Septemberbruttorna - tråd 20
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Jag är lite nere idag.... Min låtsasfarfar har gått bort idag.
Han har varit sjuk länge men det känns ju i hjärtat. Han har varit mer farfar för mig än min farfar någonsin varit... Han har en plats i mitt hjärta.
Tyvärr kan jag inte ens åka hem till farmor då de bor långt upp i norra Finland och vi i södra Sverige.. Och på måndag ska vi redovisa vårt examensarbete.. Hade så gärna velat ge henne en stor kram just idag. ![]()
Förresten så hände en kul grej mitt i allt...
En kvart efter att jag fått veta att min låtsasfarfar gått bort ställde sig William upp mitt på golvet och gick
Underbart och tårarna blev fler än de redan var... ![]()
Kram jumjum, det känns ju när man förlorar de man älskar även om man vet att de inte kommer finnas så länge till.
Imorgon.....imorgon kommer dagen jag väntat på i fyra år.
IMORGON! Jag tar ÄNTLIGEN examen från lärarutbildningen.
IMORGON kan jag titulera mig som lärare!
UNDERBART! Och nervöst.... ![]()
Grattis här också Jumjum. Härligt att vara färdig!
Här är det sjukthus. Båda barnen har fått antibiotika för bihålsinflammation och ev början till lunginflammation. De har varit sjuka i snart två veckor, men i tisdags då Elliot hade hög feber, igen, tyckte jag det var dags att göra ett läkarbesök. Så vi fick tid på onsdagen. När de kollade hans temp där så hade han över 41 grader! Elias hade också lite feber, men de tyckte inte det var någon fara, men då han fick högre feber igår ringde jag läkaren igen och de skrev ut även till honom. De har sovit så dåligt i flera nätter, så det i kombination med att jag också har bihålsproblem gör att vi är ganska utpumpade allihopa.
Nu hoppas jag de kryar på sig fort, för det ser ut som jag börjar jobba nästa vecka. Det ska bli otroligt spännande för jobbet är inte att leka med. Har nog tagit mig lite vatten över huvudet, men min man är jätteduktig på det jag ska göra, så jag har gott stöd i honom.
KRAM på er alla från en slutkört tvillingmamma.
sweedy: Tack här också
Hoppas att ni får ordning på sjukdomarna snart.
Och avslutningsvis: NU är jag fröken ![]()
Idag har jag blivit kallad till min första intervju!!
Vad har man med sig???? utdrag av betyg från universitet? Har inte fått betyg för mitt examensarbete ännu så nåt examensbevis har jag inte ännu. Vad säger man??? jisses vad nervös jag blev nu. Men glad!! ![]()
Så roligt med intervju. Det är ju alltid kul att i alla fall se intresse, även om man kanske inte får just det jobbet. Det är ju i alla fall bra att få lite intervjuträning. Vad ska man ta med sig? Ta med dig det du känner du vill visa. Om det inte passar att visa de så är det ju bara att låta det ligga kvar i väskan. Jag har iof aldrig behövt visa betyg vid en intervju, men det skadar ju inte att ha det med sig. Annars är det ju att prata om vad man tycker är roligt, vad man är bra på, vad man ser sig själv som lärare. En fråga som ofta kommer upp är vad man ser som ens svaghet och styrka. Tja, vi har ju fler lärare i tråden som säkert kan komma med bättre tips än mig, för jag har faktiskt aldrig intervjuat för ett lärarjobb i Sverige.
Stort grattis till intervjun och lycka till!
sweedy: tack! ![]()
Jag har precis nattat William...i hans rum. Han har sovit inne hos oss med undantag på några dagar då han fick sova i sitt rum när han var 10 månader. Men det funkade inte då... nu får vi se hur det går... Jag trodde han skulle vara orolig när jag nattade honom (vilket inte brukar bli accepterat..det ska va pappa till nattning) och dessutom i ett annat rum.. Men icke. en minut efter att jag lagt honom sover han och ligger exakt som jag la honom. Mitt lilla hjärta.
Men det är inte helt smärtfritt för min del...det gör lite ont i mammahjärtat
![]()