men det sista får mig att känna mig som världens sämsta mamma. Har vi gjort fel som velat vara hemma med honom så länge som möjligt??
Åh, jumjum, jag lider med dig! Jag kände likadant när Nina skulle börja på dagis. Hon var 17 månader. Visst blev hon ledsen när jag lämnade henne, och jag gick nog hem och grät en skvätt nån dag, kastade mig på telefonen när jag kom hem för att kolla hur det hade gått. Hon hade alltid hunnit bli glad igen innan jag hade hunnit hem
Jag tycker ni har gjort helt rätt som har varit hemma så länge med honom. Själv tycker jag eg. att det känns lite tidigt att Viktor ska börja om en vecka, 13½ månader gammal, men det känns ändå bättre denna gången när man vet hur bra det kan bli när de har vant sig vid dagis plus att vi ju nu vet att det är ett jättebra ställe och han har varit där en hel del och träffat personalen när vi lämnar och hämtar Nina.
Är det du eller Jens som tar inskolninigen?
Hoppas det blir bra med jobbet!
Vad skönt att höra att jag inte är själv med dessa känslor. Alla i min närhet verkar tycka att det inte är nåt att hänga upp sig på.. Det är Jens som tar inskolningen (tack och lov!) Han har inte lika svårt att släppa taget som jag så det är nog bra.
Idag har jag börjat mitt "nya liv" som lärare. Än så länge är det ju mycket att ställa i ordning i klassrummen och så men jag har jobbat.
Känns bra än så länge i alla fall Dessutom ser det ut som jag har riktiga kanontider.
En dag 8-15, en 10-17 och resterande veckan 8-13. Blir i alla fall relativt korta dagar för William, vilket känns kanon!
Två långa men det finns ju barn som är där 7-17 eller liknande varje dag.
Hur känns det för dig med nya jobbet Corax? och för dig Sweedy?
Igår var vi på vårdcentralen med William då han fått en knöl på fingret. Vi misstänkte att det var en vårta men de sa att det var en molusk. Är inte så inläst på det men det ska vara ett virus som orsakar "pricken". Inget att göra åt sa doktorn. Det försvinner så småning om av sig själv sa hon.
Idag var det min tur att åka till doktorn. För tre dagar sen fick jag ap-ont i halsen och upp i ena örat. Svärmor sa att det kunde vara visdomständerna då det tydligen kan kännas så. Men jag har redan fått mina visdomständer...visst kan det krångla men det kändes helgalet. I morse tänkte jag att jag skulle försöka titta om det var nån blåsa eller nåt som orsakade det. Men förvånad blev jag när jag såg att det var en böld i halsen! Åkte till doktorn. En ordentligt svullen halsmandel var diagnosen. Inte halsfluss men duktigt ont gör det! Inget att göra åt så det är bara att vänta. Kul kul........
Imorgon ska vi lämna William på dagis själv! Första gången efter bara två dagars inskolning! De tyckyte tydligen att det gått så bra så att vi skulle göra ett försök. Får väl se hur det går. Imorgon ska jag följa med!
Nu är vi hemma... jag och Jens. William är på dagis själv Det tog emot så att lämna honom där! Men han hade sin favoritfröken, som verkar vara lika betuttad i honom som han är i henne, hos sig och lekte med bilar och bilbana. Han gick direkt dit och han var hur glad som helst. Hoppas det går bra nu. Sitter och är beredd på att få åka och hämta..
Jumjum, hade mer seperationsångest än mina pojkar, som bara var ledsna en stund precis när jag gick (och så länge jag var kvar när de vissta jag var på väg att gå). Känner fortfarande att det är svårt att inte veta allt de gjort under dagen, för de kan ju inte berätta direkt. MEN jag vet att de tycker dagis är så roligt. Har inga problem att lämna dem nu, och Elliot vill tom åka dit på helgerna. Lite förolämpande är det ju som mamma att man är så lätt ersatt av dagis men det känns så bra att veta att de trivs så bra.
Ska försöka berätta lite mer någon dag framåt när jag har mer tid.