• Emmiez

Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)

Hej!

Här är listan för oss som kämpar och väntar... och som har gjort så i mer än ett år. Listan är tänkt som ett "extra stöd" för oss där vi kan hålla ihop, glädjas åt varandras framsteg och trösta och krama då det går oss emot... Här finns även utrymme för mer allmänt prat Välkommen hit!

Tidigare tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m3066697.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m4154163.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m5601510.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m7262852.html

• Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)
  • pissypopi

jo eftersom jag inte får nån hjälp från sjukvården så måste det ju ta sig den naturliga vägen.

• Emmiez

hur kommer det sig att ni inte får komma till kön förrän februari då?

• pissypopi

tydligen så har västerbottens läns landsting en regel att man måste dels ha försökt i över ett år... och då spelar det ingen roll om man har regelbunden eller oregelbunden mens... sen så måste man vara minst 23 år... och eftersom jag inte blir 23 förrän i slutet av feb nästa år så blir det heller ingen utredning förrän då heller...

• Emmiez

VA?? måste vara över 23?? fy va elakt... tur att inte ja bor där

trist, då hoppas ja verkligen det händer av sig själv så ni slipper vänta ända till då..

• pissypopi

yepp... här är det tydligen åldergräns på barnlöshet... men men.. tyvärr kan jag ju inte göra så mycket åt det

• Emmiez

så är man altså 22 och har försökt (som jag) i 3,5 år, så får man ingen hjälp?! fy va hemskt.. jobbigt situation måste jag säga.. är glad att dom inte har så här..

• pissypopi

precis...
    och om jag känner personligen på mitt fall så fattar jag absolut inte det där... jag som har barn och som de vet kan få barn borde i alla fall få en utredning för att se att inget har blivit fel... sen kan jag vänta med eventuell hjälp till jag är 23 (fast nu får ju inte jag nån hjälp)..

men jag tycker det är löjligt redan från början med åldersgräns

• Emmiez

Jag tycker inte det är rätt att ha en åldersgräns..

Men det är säkert (ursäkta fördommarna) några gamla kärringar som inte varit barnlösa själva som anser att "dom är unga dom kan vänta, dom har gott om tid på sig...." osv..

• Millbertina

Är inne på exakt ett år nu som resulterat i 6 försök varav en gång fick jag + men som givetvis slutade i ett MF. Är inne på min andra omgång av hormonbeh. Sputar för fullt Suprekur.. )

Hoppet hänger kvar )

• diidiaa

Nu har jag bokat gyn-tid den 14/6 för allmän kontroll (inte varit på ca 2 år), vet inte vad de kan kolla på en vanlig undersökning utan att börja med en utredning?? Någon som vet vad de kan se/kontrollera på direkten?? Tänkte att man kunde snacka lite med gyn och få lite tips innan man börjar en utredning, vem vet, det kanske löser sig med lite tips

Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)