Peki: Håller tummarna för att allt ser fint ut!
Här går det dock inte så bra....
Min kropp är inte snäll med mig. Är idag på dag 38 i cykeln, andra Pergotimekuren. Var inne på VUL dag 18 och 19 och då fanns en stor äggblåsa som såg ut att kunna släppa ett ägg när som helst enl läkaren. Dag 21-30 hade jag brunröda småblödningar/flytningar. Ömma bröstvårtor sedan dag 18. Har tagit gravtester som visat negativt (förutom ett av de billiga testerna som visade svaaaagt positivt förra måndagen). Illamående sedan i fredags.
Var igår hos svärmor och åt middag, och efteråt blev jag så illamående att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det släppte inte heller, trots att vi kom hem och gick och lade oss. Kunde knappt ligga plant med risk för att kräkas. Sambon gick upp och hämtade samarin, och det lugnade en liten stund, så pass att jag somnade till en halvtimma eller så. Drömde att jag kräktes, så jag vaknade. Låg sedan vaken resten av natten och kämpade mot kräkkänslorna.
Mår fortfarande illa idag, om än lite mindre, och är väldigt trött efter den här vaknatten. Var uppe tidigt och tog ett gravtest igen, negativt. Ringde kliniken för att höra vad jag ska göra. Läkaren misstänkte ju äl runt dag 19 (jag misstänkte det runt dag 17) och idag dag 38 fortfarande ingen mens, och inga tydliga menskänningar heller. BM sade att jag kunde ju vara gravid ändå, men höll väl med lite om att det var konstigt. Jag fick en tid på torsdag (!) och hon skrev "gravid?" till läkaren. Jag hade velat gått idag.
Vet inte vad jag ska tro. Mår piss och trodde verkligen på ett positivt test idag, m en icke....