• Ablan

Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:11
    Om du hade haft ett jobb som var rätt välbetalt, alltså om det vore ekonomiskt möjligt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?
  • Tingeling83

jag hade gärna jobbat o han gått hemma ... jag jobba 2 mån i somras han gick hemma ...

nu e jag ensamstående o vi både jobba heltid ... har barnet varan vecka ..

de funka bra..

• Lena

Jag skulle också vilja vara hemma som om det hade varit ekonomiskt möjligt hade vi jobbat 50% var.

• Ova

Eftersom jag har det roligaste jobbet så skulle jag tycka att det är ok att han är hemma, men jag hade också velat vara hemma heltid med vårt barn. Om pengar växte på träd så hade han varit hemma heltid och jag deltid.

• Avelyn

Just nu har vi det så att jag är den som jobbar och försörjer. Detta pga arbetslös sambo. Hade dock inte ens haft det som alternativ frivilligt ens om jag hade välbetalt jobb. Jag skulle föredra om vi drog vårt strå till stacken gemensamt. Jag vill också kunna se barnen mer. Nu avundas jag mannen som får följa deras utveckling varje dag medan jag ser dem så mkt mindre. Hade vi jobbat båda hade vi kunnat jobba lite mindre båda och turats om att vara med barnen.

• CeeJay

Absolut, inga problem för mig (varför skulle det vara det egentligen förutsatt att jag trivdes på mitt jobb, tjänade tillräckligt och mannen ville vara hemma = alla får som dom vill )

• Esmiso

absolut, hade passat mig fint! Det är faktiskt jag som jobbar mest i vår familj, och vi är båda nöjda med detta!

• Miang

Beror på hur lång tid det handlade om. På TS fråga låter det som om mannen vill bli hemmaman tillsvidare och det skulle jag nog ha låååånga diskussioner med honom om innan vi bestämde något sådant. Jag kan inte tänka mig att han skulle få tillräcklig stimulans och vuxet sällskap som hemmaman, precis som jag aldrig skulle kunna vara hemmafru. Kanske om han hade nån utvecklande hobby men jag tror vi skulle bli galna på varandra om han inte hade något annat för sig än ta hand om barnen.

För de som trivs med att vara hemma och kan fixa det ekonomiska så är det säkert en jättebra lösning men då är man lagd åt ett annat håll än jag och min man.

• AnnaH

Nej, i den här familjen jobbar vi. Däremot är förhoppningen är att varken min man eller jag kommer att jobba heltid under barnens uppväxt. Som mest har min man jobbat 66% sedan dottern föddes och jag 50%.

• Hervor 1

AnnaH skrev 2008-12-16 18:55:33 följande:

Nej, i den här familjen jobbar vi. Däremot är förhoppningen är att varken min man eller jag kommer att jobba heltid under barnens uppväxt. Som mest har min man jobbat 66% sedan dottern föddes och jag 50%.
    Härligt det låter!
  • busgrodan

rent ekonomiskt så är det möjligt och jag skulle inte säga emot ifall han ville vara hemma med barnen,men nu e han något av en arbetsnarkoman så¨..

Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?