• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • Niinis

hur går det prinsessan zelda? imorgon är dag 7 för mig!=)) bara 3v kvar!

• Prinsessan Zelda

dag 6 här. Gott med räkor ikväll

det går bra, var på födelsedagskalas igår. Tog med mig min kycklingsallad medan de andra åt pajer, kräftor mm. När tårtan kom åt jag en jordgubbe med lite grädde till

Annars smakade jag ingenting. Min sambo är sååå stolt

Jag har fortfarande gått ner ca 1,5 kg.

Jag dricker kaffe en eller två gånger per dag. gillar egentligen inte det men har köpt chokladkaffe som är lite godare.

• Niinis

vad kul att det går bra! duktig du är som avstog alla godsaker på festen! inte lätt.. Jag dricker inget kaffe bara te. giller inte kaffe. idag är det dag 7! imorgon börjar v.2 med ananas i 2 dagar! blää...=)

• Niinis

har satt in bilder från dag 1,4och 7 i galleriet om någon vill se!

• Räkans mamma

Heja, heja, heja!!!

Sträck nu ut armarna och upprepa detta mantra ett par gånger:
    Jag KAN banta - jag är inte svag!

• Prinsessan Zelda

Nu kommer jag göra er besvikna. Men jag slutar med dieten. Det har gått bra denna vecka, och jag har fått styrkan att jag kan gå ner om jag vill. Ska börja äta på ett nyttigare sätt och i mindre portioner nu när min magsäck krympt. Jag tycker min livskvalitet har blivit så pass sämre under denna vecka. Jag står inte ut i 3 veckor till utan godis mm.

Ska börja träna nu istället. och äta gott bara på helgerna. Jag tror det räcker. Jag har redan gått ner 2 kg och eftersom jag inte är överviktig egentligen tror jag det blir bättre så här. Med mer träning och bättre mat helt enkelt. Men lycka till ni andra. Jag tror det kommer gå jättebra för er, det fungerar ju verkligen.

• Niinis

hej allihop! är inne på sista dagen nu! har gått ner ca 6kg men jag har FUSKAT! så det är därför. har skippat banan och annanas dagarna helt osv. Är jätte nöjd över resultatet och ska gå med i vv på måndag!=) jag har alltså gått ner ca 2kg vecka med denna kur! så den som sa att dieter inte fungerar, hmm JO DET GÖR DOM!=) bara man lyckas behålla den nya vikten sen! har lagt in bilder i galleriet nu!

• Niinis

hej på er! har lyckats hålla vilten och gå ner ytterligare. har hållit på i ca 6-7veckor nu? har lagt in bild i galleriet.

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?