Septemberbruttorna - tråd 20
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Idag har vi varit på barnmottagningen. William har ju fått skumma utslag och kli över hela kroppen. De sa att han har torr och känslig hud och att det är vanliga eksem. Han ska i alla fall inte vara allergisk mot något..vilket ju känns bra. Jag påpekade dock för läkaren att utslagen blivit värre när William krupit på gräsmattan. Då frågar hon om han hade kortbyxor på sig. Ja säger jag. (det var ju varmt) och då kläcker hon: Ja då får ni undvika det. Jag säger fundersamt: okeeeej.. Ja antingen långbyxor eller så får han inte vara i gräset menar hon.
Men inte ville hon testa om han är allergisk mot det...... Kul va? Han ska alltså inte få vara på en gräsmatta i sommar. Det ska vara långbyxor eller så får han leka på vägen..............
(=/")(&
Jumjum!!! Grattis!!! Dansar med dig, för jag har också fått jobb! Åker in för första mötet idag, så börjar det troligen på måndag. Vart är ditt jobb? Vilken barngrupp ska du ha? Berätta, berätta!
sweedy: Grattis!! Berätta du med!!
Jag har fått en 75 % tjänst (vilket jag tycker är alldeles lagom till en början). Jag ska vara 50 % i en etta med en annan lärare för att vi ska kunna dela på gruppen på ca 30 elever. Så jag blir en sorts mentor/klasslärare... ja nåt.. Resterande del ska jag antagligen ha svenska och engelska i femman. Så det blir varierande arbete minst sagt!
Jättespännande ska det bli och den 16 augusti tar det fart
Låter ju perfekt Jumjum med 75%. Lite tid till lillkillen också.
Själv lär jag har heltid och mer där till. Jag kommer jobba som projektledare i ett projekt som går ut på att kolla över hela HUDs (Housing and Urban Development) företagsarkitektur (har ingen aning om hur man översätter Enterprise Architecture korrekt.) De jobbar i en väldigt föråldrad miljö vad det gäller arbetssätt och allt vad datasystem och annat heter, så vi ska gå igenom vad de har, rekommendera hur de ska modernisera, och en del annat. Har väldigt dålig koll själv just nu på vad det går ut på. Det har hållits väldigt hemligt hittills. Så jag får lära mig under tiden jag jobbar. Tyvärr så är det inne i DC, så det blir långa dagar för det tar ju ett bra tag att resa in.
sweedy: Gud va kul och det verkar som det blir en utmaning! Kul!
Här hemma går William mer och mer. Om ni kikar in i min blogg så finns ett videoklipp på honom när han spelar fotboll..visserligen nån vecka sen men det är så sött
Igår fick jag nyckel till min nya arbetsplats och jag fick träffa mina nya kollegor. Känns mer och mer verkligt. Vi firade med en kanongod kycklinggryta och jordgubbar med glass.
Idag fick vi överraskande nog betyget för vårt examensarbete. Vi hade gett upp förhoppningarna om ett högre betyg utan tänkte att bara vi får ett G efter allt meck med skiten så är vi nöjda. Så fick vi VG (vilket är det högsta man kan få!) Helt sinnessjukt och det blev helt plötsligt en VÄLDIGT bra sommar!! Nu skiner solen här också så jag tror att jag och William ska smita ut i det fina vädret med en glass
Undrar vad vi ska fira detta med??
Jättefina bilder Jumjum!
Tänk så skönt det kan kännas att höra att det regnar när man vaknar. Här har varit veckor med 30-35 grader, eller mer, så det är superskönt idag när det bara är 20 grader och regn.
Annars är det inte en minut över här i veckorna. Det blir långa dagar med jobbet inne i DC. Åker vid 7 tiden och kommer, som bäst hem, kring sex. På morgonen är det inga problem. Barnen är för det mesta med på notorna, så länge de vet att de får åka med mig i bilen till dagis. Kvällarna är värre, då de är trötta och hungriga. Så att laga mat med två pojkar som vill bli burna och sitta i knät är inte lätt. Så det gäller att inte stressa över det hela för mycket. Middagarna blir inte så värst avancerade, men det bättrar sig förhoppningsvis lite när de vant sig vid lite senare matrutiner.
Hoppas allt är bra med er och att ni får njuta lite svenska sommar.
sweedy: Här på andra sidan "dammen" är det lite väl varmt idag tycker jag.. 35 grader har vi i skuggan nu. Svettas lite lagom Hoppas ni snart kommer in i rutinerna så det inte känns lika stressigt längre. Kram kram