• Ablan

Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:11
    Om du hade haft ett jobb som var rätt välbetalt, alltså om det vore ekonomiskt möjligt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?
  • VulgusProfanum

Vi hade diskuterat igenom det och om vår ekonomi hade tillåtit det så hade han självklart fått vara hemma med barnen.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • jayne doe

Vi hade absolut kunnat diskutera saken.
    Men min man är en obotlig slarver, så efter någon månad hade jag nog tvingat honom tillbaka till jobbet.

• Enigmia

Om han hade velat det så hade jag sagt ja, utan större tvekan! Men han vill bara jobba och jobba .... han har inte tagit ut en enda dag för vår äldste son och vi får väl se hur mycket det blir med minstingen...

• Busflickan

Absolut om det var ekonomiskt möjligt. Min pappa var hemmapappa under större delen av mitt liv medans min mamma jobbade och försörjde familjen.

• Harrysmor

NATURLIGTVIS "får" pappan vara hemma om han vill!! Varför inte? Det är ju hans son också och jag har långt ifrån monopol på sonen! Skum fråga, tycker jag.

• Runguska

Min man är hemma sedan något år tillbaka helt utan ersättning. Tyvärr har jag bara 5500 i inkomst så det blir fattigt. Med bar och bostadsbidrag har vi strax under 10000 i inkomster.

• Hervor 1

Absolut inte! Jag kan absolut inte tänka mig att vara borta från mitt barn så mycket som en heltidstjänst kräver.

• ErrareHumanumEstIgnoscereDivinum

läste tyvärr inte ts innan jag svarade, så mitt svar ska egentligen vara javisst absolut. Hade jag haft en såpass hög inkomst att bara jag hade behövt jobba skulle det varit super om han hade kunnat vara hemma, så man aldrig hade behövt bekymra sig över dagis och sånt. Alltid vetat att sonen hade det bra.

• diz

Då skulle jag tro att han var allvarligt sjuk och inte sagt något om det. Någon som älskar att jobba mer än min man får man leta efter. Skulle aldrig komma för honom att inte jobba och vara hemma.

• Atamon

Ja, om jag hade ett mer välbetalt jobb och om han inte absolut ville umgås med mig hela kvällarna bara för att han saknat mig om dagarna, utan att jag faktiskt fick vara själv ibland också.

Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?