• Anonym (B)

Kände mig utnyttjad

Det hände en grej igår mellan mig och min pojkvän som gjorde mig väldigt illa till mods.

Vi skulle sova, han var kåt och ville ha sex. Jag har haft väldigt låg sexlust på senaste, en av anledningarna till det är att jag inte blir tillfredsställd av honom längre. Han har slutat ge mig förspel. Hans "förspel" är att fingra mig i analen vilket jag inte gillar. Till slut sa han att han inte kunde sova för att han var så kåt. Vilket fick mig att känna mig tvungen att ha sex, så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig. Jag kände mig bara så utnyttjad.

Han frågade efteråt om något var fel och jag förklarade att det inte var skönt för mig. Han sa att han kände sig dålig. För mig känns det konstigt att han frågade först efteråt, som att han prioriterade sin lust över mitt mående.

Jag vet inte hur jag ska känna. Har ni några råd att ge mig? 
  • Svar på tråden Kände mig utnyttjad
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 16:13:43 följande:
    Varför blandar du in en könsaspekt över huvud taget.

Att andra människor har ansvar för hur de beter sig, betyder inte att det är rätt att göra det lätt för de som inte tar ansvar att utnyttja en.
    Därför att jag tolkar det som att du lägger ansvar på kvinnan.
    Att hon gör fel som följer med en man hem om hon egentligen inte har för avsikt att ha sex med honom.
    Du menar alltså att män alltid förväntar sig sex om en kvinna följer med hem?

Inte ens när man lever ihop med någon så kan man förvänta sig sex bara för att man delar säng.
    Om ens partner inte vill så får man respektera det och antingen lägga sig någon annanstans och/eller ta saken i egna händer.
  • Anonym (MMannen)
    molly50 skrev 2025-03-30 18:32:51 följande:
    Därför att jag tolkar det som att du lägger ansvar på kvinnan.
    Att hon gör fel som följer med en man hem om hon egentligen inte har för avsikt att ha sex med honom.
    Du menar alltså att män alltid förväntar sig sex om en kvinna följer med hem?

Inte ens när man lever ihop med någon så kan man förvänta sig sex bara för att man delar säng.
    Om ens partner inte vill så får man respektera det och antingen lägga sig någon annanstans och/eller ta saken i egna händer.
    Jag talar inte om TS situation. Det är rätt självklart fel att sova tillsammans med någon man inte är tillsammans med. I synnerhet om det är en främling. Snacka om att be om problem. Man har ansvar för sitt eget liv och i det ingår att inte ta onödiga risker. 

Om man är tillsammans med någon agerar man självklart respektfullt mot varandra och fattar gemensamma beslut. Och då tvingar man inte någon till något.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 19:33:52 följande:
    Jag talar inte om TS situation. Det är rätt självklart fel att sova tillsammans med någon man inte är tillsammans med. I synnerhet om det är en främling. Snacka om att be om problem. Man har ansvar för sitt eget liv och i det ingår att inte ta onödiga risker. 

Om man är tillsammans med någon agerar man självklart respektfullt mot varandra och fattar gemensamma beslut. Och då tvingar man inte någon till något.
    Fast tråden handlar väl egentligen om TS och hennes situation. Inte ONS.

Om båda är överens så är det väl inte fel.
    Däremot så kan jag hålla med om att man inte ska ta onödiga risker.
    Men fortfarande så kan man inte förvänta sig sex bara för att man får med sig någon hem. En person kan ändra sig och då ska det respekteras.
  • Anonym (MMannen)
    molly50 skrev 2025-03-30 21:02:50 följande:
    Fast tråden handlar väl egentligen om TS och hennes situation. Inte ONS.

Om båda är överens så är det väl inte fel.
    Däremot så kan jag hålla med om att man inte ska ta onödiga risker.
    Men fortfarande så kan man inte förvänta sig sex bara för att man får med sig någon hem. En person kan ändra sig och då ska det respekteras.
    Det är en sidodiskussion.

Din dotter träffar en främling på krogen. Hon är sugen på närhet men inte sex. Hon ringer dig och frågar om råd.

Hon säger att hon vill ta hem mannen och sova med honom. Blir då ditt råd till henne att göra det?
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 21:30:58 följande:
    Det är en sidodiskussion.

Din dotter träffar en främling på krogen. Hon är sugen på närhet men inte sex. Hon ringer dig och frågar om råd.

Hon säger att hon vill ta hem mannen och sova med honom. Blir då ditt råd till henne att göra det?
    Ja,men det har ju egentligen inte med TS att göra.

Självklart inte,.
    Men du verkar ha missat vad jag skrev i mitt förra inlägg.

"Däremot så kan jag hålla med om att man inte ska ta onödiga risker."

• Anonym (Ff)

Vilket dravel från vissa som verkar ha svårt för logiska argument. ONS och kvinnor som vill tjäna pengar på falska våldtäktsanklagelser är halmgubbar som helt saknar anknytning till TS situation.

TS: han frågade i efterhand för att då hade han fått sitt. Han kände sig dålig för att han betett sig dåligt. Han skiter egentligen i dig men ville att du skulle lätta hans samvete, och kanske ge dig dåligt samvete också för att du sa att du inte tyckte om det. Om du tidigare sagt att du inte tycker om ett "förspel" bestående av ett finger i röven (man baxnar) så har du ytterligare bevis på att han inte orkar ta hänsyn och göra det bra för dig. Han låter inte som nån pärla direkt, jag hade funderat på om det var värt att fortsätta men det är ju ditt val.

• Kvittning
    Anonym (B) skrev 2025-03-29 10:12:11 följande:
    Jag sa att det inte var skönt för mig utan förspel och då sa han bara att han kände sig dålig som inte kunde tillfredsställa mig 
    Har du sagt tidigare vad det är som du behöver? 

Han är ju ingen tankeläsare så det är ju viktigt att du har en dialog med honom innan och under vad du gillar/inte gillar. Om du är tyst och verkar ge ditt medgivande och sedan i efterhand kommer med klagomål så känns det ju såklart inte så bra för honom heller. 
  • Anonym (td)
    elmadumle skrev 2025-03-29 22:40:45 följande:
    om mannen vill ha sex men inte jag, menar du då att jag ska gå ifrån sängen för att inte ska riskera råka ut för våldtäkt? om mannen vore så så skulle han åkt ut för länge sedan och aldrig fått återvända, du vet att det finns normala män som fattar vad man säger?

Nej. Det är inte vad jag säger.
    Det jag säger är att man är 2 i ett förhållande och då får man hjälpas åt att anpassa sig till varandra. Inte som man endast vill göra i den här tråden att problematisera den ena enbart för hur den fysiskt fungerar. 

Säger inte heller att unga män ska ta ansvar för situationen. Men jag tycker att man kan hjälpas åt. Vet du som kvinna att du inte vill ha sex men att din kille vill ha det varje kväll / natt. Så gå inte och lägg dig med honom försen han slutat vara kåt. Att endast säga att den ena har rätt till sängen för att den inte är kåt, är det jag reagerar på. För det spelar ingen roll om man är kåt eller inte. Båda bor där och båda har lika mycket rätt till sängen oavsett i vilket skick man är i.

Att du hjälpas åt och kunna kommunicera och komma överens om saker,  samarbeta och turas om borde ju vara en självklar grej. 

Det kan ju inte bli mer feministiskt än så! Det vill säga jämställt!)
    Men då passar det tydligen inte, för då ska tydligen den ena anses vara smuts och inte få gå lös i samhället, medan den andra ska höjas till skyarna.
    Tydligen så går det att förflytta den där jämställdheten lite hur man vill så fort det påtalas om att även kvinnor kan ta ansvar för situationer.

Kolla bara på hur många tummar ner jag fick där jag berättade att kvinnor kom och la sig i min säng och till och med vägrade flytta på sig. Det var alltså mitt hem. Min säng. Men ändå så anser man inte att jag har någon rättighet i att få sova ensam eller göra vad jag vill i min säng (min som i singular!) eller be dom att flytta på sig.

Hur svårt ska det vara, vill man inte ha sex, eller vill man ha sex men inte den andre, så kommunicera och kom överens om den bästa lösningen för er båda! 

Har aldrig sagt att någon har rätt till någon annans kropp om den andra inte vill det. Utan det jag har sagt är att även kvinnor kan ta ansvar för sin situation och inte lägga sig med någon som är kåt om man inte är det själv. 

Men det är tydligen för mycket begärt, att en kvinna också ska ta ansvar! 
    Det är synd, då jag är för feminism, men genom denna tråd så ser man ju hur mycket folk är emot det så då faller ju hela feminism tänket tillsammans med värdet av jämställdhet.

• Anonym (td)
    molly50 skrev 2025-03-30 15:54:16 följande:
    Herregud,har män inget som helst ansvar för sin egen sexualitet?
    Herregud, har kvinnor inget som helst ansvar för att säkerställa sin egna säkerhet?
  • Anonym (td)
    Anonym (Send) skrev 2025-03-29 23:02:58 följande:
    Hon har väl inte sagt att det var våldtäkt? Hon kände sig mentalt "tvingad" till att ha sex, men inte fysiskt tvingad. 

Och det här med pengar, var kommer det ifrån? Du vet väl inte var hon får sina pengar ifrån, de flesta kvinnor arbetar/har a-kassa, studiemedel eller föräldrapenning. Eller om hon brukar shoppa mycket.

Fast i Sverige så blir unga män dömda för att kvinnor inte klarar av att säga nej.
    De får utsätta sig för en sådan situation, för att sedan framstå som helt oansvariga och oskyldiga och man dömer unga killar rakt av.

Någonstans så förnekar man killen totalt i det hela. (Nu pratar jag inte om ts kille, för han verkar vara en jäkligt porrskadad) Men man vägrar på samhällsmässig nivå totalt förneka männens rätt till deras sexualitet. Det utmålas som något fult, hemska människor som inte ska gå lösa i samhället, dom är inte bra i någonting. och livet är så mycket enklare utan en man. 

Konstigt, men såhär tyckte man inte 1941 och framåt försen runt ca 2005.

Anledningen till att jag tog upp det med pengar (som jag dessutom erkände att det var påklistrat på ts) är för att många unga kvinnor gör såhär. De går ut offentligt för att sedan kunna använda det som ytterligare bevis efter en anmälan.

Jag tycker det är bra om man kan skydda kvinnor (självklart). Men det jag reagerar på är att mannen har i nästintill obefintlig chans att försvara sig mot kvinnor som faktiskt ljuger om påstådda händelser. De flesta män, i princip 99.9% blir dömda för våldtäkt även om bevis för det inte finns. De gånger som det (inte sker, fel att säga) men löser sig i efterhand är oftast när en annan kvinna spelat in en kvinna som erkänner att den satte dit en kille på felaktiga grunder och av ren illvilja. Vilket inte sker så ofta att sådant avslöjas.

Mörkertalet för oskyldigt dömda unga män är antagligen rätt stort. Och det tycker jag är fel, då BÅDFA måste ta ansvar för situationen samt kommunicera INNAN man går och lägger sig ihop så man slipper sådana här tråkiga utfall med missförstånd! 

Inte så många män är som mig som vågar kicka ur kvinnor ur min egna säng eller ber dom flytta sig eller vågar prata om det. Båda gör fel helt enkelt och det erkänns inte utan det ska endast dömas åt ett håll och det är det jag reagerar över! 

Och dagens unga drar sig allt mindre för att begå brott för att tjäna pengar. Killarna skjuter ihjäl folk medans tjejerna anmäler falska våldtäkter. Det är tråkigt att säga det men det är så verkligheten ser ut allt mer och mer idag!

Svar på tråden Kände mig utnyttjad