Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:11Om du hade haft ett jobb som var rätt välbetalt, alltså om det vore ekonomiskt möjligt.
Ja visst, självklet, om jag redan jobbade så det skulle gå hiop bra. Inte elva på marginalen utan ändå ha kvar. Om jag behövde jobba mer än jag rdan gjorde? nej inte utan orsak. Jag se ringen andledning att vi ska jobba båda två om det går bra att lösa det ändå och ingen drabbas så hårt. Nu studerar jag och har ingen plan på att göra annat de nämsta 6 åren heller.
Hade jag trivts med mitt jobb så ja de hade nog kunnat funka. Vi hade fått disskutera det.
Jag är lite nyfiken på hur den som har svarat "Blankt nej, om någon ska vara hemma är det jag!" resonerar?
Absolut, vill han det så gärna. Men då ska jag slippa all städning och skit i såna fall!
Jag skulle faktiskt kräva att han var hemma en viss tid. Bara för att jag tycker att det inte är mer än rätt stt barnet får denna kvalitets tid med båda föräldrarna. Fast jag skulle sakna det själv.
Blankt nej, om någon ska vara hemma är det jag!
japp han hade fått vara hemma men då hade han fått tagit hand om hushållet och barnen och jag försörjer familjen.
Vore alla tiders!
Jag skulle bli så lycklig!
När min man säger det till mig så säger jag att då får man diska, damma och laga mat också och då är han inte lika pigg på det längre