• Emmiez

Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)

Hej!

Här är listan för oss som kämpar och väntar... och som har gjort så i mer än ett år. Listan är tänkt som ett "extra stöd" för oss där vi kan hålla ihop, glädjas åt varandras framsteg och trösta och krama då det går oss emot... Här finns även utrymme för mer allmänt prat Välkommen hit!

Tidigare tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m3066697.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m4154163.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m5601510.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m7262852.html

• Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)
  • Skrollisen

Bim i morgon men har tyvärr inga gravsymtom hoppas ändå..

• Emmiez

Tänkte berätta hur det gick hos gyn idag

Besöket idag gick bra.. Sambon ska lämna spermaprov..
    Jag har gjort spolning idag, och det verkade vara fritt fram, inget stopp i äggledarna. Gjorde VUL och det var inte lika många äggblåsor som sist vilket verkar positivt, pcon verkar blivit lindrigare troligen tack vare att jag gått ner 15 kg.
    Jag lämnade blodprov också så får vi se hur det är.
    Får provsvaren om en månad eller så.

Om simmare ser bra ut så blir det äl-stimulering i augusti. efter all semester och allt sånt.
    Har tänkt gå ner (minst) 5 kg tills dess, det ska jag nog klara på 3 månader

• pissypopi

Emmiz:
    Grattis det där lät ju jättepositivt!!

• Emmiez

pissypopi:
    Ja det känner jag också Är väldigt glad

• pissypopi

Emmiz:
    jag håller verkligen tummarna för er nu.... att det får fungera på direkten..

• Emmiez

pissypopi:
    Det är klart jag hoppas på det också, men jag tar en dag i taget, får se vad som händer när vi kommer dit

• pissypopi

Emmiez:
    Men jag tror att anledningen till att inte jag har blivit gravid är för att jag hoppats och brytt mig för mycket....
    men om jag fortsätter hoppas och bryr mig lika mycket... fast för dig och du gör det samma för mig så blir vi kanske gravida båda två...

hoppet är det sista som överger en
  • Emmiez

pissypopi:
    har nog missat, men vet ni varför du inte blivit gravid, har ni gjort utredning eller så?
    För min del är det ju inte så lätt att bli gravid, oavsätt om jag tänker elller inte, eftersom jag inte har äl, så måste jag ju få det innan jag kan bli gravid.

• pissypopi

nej, vi har inte varit på utredning.. får ju inte ställa oss på kö förrän i februari nästa år.
    men vi vet ju att tekniskt sett kan vi få barn tillsammans eftersom det gått tidigare. Men vi vet ju inte om det har inträffat nått sen.

Men ang. min plan så kan man ju alltid hoppas!

• Emmiez

Okej, då förstår jag..
    hoppas att det tar sig av sig själv då

Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)