Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:11Om du hade haft ett jobb som var rätt välbetalt, alltså om det vore ekonomiskt möjligt.
skulle nog aldrig hända här hemma men visst hade jag kunnat ställa upp på det om det hade varit ekonomiskt möjligt, kanske inte för alltid dock men sålänge barnen hade varit små så tycker jag det hade varit ypperligt om han ville vara hemma med dem så de slapp vara på dagis jämt och ständigt.
det beror väl på hur o vart man arbetar... jag jobbar i vanliga fall nästan 5 mil från hemmet o då 12 timmar varje pass plus restid fram o tillbaka... o inte helt smidigt för mannen att sitta o åka var o varannan timme för att dottern ska få äta... (hon äter väl kanske oftare än "normalt" max 1½ timme mellan målen nu när hon är 4 månader)
kan tillägga att hon vägrar ta flaska oxå...
Javisst OM jag hade en JÄVLIGT bra lön men då ska han fan sköta allt oxå, precis så som JAG vill ha det hemma Annars får han bo i förrådet
Vi hade kunnat diskutera det. Jag skulle få jobba massor för att försörja familjen och få ytterst lite tid med dom och det är inte acceptabelt för mig.
FrkJenny skrev 2008-12-29 23:34:59 följande:
FrkJenny skrev 2008-12-29 23:49:31 följande:
kan inte citera i denna tråden nu tydligen...
men jag kommer ju ine kunna börja jobba förrän jag slutat amma helt, då jag är borta i nästan 14 timmar när jag jobbar... o mannen har för den delen inget körkort o kan komma med lilltjejen till jobbet heller...
o skulle inte heler dra ner på amningen för att börja jobba o låta mannen vara hemma, min dotter kommer få amma hur ofta o länge hon vill, hon får säga till själv när hon inte vill längre.
Om det hade varit ekonomiskt möjligt hade han nog kunnat få vara hemma, iaf en tid. Typ ta tjänstledigt ett år eller så. Annars skulle jag nog helst vilja att båda kunde gå ner i tid istället.
Hade hellre valt att båda kunde gå ner i tid, men hade det av någon orsak inte varit möjligt så visst hade han fått vara hemmapappa. Det hade tom varit riktigt skönt tror jag
Lequisha skrev 2008-12-30 00:20:34 följande:
ja lätt. då sköter han allt hemma. Mohahah
Vi har det faktiskt så hemma, förrutom att min "man" är en fru:) Jag var hemma med barnen (som är 11 mån och 2,5 år) i nästan 2,5 år och nu är det min frus tur att vara hemma i åtminstone ett år. Sen är det kanske min tur igen, vi ska turas om att vara hemma med båda barnen tills minsta barnet är tre år (om ekonomiskt möjligt).
Javisst, absolut. Min sambo har varit hemmapappa sen sonen föddes, med uppehåll för lite jobb i somras. Fungerar utmärkt, förutom att det är snålt med pengarna, så nu ska han börja jobba igen.
FrkJenny skrev 2008-12-30 00:14:19 följande: