• Emmiez

Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)

Hej!

Här är listan för oss som kämpar och väntar... och som har gjort så i mer än ett år. Listan är tänkt som ett "extra stöd" för oss där vi kan hålla ihop, glädjas åt varandras framsteg och trösta och krama då det går oss emot... Här finns även utrymme för mer allmänt prat Välkommen hit!

Tidigare tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m3066697.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m4154163.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m5601510.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m7262852.html

• Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)
  • Emmiez

Nickis:
    Välkommen in till nya tråden

• pissypopi

okej, jag du min mens har oxå blivit lite konstig. min mens har just slutat men gången där före den behagade att komma var 10 februari. men men

• pissypopi

jo, det är inte alls kul.
    Och jag vet heller inte riktigt hur min menscykel ska vara eftersom den har varit hormonpåverkad sen mina tidiga tonår.. så
    Men men, jag har i alla fall börjat känna att min egen psykiska press på mig själv har börjat släppa.. så vi får hoppas att det blir nått.
    Och ska jag vara ärlig så har jag börjat tycka att det är mindre viktigt med ett barn till än jag kände tidigare, och bara det tycker jag är ett framsteg för att kanske kunna slappna av så att det kanske blir ett barn.

• Emmiez

Min mens var regelbunden tidigare, nu inte alls regelbunden kommer när den vill.. allt mellan varje månad, till ja inte vet jag, har ätit hormoner mycket, så nu är jag inne på 4:e mensfria månaden iallfall, har en gång haft 7,5 månad, det va precis efter p-piller stoppet, men sen har det varit 1-3 månader tills nu då..

• pissypopi

okej, men har ni fått komma på nån utredning eller?

• Emmiez

Vi har kollat varför mensen strular och det beror på att jag har PCOs (som resulterat i utebliven äl) men vi har inte kollat mannen och så, det skall göras om en vecka. Sen får vi förhoppningsvis hjälp med ägglossningen.
    Jag har varit tvungen att gå ner i vikt innan vi kunde få någon hjälp med äl eftersom mf-risken varit så hög när jag var så kraftigt överviktig.

• LADYDEE

ja du .....först så hade vi försökt i 4 år...utan resultat..med alla dessa prover som var normala...sen så blev det 3år till med försök med progotime 1 mån, där blev det ett positivt svar...

men då efter 1 v så fick jag far aakut in för blödning ...missfall sa dom

sen så 4 dar efter det fick jag en blödning till
    då åkta jag in men jagförstod int evarför för jag har ju haft missfall...för 4 dar sen???

då skulle jag in akut in påoperation för utomkveds

tvillingar.....7års väntan

så nu har man bara 50 % chans .....//

• Peki

Nu har jag också hittat hit
    Bra initiativ Emmiez!

Välkomna LADYDEE och pissypopi.

Själv ska jag snart iväg till HS om någon timme. Jag ska ju förhoppningsvis få gör a ett FET här i veckan, under förutsättning att den enda vi har i frysen klara upptiningen. Idag ska de göra VUL och kolla slemhinnan. Om allt ser bra ut får jag en tid för återföring senare i veckan. Jag uppdaterar mig på listan efter det.

LADYDEE: Står ni i IVF-kö nu?

• LillSkruttet

Peki: Håller tummarna för att allt ser fint ut!

Här går det dock inte så bra....
    Min kropp är inte snäll med mig. Är idag på dag 38 i cykeln, andra Pergotimekuren. Var inne på VUL dag 18 och 19 och då fanns en stor äggblåsa som såg ut att kunna släppa ett ägg när som helst enl läkaren. Dag 21-30 hade jag brunröda småblödningar/flytningar. Ömma bröstvårtor sedan dag 18. Har tagit gravtester som visat negativt (förutom ett av de billiga testerna som visade svaaaagt positivt förra måndagen). Illamående sedan i fredags.

Var igår hos svärmor och åt middag, och efteråt blev jag så illamående att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det släppte inte heller, trots att vi kom hem och gick och lade oss. Kunde knappt ligga plant med risk för att kräkas. Sambon gick upp och hämtade samarin, och det lugnade en liten stund, så pass att jag somnade till en halvtimma eller så. Drömde att jag kräktes, så jag vaknade. Låg sedan vaken resten av natten och kämpade mot kräkkänslorna.

Mår fortfarande illa idag, om än lite mindre, och är väldigt trött efter den här vaknatten. Var uppe tidigt och tog ett gravtest igen, negativt. Ringde kliniken för att höra vad jag ska göra. Läkaren misstänkte ju äl runt dag 19 (jag misstänkte det runt dag 17) och idag dag 38 fortfarande ingen mens, och inga tydliga menskänningar heller. BM sade att jag kunde ju vara gravid ändå, men höll väl med lite om att det var konstigt. Jag fick en tid på torsdag (!) och hon skrev "gravid?" till läkaren. Jag hade velat gått idag.

Vet inte vad jag ska tro. Mår piss och trodde verkligen på ett positivt test idag, m en icke....

Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)