• Emmiez

Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)

Hej!

Här är listan för oss som kämpar och väntar... och som har gjort så i mer än ett år. Listan är tänkt som ett "extra stöd" för oss där vi kan hålla ihop, glädjas åt varandras framsteg och trösta och krama då det går oss emot... Här finns även utrymme för mer allmänt prat Välkommen hit!

Tidigare tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m3066697.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m4154163.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m5601510.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m7262852.html

• Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)
  • pissypopi

jag måste bara få berätta att jag fick mens i fredags och blev överlycklig. Hur jag kan ha blivt det nu när vi försöker skaffa barn undrar säkert ni. Men jag hade redan hunnit göra ett gravtest som var neg. så jag väntade bara på mensen. Tidigare månader har mensen kommit med 2-3 månaders mellanrum. Men nu var det bara en månad mellan. Så detta tyder på att mensen kanske måller på att bli regelbunden igen. Det skulle underlätta för hela min hälsa. Dels så slipper man gå och bara vänta och veta att man inte är gravid, sen så är det lättare att räkna ut ÄL.
    Så yeeeeppiiii

• pissypopi

Emmiez:
    men har du pratat med sjukvården om det?

• pissypopi

Emmiez:
    Men jag tycker att du i alla fall ska ringa och prata med dem på gyn eller sjukvårdsrådgivningen. För jag tycker inte att det ska vara så där.

• Emmiez
    Pissypopi:
    Jag är så van att mensen strular (iof åt andra hållet annars, att jag aldrig har mens men ändå), så för mig är det inte konstigt, kommer det mer kanske jag kollar upp vad det är och vad jag ska göra..
  • pissypopi

men du har inte fått nån hjälp med att mensen krånglar. För så svårt som det är att få barn är det ju definitivt inte lättare om mensen krånglar. Om inte annat för att man spänner sig så då.

• pissypopi

okej, själv har jag börjat äta rosenrot. Och jag tror att det kan vara en bidragande del till att min mens har börjat ordna sig. Men tyvärr så finns det ju inget dundermedel som fungerar för alla.

Svar på tråden Listan för oss som väntat mer än ett år (Del 5)