• sweedy

Septemberbruttorna - tråd 20

Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!

• Svar på tråden Septemberbruttorna - tråd 20
  • Jumjum84

Idag har vi lämnat in vårt examensarbete för en första bedömning av vår handledare. SPÄNNANDE!!

Ett underverk, så underbar - William 090225
  • sweedy

Hoppas ni får bra feedback på ert arbete Jumjum.

Här går det lite framåt på jobbfronten också. Har ett projekt som ser extremt lovande ut för mig. Det är inte 100%, men väldigt sannolikt att jag har jobb där.

~*~*~♥♥~*~*~Älskar mina pojkar!~*~*~♥♥~*~*~
  • Jumjum84

sweedy: Va kul!!! Håller tummarna för att allt ska gå vägen!

• sternchen

Hej på er,

Tänkte det kanske var dags att skriva något... Saker och ting går bra här. Jag växer SAAAKTA men förhoppningsvis säkert och gick in i v.20 idag. Imorgon är det dags för ultraljud. Det ska bli jättespännande. 
    Just nu mår jag oförskämt bra, och hoppas att det kan hålla i sig så länge som möjligt. Det är bara lite svårt att greppa situationen. Det som känns mest underligt är att jag tydligen ska ha ett 1,5-2 dm stort foster i magen och han eller hon rör på sig utan att jag märker det. Fullständigt knäppt och ofattbart... Förhoppningsvis blir det lite klarare imorgon. 
    Hur har ni andra haft det med viktuppgång? Jag gick upp stadigt och säkert i början, men efter v. 12 verkar jag ha nått någon plattå. De senaste åtta veckorna har det knappt hänt någonting (möjligtvis +1 kg). Jag vet att jag antagligen inte alls borde klaga, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig. Det är ändå inte så att jag har en massa annat som fostret kan ta av och jag har inte heller kräkts så att det skulle motverka allt jag äter... Som tur är har magen fortsatt växa lite, men jag är ändå orolig. Någon som kan lugna mig?
    Hoppas allt är bra med er andra bruttor!
  • sweedy

Hoppas allt gått bra på ultraljudet idag Sternchen. Jag skulle inte oroa mig så mycket för att du inte går upp så mycket i vikt. Bara du äter rätt och inte går ner. Mycket protein är viktigt för det är ju det som är byggdelarna till en liten kropp. Barnet tar det den behöver först, innan du lägger på dig mer vikt, och den lilla kroppen väger ju inte mycket ännu.

Tack för tummarna jumjum och miolina. Tänkte jag skulle ringa och höra hur läget står till idag med jobbet. Men vi får se, jag har två extremt kinkiga barn som har haft feber, halsont och supersnor i några dagar. Själv har jag ont i halsen och är lite täppt, så huvudet är ju inte direkt 100% idag.

• Jumjum84

Tralalalalaaa. Jag är såååå glad! Vår handledare för examensarbetet ringde och skulle ge sina sista kommentarer. De var för de första väldigt få och de som fanns var petitesser. Dessutom tyckte hon att det var ett OTROLIGT bra och intressant arbete som vi skrivit. Jippiii...
    På måndag är det dags för redovisning och månadagen efter opponering.
    Den 4e tar jag examen.
    Detta kommer gå vägen

Var bara tvungen att sprida lite glädje

Förresten så har jag och William varit hos doktorn idag. Han fick ju prickar över hela kroppen som kliade för en månad sen drygt. Nu har han fått tillbaka lite prickar och detta skulle kollas. Nu inväntar vi remiss till barnmottagningen.. Tycker ju att de kunde fixat det förra gången redan....

Sippididuda sippi di dej oooo what a wonderful day

• sweedy

Grattis Jumjum! Häligt att livet får le lite ibland.

Här verkar det faktiskt som jag har fått jobb! Det är inte riktigt så enkelt som det låter. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Företaget har bestämt att jag har en av positionerna i ett projekt som de bjuder på. De är enda företaget som kan bjuda = de kommer vinna. Fast det kan alltid hänga upp sig på andra saker, det är ju government jobb, så det är så mycket byråkrati i det hela. Jag vet inte när det börjar i så fall, för godtar de budet kör vi igång på en gång, men det kan ta sin lilla tid innan de ger svar på budet. Det bör i alla fall bli inom en månad. Nervöst som attan! Hur ska det gå med alla omställningar!?!

• Jumjum84

Sweedy: Tack Nu är det BARA redovisning och opponering kvar
    Kul med jobb! GRATTIS! Håller tummarna för att det ska rulla på bra för dig.

• sternchen

Grattis till både Sweedy och Jumjum! Härligt glada nyheter.

Ultraljudet gick bra, fast lite knöligt. Den lill* hade lagt sig lång ner så det var svårt att komma åt att mäta. Efter ett tag så löste det sig dock. (Attans också, jag som börjat se fram emot ett andra ul.. ) Allt såg bra och normalt ut. Jag blev flyttad två dagar, vilket stämde bättre med vad jag själv räknat på. 
    Nu har jag dessutom kännt de första buffarna. En supermysig känsla... Livet känns härligt. 
    Hur går det med lillbetan?
Svar på tråden Septemberbruttorna - tråd 20