-----Rökning under graviditeten-----
Mamma till Wilma: Jag har inte kallat någon personligen för någonting, men vissa kanske tar åt sig.
Mamma till Wilma: Jag har inte kallat någon personligen för någonting, men vissa kanske tar åt sig.
NicoleSthlm: Det jag har konstaterat är att de som röker under graviditeten har något problem, precis som jag själv hade problem eftersom jag själv rökte under graviditeten. Det bara är så, att gör man det så har man inte alla hästarna hemma, precis som jag själv inte hade alla hästarna hemma DÅ.
Mamma till Wilma: Du menar att jag inte får säga att man är egoist om man röker med barn i magen? Är man egoist så är man dum, anser jag. Får jag inte skriva det, menar du?
Mamma till Wilma: Återigen, dum i huvudet _eller_ har andra problem. Dum i huvudet är man _garanterat_ om man fortsätter försvara rökning, och säger att det i stort sett är ofarligt att röka. Alltså så behöver inte _alla_ ta åt sig. Är det förstått? Nåt mer jag skrivit som du önskar klaga på nu?
Tha Princes: Ok, here we go. Varför är jag inne i sådana här trådar och som du säger "trycker ner" folk (vilket inte är det jag gör, däremot så ger jag svar på tal när det kommer folk och försvarar rökning med en massa dumma argument). För att det fungerade på mig förstås? Jag var i trådar likt denna och lät väl ungefär som du och många andra i den här tråden, men vet du vad: Jag kan ändra åsikt och ståndpunkt och förbättra mig när jag inser att jag gjort eller tänkt fel. Ok? Det är väl ett intelligenstecken om någonting. Och var har jag skrivit att barn till rökare blir dumma? Det har jag aldrig påstått, men du kanske sammansätter psykiska problem med dumhet? Det är långt, långt ifrån samma sak.
Tha Princes: En sak ska du ha klart för dig, och det är att om jag skulle se en gravid tjej stå och röka på stan så skulle jag inte ens titta snett mot henne. Hon kanske har sin ångest och sina problem som gör att hon "måste" lindra sina känslomässiga problem, det kan inte jag veta, men när folk kommer in i trådar likt denna och säger att det inte är farligt, då har personen själv gett sig in i en diskussion och får tåla mothugg. Ser du skillnaden? Säger du att jag inte har ett stort hjärta? Du menar att du kan avgöra det på diskussioner likt denna? Du har inte en aning. Vill du veta mer om mig så är du välkommen att prata med mig privat, men jag undanber mig att du inför andra spekulerar om hur mitt hjärta ser ut. Är det någon som dömer här, så är det du.
Tha Princes: Ska inte barnen som skadas få bli som dom hade velat?
Tha Princes: Vad synd att du inte svarar på mitt inlägg.
Tha Princes: Får jag be om ett svar på mitt inlägg riktat till dig, eller du vill inte?
Tha Princes: Du kanske ska se i vilka sammanhang jag skrivit dessa saker med då. Det är väldigt ledsamt om du fått en uppfattning på så pass lösa grunder, jag hoppas att du inte dömer lika snabbt ute i "verkligheten". Du gör precis samma sak som du anklagar mig för att göra.
Anonym (Tänkvärt): Jag för min del tror att det hela hänger ihop. Kanske ett barn vars förälder rökte med barnet i magen blev hjärnskadat och sedan i vuxen ålder psykiskt störd och utsatte andra för sådana hemska saker som du skriver om. Vem vet.
Anonym (rökare): Du är så j-a duktig och jag är helt sjukt stolt över dig! Fortsätt så!